Koreas täidavad tuhanded saale
kuulmaks kõrgele täiustunult zeni (mõtlus)õpetaja (zen tuleneb
sanskritikeelsest sõnast dhyana, mis tähendab mõtlust) Tae Hengi
jutlust. Ta räägib veendunult, jõuliselt ja tema juuresolek on
rahustava ja tugeva mõjuga. Tema eraklakord on range ja tema poolt määratud
selgete juhtnööridega, millest ta peab kinni suure
järjekindlusega.
Tae Heng on Han Ma-hum
mõtluskeskuste rajaja ja vaimne juht Koreas ja Ameerikas. On olemas viis keskust
Koreas, keskused Californias, New Yorgis, Alaskas ja Ohios. Nad kasvavad väga
kiiresti, rööbiti selle hiiglasliku kasvuga, mida Korea budalus praegu üle elab.
See on tema esimene ingliskeelne raamat, kuid ta on avaldanud raamatuid ka korea
keeles. Me oleme väga õnnelikud, et ta on külastanud Läänt. Tema õpetused on nii
Aasia kui ka Lääne elanikele, meestele ja naistele.
Laialt tunnustatud mõtlusõpetaja Han
Am pühitses Tae Hengi nunnaks. Ta on saavutanud sügava valgustuse, mis ilmneb
juba temaga kohtumisel. Ta on täielikult pühitsetud nunn Korea budaluse
chogye-koolkonnas. Ta on taaselustanud selle pärandi, asetades sellele oma
pitseri.
Tae Heng räägib SÜDAME (ehk meele)
tähtsusest, samal ajal kui meie tegeleme oma kõrge tehnoloogilise ja
linnastunud, ning täielikult määratud aja pingega. SÜDA - see on Buddha
ÜKS-MEEL. Tae Hengi igapäevases elus tema usukeskustes on kindel aeg
igapäevasteks kõnelusteks ja erakohtumisteks munkade, nunnade ja
ilmalikjärgijatega. Kindla kava kohaselt toimub Dharma õppimine. Koreas on
pühamud avatud 24 tundi ööpäevas, kuhu inimesed võivad tulla palvetama,
lõhnarohtu põletama ja harjutama igal ajal, mil nad soovivad.
SÜDAME ÕPETUSED
"Teachings of the Heart"
1990
Zen Teachings of Korean Woman
Zen Master Tae Heng
Zen Teachings of Korean Woman
Zen Master Tae Heng
Me peame tegema seda, mis on vajalik (me ei
tea ju, mis on!) ja nägema asju nii, nagu nad hetkel on (meie nägemine on ju
puudulik, segatud teiste arvamustest). Kogu elu kogemuste vaatlus võimaldab meid mõista elu õigesti (mis on õige?). Kannatus on meie sõber,
mis juhib meid mõistmise teerajale.
Kõik kannatused tulenevad inimesest endast
(eelkõige inimese himudest, hirmudest jms). Kui te tahate vabaneda kõikidest oma
kannatustest, siis ärge mõtelge ega rääkige õnnest ega kurbusest. Lihtsalt jääge
vait. Iga üksik kogemus, piinarikas või õnnelik, tuleb teist endast. Tõugake
maha meele piirid, ärge tehke vahet ja võtke asju nii, nagu nad tulevad
(siiralt, tunnetades?).
Jumalat ei ole - muidu oleks olemas kaht sorti
olendid - Jumal ja inimesed. Tõelisus on aga vaid üks. Tõde on meis. On vaja
olla tõeliselt üksi, et ära tunda oma tõelist olemust.
Võitlemine (oma eesmärkide saavutamiseks) ei ole
lahendamine. On parem olla leplik ja lasta raskusi tekitanud olukorral endal
edasi areneda. Õige hoiak on lasta asjal minna ja andestada (kas mitte - võtta
seda loomulikuna, paratamatusena?). Te saavutate oma eesmärgi (kas siis meie
sees meie kannatused lahtuvad?).
Tee valgustuseni: Heida ära mõtleva meele poolt
loodud meelepetted (sh. hirmud, kiindumused, naudingud, mis tulenevad otseselt
mõtlemisest?). Järgi jääb Su tõeline olemus (tunnete ja arvamuste puudumise
tõttu ei ole Sa aga sel moel kõlbulik ühiskonda?) (individuaalne hing - üks
hing?). Üheks saamine tõelise olemusega. Olles seda saavutanud, saavutame meid
ümbritseva (materiaalse?) ruumi täiusliku tunnetuse (kuna meie tõeline olemus on
ühtne Kõiksusega meie ümber?), võime tunnetada meis valitsevaid ohtusid juba
eemalt (mitte meelte vaid tajuga, intuitsiooni, tunnetusega?) ja neid vältida.
See tunnetus juhib meid õiget teed mööda.
(Materiaalse?) maailma omadus on hetkest-hetkesse
muutumine. Kõik asjad on ebapüsivad. Muutumise tõttu on võimalik valgustumine -
kui olemus oleks üks ja muutumisvõimetu, ei jõuaks ta valgustuseni. Valgustatus
saabub seeläbi, et mõtlustame (juhtimaks oma meelt?). Enamikul inimestel on keha
eelistatud olukorras meele (vaim? hing?) suhtes.
Kas te olete kaabakas või pühak, erinevus on ainult
teie mõtlemises (sest käitumise aluseks on ju mõtlemine või mõtlematus). See
erinevus mõtlemises on seega teada vaid inimesele endale, kuna oma käitumisega
saab ta ümbrust petta. Kas saab ka iseenda mõtteid petta? Räägitakse, et
ei!
Keegi (teine, jumal) ei saa teile midagi anda (ei
head ega halba), te ainult võtate vastu, mis te ise olete loonud. Te lõikate oma
tegude vilja tagajärgesid, mis te ise olete teinud ja ära teeninud. Te teete ise
oma saatuse, hea või halva saatuse.
Teie mõtted käsutavad kogu keha. Tõeline vabadus
on, kui te loobute vahetegevast meelest, mis pidevalt hindab asju heaks või
halvaks (samas on väidetud, et heade tegude salvestamine on parem kui halbade
salvestamine?).
Vaimulikud elavad elu täielikult ja annavad oma
parima - nad ei ole kinni möödaläinud asjade küljes ega tulevaste asjade küljes,
mõistavad maailma, neil pole muresid. Inimesed elavad maailmas, haarates oma
himude järele ja põgenedes oma hirmude eest.
Kui te loobute vahetegevast meelest ja lihtsalt
saate elavaks olevuseks (iseendaks?), siis olete te vaba. Sest teie tõeline
loomus on algselt vaba. (Miks ta siis üldse orjastus? Kes teda orjastas? Vabana
poleks ta ju orjusse tükkinud? Kui ta tegi seda rumalusest, mis annab siis alust
arvata, et ta seda enam ei tee? Kas algolemus on võimeline õppima? Kui ta on
täiuslik, siis pole tal midagi õppida...).
Teie Tõeline Olemus on nagu tark teener, kes teeb
valmis kõik asjad teie jaoks (andke talle ainult vabad käed? See teener, nagu
selgus, oli vähemalt 1 kord rumal - või allus kellelegi?) Tõelise Olemuse järgi
käies kaovad kõik ajendid (mis loodud eristava meele poolt?). Ometi ei muutu te
seetõttu elutuks või liikumatuks (oma olemus avaneb ja pakub midagi
enamat?).
Võta igat päeva nii, nagu ta tuleb. Pole
pikaleveninud kahetsust. Pole hädaldamist millegi üle. Elage õnnelikult vaba ja
suuremeelse hoiakuga niihästi enda kui ka teiste suhtes.
Kui me mäletaksime meie endi kannatusi ja
mõistaksime üksteise muresid, küll oleks siis maailm ilus (siiski - mitte veel!
- mäletamine ja mõistmine iseenesest pole veel ilus, ilus on kui püüame vältida
teistele kannatuste tekitamist?).
Teie arvamine on see, mis teeb teid vaeseks, isegi
kui te olete kõige rikkam mees maa peal.
Kui te tahate täielikult lahendada üht häda, siis
peavad kõik hädad maailmas saama lahendatud - sest üks häda sõltub kõikidest
teistest hädadest (rahapuuduse häda - tööpuuduse häda - puudulikud oskused -
madal haridus - õpetajate puudumine - ei maksta piisavalt palka jne). Niikaua,
kui meil on keha, tuleb meil maailma sündmustele näkku vaadata. Kuid meil ei ole
vaja olla häiritud nendest.
Me ei saa näha tõde selgelt, kuna puudub usk, mitte
arusaamine. (eeldusel et kõik kõneleb tõest, pole meil tõesti arusaamist vaja,
vaid usku. Samas kõnelevad erinevad inimesed erinevalt - tõde aga on 1 - selle
inimeste poolt räägitava mõistmiseks on ju vaja arusaamist ja tõe eristamist -
kui inimesed oma kõnega üldse tõtt tabada suudavad). Ükski suur õpetaja ei saa
teile anda tõde. Otsige iseennast, otsige oma meelt ja te leiate parima sõbra,
kes olete te ise.
Tavalised igapäevased teod on samuti tühjad. (st.
neil ei ole mingit erilist tähendust, nad ei ole mõeldud hea ega halvana (eriti
kui head ja halba polegi), nad lihtsalt toimuvad või tehakse kellegi
poolt).
Loobudes "enda" osast (materiaalse ihkamine, hirm
vara kaotada) võidame kogu maailma (mõistes, et tegelikult ei kuulu inimesele
maises elus midagi igavesti, ükspäev jääb ta kõigest maisest ilma).
Loobuge oma kiindumusest, isegi kiindumusest saada
valgustatud (aga kiindumus - leida end? mõtlustada? või hoiduda piiravast
kiindumusest ja kulgeda lihtsalt, olemuse poole?!). On tähtis, et te hoiate oma
keskuse sõltumatuna igasugustest välistest mõjutustest (iseenda?!).
Teised inimesed ei saa teile andestada. Oma meeles
(olemuses) te teate, mis on aus ja õige. Olge võimalikult selge iseeneses ja te
liigute kiiresti edasi. Teie olete see, kes otsustab, mis on õige. Ainult meel
jagab - "kasulik ja kasutu", meele poolt loodud hirm halvustab ja loeb moraali.
Valitsege oma toimekat, rahutut meelt, tooge ta tagasi allika (Tõeline Olemus)
juurde, iga kord, kui ta on läinud kõndima ning ärge unustage, et iga võrdlev
kujutlus põhjustab lõputu Meelepette ja kannatuse.
Te ei tohi olla kinnistunud mitte ühessegi mõttesse
ega arusaama. Kogu elu siin ilmas tuleb tühjusest ja läheb tagasi tühjusesse
(!?). Õige mõte ei järgi pettekujutelmade rada. Laske oma mõtted tulla ja minna,
hõljudes koos kaduvusega. Kõikide asjade tühjuse tunnetamine teeb meid
vabaks.
Tõeline Olemus küsib (kõike) ainult niipalju,
kui on vaja (seepärast tuleb ainult Tõelist Olemust jälgida ja me väldime
liigseid koormusi ning muresid mis tulenevad liialdamisest). Küljesrippuvate looride (pettekujutluste, uitmõtete) ärasulatamiseks on
vaja aeglast, ühtlast ja püsivat pingutust.
Meelel on jõudu ravida kõik haigused. Äratage see
(Tõeline Olemus?) meel ja te võite ravida iseennast ja teisi, sest vahetu
(Tõelise Olemusega kooskõlas olev?) meel võimaldab kõik asjad.
Inimesed muretsevad homse päeva pärast, mõeldes,
kuidas elada ja teha seda, mis nad tahaksid teha. Kui nad loobuvad sellisest
harjumusest (muretseda), siis nad tõepoolest saaksid vabaks, elades igat päeva
õnnelikult.
Kui te vaatlete, kuulete, tunnete, haistate,
maitsete, puudutate või mõtlete ühe asja, mõiste või kavatsuse üle, siis pärast
seda, kui te olete lõpetanud, peate sel "minna laskma" ja loobuma sellest
(vältimaks selle segavat mõju ja asjatut vaeva selle
kinnihoidmiseks).
Peame eristama silmadest tulenevat nägemisaistingut
ja Valgustunud meelest lähtunud teadmisi. Tõeline nägemine pole samastatav
silmade läbi tekitatud vaadetega.
Mõte, kui ta saab meelelt andmeid (enamus andmetest
pärineb meeltelt!?), hakkab liikuma vales suunas ja nii ta aina kaugeneb
tõemeelest. Mõte tuleneb väärast, iseseisvalt (algselt?) mõtet ei ole. Mõistuse
enda tulemid on mõtlemise (eristava meele, võrdluse) mõju all (?!).
Tuleb eristada oma meeli meelemuljetest (nt.
nägemismeelt valgusest) - siis saab lõpuks oma meeli kontrollida vaist (taju?) -
mis näitab kätte Tõelise Olemuse.
Tee tõelise valgustumise poole - teadvus rakendab
järjest vähem abiarusaamasid maailma mõistmisel (ei kasuta võrdlust ega
hindamist ega üldse teadvust asjade mõistmiseks).
5 eksitust -
eristav rumalus
kuju (meelte tajud)
iha
ahnus
lagunemine (mõtlemisest tulenevate vastuolude läbi)
kuju (meelte tajud)
iha
ahnus
lagunemine (mõtlemisest tulenevate vastuolude läbi)
Kogu maailma kannatus tuleb (meie) tahtest, et
midagi (meie elus või maailmas) oleks teist moodi (meelepett).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.