AYAHUASCA http://en.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca on Lõuna-Ameerika päritoluga taimetee, mis on valmistatud
ühest või mitmest taimest, mis sisaldavad hallutsinatsioone esile kutsuvat ainet
dimetüültrüptamiini ehk DMT-d http://et.wikipedia.org/wiki/Dimet%C3%BC%C3%BCltr%C3%BCptamiin (DMT; leidub näiteks sellistes taimedes nagu Psychotria
viridis (chacruna) või Diplopterys cabrerana (chaliponga)) ja monoamiini
oksüdaasi inhibiitorit (MAOI; näiteks traditsiooniliselt ayahuasca
põhikomponendiks peetav amasoonase kaapiväät Banisteriopsis caapi), mis peatab
maos ja sooltes DMT-d lagundava ensüümi (monoamiinide oksüdaasi) toime. DMT-d
toodab väikeses koguses pidevalt ka inimese aju.
Joogil on oksendamist esile kutsuv toime, võib esineda ka kõhulahtisust. Tekivad hallutsinatsioonid, mis jäävad püsima 2–6 tunniks sõltuvalt joogi tugevusest. Joogi mõju igale tarvitajale on individuaalne, sõltuvalt vaimsest tervisest ja emotsioonidest. Suitsetamisel kestab joove 6-20 minutit.
Joogil on oksendamist esile kutsuv toime, võib esineda ka kõhulahtisust. Tekivad hallutsinatsioonid, mis jäävad püsima 2–6 tunniks sõltuvalt joogi tugevusest. Joogi mõju igale tarvitajale on individuaalne, sõltuvalt vaimsest tervisest ja emotsioonidest. Suitsetamisel kestab joove 6-20 minutit.
Religioosselt on Lõuna-Ameerikas ayahuascat
tarvitatud juba tuhandeid aastaid.
_________________________________
Ayahuasca... see taim kummitab mind või õigem oleks öelda, et kutsub mind Ecuadori džunglist saadik, tõsi, seal küll Yage nime all... Aga justkui ei ole sobivat hetke, sobivat šamaani, sobivat tuju.. Ayahuasca kutsub mind edasi ka Cuscos, kus temaga tutvuse tegemine on muutunud läbisõitjate seas pea sama tavaliseks turismiaktiviteediks kui Machu Picchul käimine. Mul ei ole aga ikka veel tunnet – loen ja uurin ning mõistan, et selleks, et selle taimega tutvust teha, on austusest tema vastu mul vaja sõita selle taime koju ehk džunglisse, kus temaga koos veidi pikem ning tõsisem teekond ette võtta, selle asemel, et Cusco külmas ning mägises ümbruskonnas seda lihtsalt „järgi proovida“.
Saja ja üheksa väikese juhuse tulemusena istun ühel ajahetkel keset Amazonase vihmametsa, kus konnade krooksumine kostab kui valjuhäälditest ning tundub, et linnud on enese väljendamiseks appi võtnud ruuporid. Öine taevas on nii tähine, et mul on tunne, et näen peaaegu universumi lõppu – selles ruumilises pimeduses on sadu kihte tähti... Pimedas malocas (ringikujuline rohukatusega onn) on õlilambi kirbe lõhn, saladused, ootused, hirm, head ja halvad vaimud ning põnevus. Olen füüsiliselt varustatud mati, oksekausi, tuhatoosi ning taskulambiga. Vaimseks varustuseks on andumine sellele müstilisele taimele, usaldus armastust õhkuvate šamaanide vastu ning valmisolek „ameerika mägedel“ rännakuks reaalsuse nendesse tasanditesse, mida päise päeva ajal tavaliselt ebareaalsuseks peame.
Kõik seitse ööd algavad sarnaselt. Kell 9 õhtul
sisenevad itsitades onni üheksa šamaani, pritsivad kõikjale üle ruumi energia
puhastamiseks imeliku lõhnaga alkohoolset lillevett. Veidi hiljem siseneb
„pea-ayahuasca-keetja“ ehk mees suure ayahuascat täis šampusepudeliga. Kolm
šamaanitari käivad ühe „reisija“ (nii kutsusid šamaanid meid) juurest järgmise
juurde ning puhuvad tohutud pahvakad tubakasuitsu pähe, südamekohale ning keha
ümber. Nimelt Ayahuasca vaimule meeldib tubakasuits ning väidetavalt toob see
ligi häid vaime. Istume šamaanide ette, et vastu võtta enda poolt määratud kogus
ayahuascat ehk „ravimit“ nagu šamaanitarid seda keedust kutsuvad. Õhtu üks
raskemaid osasid on see paks, mõrkjas-hapukas jäle taimeleotis oma kõrist alla
saada. Mõnel õhtul kisub minu kurk automaatselt krampi ning keeldub seda ollust
suust edasi laskmast. Pean oma kehaga läbirääkimisi ning saavutan alati võidu
oma kõri üle, kuid ise ebameeldivusest värisedes ja köhides. Istun matile,
mediteerin, ootan – nii igal õhtul – umbes 45 minutit kuni tund, enne kui midagi
juhtub, enne kui midagi kostub, enne kui midagi näha on. Ruum on kottpime. Ruum
lehkab tubaka-lillevee-ayahuasca jäleda haisu järgi. Ruum on väljakannatamatult
ja ebameeldivalt pime. Ootan... ootan... Igal ööl, kui lõpuks peale igavikuna
näivat ootamisaega kostub esimese šamaani laul, hingan kergendustundega, sest
hea on teada, et ma ei ole selles pimeduses ja teadmatuses üksi. Peale seda, kui
esimese lauljaga ühinevad ka teised 8 šamaani ning ruum täitub nende kummaliste
vibratsioonidega, mida nad ise kutsuvad ikarosteks, olen valmis ükskõik
milliseks kogemuseks.
Ikarosed on laulud – chantid, mis on šamaanide
töövahend spetsiaalselt ayahuasca mõju all olevate inimestega hingetasandil
suhtlemiseks, ümberprogrammeerimiseks, tervendamiseks, abistamiseks,
selginemiseks, andestamiseks, armastuseks, puhastamiseks jne. Kui päevases
reaalsuses šamaanidelt küsin, et kas nad õppisid laulud oma esiisadelt, siis
saan üllatuslikult vastuseks „ei“. Nimelt igal šamaanil on oma ikarosed, mille
nad saavad umbes peale mitut aastat kestvat spetsiaalset taime dieeti (väga
piiratud toiduvalik ning igapäevane selle spetsiaalse taime leotise joomine).
Taim annab neile meloodia ning viisi kuidas laulda, sõnad õpivad nad esiisadelt
hiljem.
Seitse ööd – seitse sarnast rituaali, kuid seitse
totaalselt erinevat kogemust ehk minu sees ja ümber avaneb kogu võimalik
emotsioonidepakett – ekstaasist hulluksminemiseni. Ühel hetkel ajan asju oma
siit ilmast lahkunud esivanematega, seejärel nutan – aga mitte oma pisaraid,
mitte oma valust või kurbusest, vaid pisaraid maailma ning justkui mind
ümbritsevate inimeste kurbuse ning valu pärast. Ayahuasca viib mind oma maailma,
kus ringlevad lõputud mustrid ning geomeetrilised kujundid koos neoonvärviliste
teetähistega. Duncanid ehk suurte nokkadega ja värviliste peadega linnud
laulavad mulle sajahäälsena, kuid ebakõlana kostuvat laulu - või on need hoopis
kõikide paralleeluniversumite kõlad kokku?! Kus ma olen!? Millises reaalsuses ma
neist olen?! Mis on reaalsus?! Äkki mõistan, et ma ei saa mitte kuidagi enam oma
„normaalsesse reaalsusesse“ tagasi. Mõistus on selge, kuid füüsiliselt olen ma
tunde duncanite väljakannatamatute häälte küüsis lõksus – ja mul on tunne, et
nüüd lähen hulluks. Teisel ööl olen totaalses ekstaasis – ma naeran ja naeran ja
naeran ja lendlen, minu ja „kellegi“ vahel toimub dialoog, mille käigus ma saan
imelihtsa vastuse minu peas keerelnud küsimusele. Ühel teisel ööl mind
opereeritakse. Kes? Ma ei tea! Aga ma tunnen, kuidas kõik minu siseorganid
ükshaaval välja võetakse, läikima lüüakse ning tagasi pannakse – saan uue ja
puhta keha. Ainuke vaidluskoht „opereerijaga“ tekib minu aju üle, sest mul on
korraga tunne, et see võetakse jäädavalt. Minu täiesti selge mõistus arutleb
omaette, et siin reisil olles vist saan ilma ajuta hakkama, kui ma aga koju
tagasi lähen, siis on ikka vist väga keeruline, kui aju ei ole. Ma küll keeldun
oma aju andmast, aga sel ööl ma seda igatahes tagasi ei saa. Osadel öödel olen
täis kahtlust ning vastikustunnet kogu selle pimeda ning veidra protsessi vastu
– tahan ära... Enamus öödel pean „kellegagi“ dialoogi. See vestlus ei toimu
sõnade abil, ma ei näe oma dialoogipartnerit, kuid vestlus toimub. Küsin
küsimusi, kuid mulle ei anta otseseid vastuseid. Saan vastuseks: „Sa ei saa ju
igakord ayahuascat tegema joosta, kui sul mõni elutähtis küsimus üles kerkib...
Selleks pead ise selgeks õppima, kuidas vastuseid saada...“ Selle asemel väänleb
minu keha füüsiliselt, mulle näidatakse asju, ma kuulen asju, ma mõistan asju
ning mulle näidatakse kuidas – kõik see annab selle, et iga kogemuse lõpus ma ei
tea vastust, kuid tean, kuidas selleni jõuda. Hmm... öösel olen veidi pettunud,
et minu silme eest minu „elu film“ jooksma ei hakka... Hommikuti aga oma öiste
„käikude“ üle aru pidades aga kasvab minus imetlus selle ülimalt intelligentse
taime vastu, kes on mind läbi ööde järjekindlalt õpetanud ja julgustanud uurima
ja avastama ning sügavamale minema.
Igal ööl, 4-6 tunniste dimensiooni-vahetuse
tseremooniate ajal, ilmuvad minu ette kordamööda 3-4 šamaani ning laulavad
ikarosi. Nende rolliks on tunnetada iga „ränduri“ energiavälja, mõista, mida ta
parasjagu läbi elab ning mida tal vaja on ning siis vibratsioonidega ehk oma
ikarostega aidata kehal rakutasandil muutusi läbi viia. Iga laul on umbes pool
tundi ning mulle mõjuvad need laulud alati nii, et ma lähen algatuseks segasele
„rännakule“ (selline voolamise ning minemise tunne tekib) ning minu sees
toimuvad protsessid muutuvad väga intensiivseks, kuid pea alati saabub laulu
lõpuks selgus. Šamaanide suhtlus ning töö meiega toimub müstilisel viisil...
Nimelt ühel ööl palusin mõttes, et üks meešamaanidest, Oracio, tuleks ja mulle
laulaks – mul oli väga vaja lihtsalt tugevat ning kaitsvat meesenergiat sellel
hetkel. Vaevu oma soovi enda sees sõnastanud, istus minu ees Oracio. Teisel ööl
tundsin, et mul on vaja, et keegi minu kätesse energiat paneks – veidi aja
pärast istub minu ees väike Rosa ning võtab sõnagi lausumata minu käed ning
hoiab neid terve oma laulu aja (ei varem ega hiljem ei juhtunud seda, et šamaan
terve laulu ajal kellegi käest oleks kinni hoidnud) – ma sain täpselt, mis mul
vaja oli. Teistel öödel, peale väga intensiivseid juhtumisi füüsilisel ja
vaimsel tasandil, teadsid šamaanid täpselt, mis seisus ma laulu lõppedes olin.
Nimelt kui olin ekstaasis või rõõmus või oli toimunud mingi oluline selginemine,
siis šamaan hakkas kas naerma, või patsutas mulle õlale või siis kallistas ja
musitas tugevasti – täielik telepaatiline suhtlemine. Ning minus kasvab üha enam
veendumus, et nad suudavad meie energiavälja lugeda ning oma kummaliste
lauludega ka meie kehades rakutasandil muutusi ellu kutsuda. Kontorilaua taga
seda lugu lugedes võib see kõik üsna mõttetu ning liigse udujutuna tunduda, aga
kui ma hiljuti veidi kvantfüüsika teemadega tutvusin, siis minule suureks
üllatuseks ning heameeleks selgus, et sellised protsessid on tänaseks juba kõik
teaduslikult tõestatud. Uskumatu aga tõsi!?
Päevasel ajal jagame teiste „ränduritega“ öiseid
kogemusi. Tavalisteks söögilauda juttudeks saavad teemad, et kui mitu korda
keegi oksendas või kellega öösel võitles või kes veetis oma elu hullema öö ning
kes särab rõõmust ning selgusest. Aga nagu selgub, on kogemusi seinast seina –
kes võitles draakonitega enamus öödel, kes elas iseenda surma või uuestisünni
läbi, kes sünnitas, kes pidas läbirääkimisi deemonitega, kes kiskus endast
mineviku valu välja, kes oli mitmetunnises orgasmis, kes nägi nägemusi iidsest
Egiptusest, kes kuulis sõnumeid, mida oma eluga peale hakata ning kes nägi
tulevikku, kes sai jalavalust lahti, kes nägi paradiisi ning kes lendas... Mõne
„väga ära läinud“ või suurtes valudes või piinades inimese kõrval istusid
šamaanid öö läbi ning laulsid teda tagasi või siis aitasid keerulisest
protsessist läbi „reisida“. Inimesed on vaheldumisi õnnelikud, segaduses,
muserdatud, selginenud... Aga pärast 12 päeva, ei ole mitte kedagi, kes saaks
väita, et tema elus kõik endine on... Kõik on mingit tüüpi transformatsiooni läbi
elanud. Kõik on ka ühel nõul, et ayahuasca annab igale ühele täpselt seda, mis
tal vaja on – ikka selleks, et me kasvaksime, areneksime, paremaks saaksime. Ja
isegi kui „rännakul“ nähtu ei ole meeltmööda, siis tihtipeale tuleb
päevavalguses siiski tasapisi tunnistada, et nähtu on tihtipeale siiski valus
tõde iseenda kohta, millega tegeledes on võimalus paremaks
muutuda...
Kuulen enne ja peale džunglisse minekut arvamusi,
et ayahuasca ei ole midagi muud kui järjekordne narkootikum ning mingi kahtlane
aine. Tõepoolest, internetis ei ole vaja kaua surfata selleks, et teada saada,
et ayahuasca toimeained on samad, mis keemilisel narkootikumil LSD-l, kuid
keemia asemel on tegu täiesti puhta taimeproduktiga, mille koostisosadeks on
ayahuasca väät (nagu liaan) ning chakuna puu lehed. Pärast ööpäev läbi kestvat
keetmist ning reduktsiooni järelejääv ollus on tõepoolest hallutsinogeenne Aga
narkootikum?! Hmm... Võib-olla kui ayahuascat ise kuskil üksi juua ning oodata,
„mis filmi täna näidatakse“, siis võib seda vist narkootikumiks pidada. Aga
pärast minu enda kogemust, ei tuleks mul isegi pähe seda taime mõnueesmärgil
juua. See koht, kuhu mina ning paljud teised „kaasreisijad“ igal ööl sattusime,
oli tihtipeale pime ning kole ning ebameeldiv – mitte mõnulemise koht. Ilma
šamaanideta ma ei võtaks seda protsessi ealeski ette, sest see võib kõik väga
hirmuäratavalt lõppeda. 7 ayahuasca tseremooniat oli emotsionaalselt väga raske
ning vaimselt väga sügav protsess – karm töö iseendaga. Minu hinnangul on see
taim auga oma „ravimi“ nime ära teeninud. Kuigi hinge ravimine on meile
läänemaailmas nii võõras ravimise meetod – siis järjest rohkem inimesi jõuab
mõistmisele, et enamus füüsilisi probleeme saavad just alguse ju hinge
tasandilt...
Marika ja Tomi
rännak
HALLO, KOSMOS! Marika
Tamm
Marika Tamm on õppinud ärikorraldust ning olnud aastaid
ettevõtja. 2008. aastal võttis ta ette mastaapsed maailmarännakud – plaanitud
aastasest reisist sai aga siiani kestev sisemine teekond. Ta on joogat ja
tantrat õppinud erinevate õpetajate käe all: Nityaba Balil, Charles Muir
Californias, Margot Anand Tais, Uma Inder, Austraalia Tantrakooli, Polüneesia
tantra ja muudki. “Tantra õpetas mind leidma enda seest vabaduse, lihtsuse ning
väe – seda nii vaimselt kui füüsiliselt. Enda tunnetamise ning kohalolemise
oskuse arendamise abil on elu imelisus minu jaoks mitmekordselt avanenud,” jagab
ta rõõmu õpetusest, mida ta nüüd edasi annab – nii Eestis, Balil kui ka
Peruus.
Iidne India uskumussüsteem tantra ühendab
spirituaalsuse ja seksuaalsuse. Tantra, mis tähendab "vabanemine läbi
avardumise", on vaimne teekond, mis ühendab keha, mõistuse ja hinge, et kogeda
ühtsust Jumalaga. Budismis ja hinduismis on see esoteeriline praktika ning
tantrad on tekstid, kus on kirjas vadžrajaana õpetused – vadžrajaana on
tantristlik budism, budismi kolmas suund hinajaana ja mahajaana kõrval, mis
esitab end kui kiireim tee virgumiseni. Marika sõnul on tantra on õpetus,
elustiil, filosoofia, tee iseendani, elu kui rituaal, elu võtmine nii nagu see
parasjagu on – avardades teadlikkust, õpitakse eristama oma piiratud ego-loomust
kõrgemast loomusest; avastades iseenda jumalikkust, hakatakse nägema jumalikkust
oma armsamas, kõikides inimestes, kõiges elavas. Tantrat on võimalik õppida
sukeldudes sügavuti jooga-yantrate-mantrate-mudrade müstilisse maagiasse või
siis hoopis tegeledes süvitsi lihtsate tehnikatega, mis kasutavad meie
seksuaalenergia- ning meeltepotentsiaali ulatuses, mida enamus kunagi kogenud ei
ole.
Saates selgub:
Kuhu võib viia soov saada paremaks
armastajaks?
Milline on see kiirtee virgumiseni?
Mis eristab parema ja vasaku käe
tantrat?
Kuidas liiguvad Shiva ja Shakti ehk mees- ja
naisenergiad?
Mis on amrita ehk naiste armastuse
nektar?
Millised on ekstaasi suurendamise
võtmed?
Mis on neotantra?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.