Michael Newton
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Newton_%28hypnotist%29 : Raamatus "Hinge rännak" https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?19044 sisalduv info hinge eksistentsist pärast füüsilist surma on
küsimusele, miks me oleme siin, kõige tähendusrikkamaks vastuseks, mis mina oma
elus olen leidnud. Aastatepikkused elu mõtte otsingud polnud mind kuigivõrd ette
valmistanud hetkeks, mil hüpnoosi all olev inimene avas viimaks ukse igavesse
maailma.
Minu vanim sõber on katoliku preester. Poistena
koos mängides ja piki Los Angelese randu uidates pidasime mitmeid filosoofilisi
arutelusid, kuid oma vaimsetelt veendumustelt olime teineteisest väga erinevad.
Ükskord ütles ta mulle: "Ma arvan, et olla ateist ja mitte uskuda millessegi
valjaspool seda elu on sinust väga julge." Ma ei jaganud tema arvamust ei tol
ajal ega palju aastaid hiljem. Sestsaadik, kui olin saanud viieteistaastaseks,
saatsid mu vanemad mind pikkadeks perioodideks sõjaväelaslikku internaatkooli.
Mu hüljatus- ja üksindustunne oli nii suur, et ma ei suutnud uskuda mingi minust
enesest kõrgema jõu olemasolusse. Nüüd saan aru, et mind tugevdati märkamatul
viisil, mida ma siis mõista ei suutnud. Mu sõbral ja minul on vaimuelule
endiselt erinev lähenemine, kuid me mõlemad oleme praegu veendunud, et
universumi kord ja eesmärk pärinevad kõrgemast teadvusest.
Nüüd, mil ma vaatan tagasi, oletan, et see pole
minu elus juhus, et inimesed tulevad minu juurde kogema hüpnoosi - tõemeediumit,
millesse ma suutsin uskuda - jutustamaks mulle hingemaailma teejuhtidest,
taevastest väravatest, vaimsetest õppegruppidest ja loomisest endast. Veel
praegugi tunnen ma end vahel sissetungijana nende inimeste meelde, kes
kirjeldavad vaimuilma ja oma kohta selles, kuid need teadmised on andnud mulle
suuna. Ometi imestan endiselt, miks olen mina selles raamatus sisalduva vaimse
sõnumi tooja, kui keegi teine, algselt vähem küüniline ja kahtlev, oleks selleks
kindlasti palju paremini sobinud. Tegelikult on tõelised tulevikulootustega
sõnumitoojad nende juhtumitega seotud inimesed, mitte neist ette
kandja.
HINGE RÄNNAK
Sissejuhatus
Kas te kardate surma? Kas te mõtisklete selle üle,
mis juhtub pärast teie surma? Kas on võimalik, et teil on vaim, mis tuli kuskilt
mujalt ja läheb sinna pärast teie keha surma tagasi, või on see üksnes
soovunelm, mida põhjustab hirm?
See on paradoksaalne, et kõikidest Maa olenditest
peab üksnes inimene normaalse elu elamiseks alla suruma surmahirmu. Ometi ei
lase meie bioloogiline instinkt meil seda põhilist ohtu oma olemasolule kunagi
unustada. Kui saame vanemaks, kerkib meie teadvusse surmatont. Isegi usklikud
inimesed kardavad, et surm on isikulise olemasolu lõpp. Meie suur õud selle ees
paneb meid mõtlema surmast kui olematusest, mis teeb lõpu kõigile sidemetele
perekonna ja sõpradega. Suremise tõttu näivad kõik meie maised eesmärgid
mõttetutena.
Kui surm oleks kõige meisse puutuva lõpp, siis
oleks elu tõepoolest mõttetu. Ent mingi seesmine jõud võimaldab inimesel
kujutleda pärastist ja tunnetada sidet kõrgema väega ning isegi igavikulise
hingega. Kui meil on tõesti hing, siis kuhu ta pärast surma läheb? Kas
väljaspool meie füüsilist universumi on tõesti olemas mingi arukaid vaime täis
taevas? Kuidas see välja näeb? Mida me teeme, kui oleme sinna jõudnud? Kas seal
on mingi ülim olend, kes selle paradiisi eest vastutab? Need küsimused on sama
vanad kui inimkond ja jäänud enamikule meist siiamaani
mõistatuseks.
Surmajärgse elu mõistatuse tõesed vastused püsivad
enamiku inimeste eest varjul vaimse ukse taga. Seda seetõttu, et meile on oma
hinge identiteedi osas kaasa antud loomupärane mäletamisvõimetus, mis aitab
hingel ja inimajul teadvuse tasandil kokku sulada. Viimastel aastatel on laiem
üldsus saanud kuulda inimestest, kes pärast ajutist surma ning ellu
tagasipöördumist jutustasid pika tunneli nägemisest, eredast valgusest ja isegi
põgusatest kohtumistest sõbralike vaimudega. Kuid kõik need kirjeldused, mida
võib leida mitmetest reinkarnatsiooni käsitlevatest raamatutest, on näidanud
meile vaid vilksatust sellest, mida surmajärgse elu kohta veel teada on
saada.
See raamat on vaimuilmast pajatav intiimpäevik, mis
sisaldab rida tõsielulisi juhtumeid. Need näitavad üksikasjalikult, mis meid ees
ootab, kui elu Maal on lõppenud. Teid viiakse vaimsest tunnelist kaugemale ning
te sisenete vaimuilma endasse saamaks teada, mis avaneb hingele enne seda, kui
ta tagasi Maale järjekordsesse ellu pöördub.
Ma olen loomult skeptik, kuigi selle raamatu sisu
põhjal sellist muljet ei jää. Olen nõustaja ja hüpnoterapeudina
spetsialiseerunud psühholoogiliste häirete ravile käitumise ja mõtete
ümberkujundamise kaudu. Suur osa minu tööst klientidega hõlmab lühiajalist
kognitiivset ümberstruktureerimist, mis aitab mõtete ja emotsioonide ühendamise
kaudu jõuda tervema käitumiseni. Me selgitame koos välja nende veendumuste
tähenduse, otstarbe ja tagajärjed, sest ma olen seisukohal, et ükski mentaalne
probleem pole ettekujutuse vili.
Oma praksise algupäevil tõrjusin ma inimeste huvi
eelmiste elude vastu, kuna minu suunitluseks oli traditsiooniline ravi. Kuigi
kasutasin hüpnoosi ja aegregressiooni tehnikat, et määratleda häirivate
mälestuste või lapsepõlvetraumade päritolu, uskusin ma, et iga katse jõuda
eelmiste eludeni oleks ebakonventsionaalne ja ebateaduslik. Minu huvi
reinkarnatsiooni ja metafüüsika vastu oli vaid intellektuaalne uudishimu, enne
kui aitasin ühel noorel mehel valust jagu saada.
See klient kaebas kogu elu kestnud kroonilist valu
paremas küljes. Üks hüpnoteraapia võtteid valuga toimetulekuks on lasta
patsiendil oma valu suurendama, sest nii saab ta valu üle kontrolli ja õpib seda
ühtlasi ka kahandama. Ühel meie raviseansil, mis hõlmas valu suurendamist,
kujutles see mees oma piina esilemanamiseks, et ta on saanud pussitada. Otsides
selle kujutluse juuri, jõudsin ma viimaks tema eelmise eluni, mil ta I
maailmasõja sõdurina Prantsusmaal täägiga tapeti, ning meil õnnestus valu koguni
täielikult kõrvaldada.
Oma klientide õhutusel asusin ma eksperimenteerima
ja viisin mõned neist ajas tagasi kaugemale nende viimasest sünnist Maal.
Alguses olin arvamusel, et inimese hetkevajaduste, -uskumuste ja -hirmude kogum
võib tekitada kujutletavaid mälestusi. Ei läinud aga kuigi palju aega, kui
mõistsin, et meie sügavalasetsevad mälestused kujutavad endast minevikukogemusi,
mis on liiga tõelised ja seostatud, et neid ignoreerida. Ma taipasin, kui
oluline on ravi seisukohalt see side, mis eksisteerib meie eelnevate elude
kehade ja sündmuste ning tänase olemasolu vahel.
Siis komistasin ma hiiglaslikule avastusele. Ma
avastasin, et hüpnoositud inimene on võimeline kirjeldama mulle maiste elude
vahelist elu, et tema vaimusilma kaudu on võimalik näha vaimuilma.
Ukse vaimuilma avas mulle keskealine naine, kes oli
hüpnoosile eriti vastuvõtlik. Ta oli mulle parasjagu rääkinud oma üksindus- ja
eraldatustunnetest, viibides selles tundlikus faasis, mis järgneb pärast seda,
kui klient on lõpetanud viimase eelmise elu meenutamise. See ebatavaline isik
libises kõrgeimasse teisenenud teadvuse seisundisse peaaegu kõrvalise abita.
Olin selleks enese teadmata tõuke andnud liiga napisõnalise soovitusega minna
tagasi oma ühtekuuluvustunde kaotuse algallika juurde. Seda tehes olin kogemata
kasutanud üht sõna, mis on spirituaalsete meenutuste vallapäästjaks. Olin
küsinud, kas tal oli mingi kindel sõprade grupp, kellest ta puudust
tunneb.
Äkitselt hakkas mu klient nutma. Kui suunasin teda
rääkima, mis on lahti, pahvatas ta: “Ma igatsen sõprade järele, kes olid minu
grupis, ja seepärast tunnengi end Maa peal nii üksi.” Olin segaduses ja uurisin,
kus see sõpradegrupp tegelikult asub. “Siin, minu alalises kodus,” vastas ta
lihtsalt, “ja ma vaatan praegu neid kõiki!”
Pärast selle kliendiga töö lõpetamist ja
lindistuste ülekuulamist sain aru, et vaimuilma avastamine oli seotud eelmisse
ellu ulatuva regressiooni jätkuga. Eelnevate elude kohta on mitmeid raamatuid,
kuid ma ei suutnud leida ühtegi, mis räägiks meie elust hingedena või sellest,
kuidas pääseda korralikult ligi inimeste spirituaalsetele mälestustele.
Otsustasin selle uuringu ise läbi viia ning töö käigus omandasin suuremaid
oskusi, mille abil klientide kaudu vaimuilma siseneda. Sain teada sedagi, et oma
koha leidmine vaimuilmas on inimesele palju tähendusrikkam kui eelnevate maiste
elude kirjeldamine.
Kuidas on võimalik jõuda hüpnoosi teel hingeni?
Kujutlege meelt kolme kontsentrilise ringina, väiksemad suuremate sees,
liigestatud vaid meeleteadvuse kihtidega. Esimene, väline kiht esindab
argiteadvust, mis on meie kriitilise analüütilise mõtlemise allikas. Teine kiht
on alateadvus, kuhu me hüpnoosi ajal kõigepealt läheme, et ligi pääseda
varamule, kus hoiame mälestusi kõigest, mis on meiega käesolevas ja eelmistes
eludes toimunud. Kolmas kiht, tuum, on see, mida me edaspidi nimetame
üliteadvuseks. See tasand avab kõrgeima Mina keskuse, milles me oleme kõrgema
jõu väljenduseks.
Üliteadvus kannab meie tõelist identiteeti, mida
võimendab alateadvus, kus sisalduvad mälestused meie mitmetest eelnevates
kehades endale võetud alter egodest. Üliteadvus ei pruugi üldse olla tasand,
vaid hing ise. Üliteadvus kujutab endast meie kõrgeimat tarkuse ja
perspektiivitunde keskust ning kogu mu informatsioon elust pärast surma tuleb
sellest intelligentse energia allikast.
Kui usaldusväärne tõe avastamise meetod on hüpnoos?
Hüpnoosi all olevad inimesed ei näe und ega hallutsinatsioone. Me ei näe und
kronoloogilises järgnevuses ega hallutsinatsioone suunatud transiseisundis. Kui
inimene on viidud transsi, siis tema ajulained aeglustuvad, võrreldes
ärkveloleku beeta-seisundiga. Kui meditatiivsest
alfa-seisundist liigutakse allapoole mitmete teeta-piirkonna
tasanditeni, siis võnkesageduse kahanemine jätkub. Teeta on hüpnoos,
mitte uni. Kui me magame, jõuame täielikku delta-seisundisse, kus aju
teated on langenud alateadvusse ja saanud väljapääsu unenägudes.
Teeta-seisundis aga ei ole teadvus teadvusetus olekus, mistõttu me
oleme võimelised teateid nii vastu võtma kui ka andma, kuna kõik mälu kanalid on
avatud.
Olles hüpnoosi all, annavad inimesed
sõnasõnalistelt edasi pilte, mida oma alateadvuses näevad, ja dialooge, mida
kuulevad. Küsimustele vastates ei saa nad valetada, kuid samas võivad
alateadvuses nähtut valesti tõlgitseda, just samamoodi, nagu me teeme teadvusel
olles. Hüpnoosi seisundis on inimesel raske suhestuda sellega, mida ta tõeks ei
pea.
Mõned hüpnoosi kritiseerijad usuvad, et transis
viibiv inimene fabritseerib mälestusi ja moonutab vastuseid, et järgida
hüpnoosija etteantud raamistikku. Mina pean seda üldistust valeks eelduseks. Oma
töös käitun ma iga juhtumi puhul nii, nagu kuuleksin endale edastatavat infot
esmakordselt. Kui hüpnoositav oleks kuidagi võimeline hüpnoosist võitu saama ja
vaimuilma kohta teadlikult fantaseerima või väljendaks eelnevalt omaks võetud
arusaamu surmajärgsest elust, läheksid tema vastused peagi minu teiste
ülestähendustega vastuollu. Õppisin juba oma tööd alustades hindama hoolika
ristküsitluse väärtust ja ma pole leidnud mingeid tõendeid selle kohta, et keegi
on soovist minu meele järele olla spirituaalseid kogemusi teeselnud. Hüpnoosi
all olijad ei pelga tegelikult parandada oma ütluste minupoolseid
väärtõlgendusi.
Uurimismaterjali kogunedes avastasin katse-eksituse
meetodil vaimuilma kohta käivate küsimuste esitamise õige järjekorra.
Üliteadvuse seisundis viibijad ei kipu just omal algatusel andma infot, kuidas
hinge elu vaimuilmas korraldatud on. Sul peab olema teatud uste jaoks kimp
õigeid võtmeid. Teades, millal on õige aeg mingit ust seansi käigus avada,
õnnestus mul lõpuks välja töötada usaldusväärne meetod erinevate
vaimuilma-mälestuste juurde pääsemiseks.
Kuna mu enesekindlus iga seansiga kasvas, adus üha
rohkem inimesi, et tunnen ennast surmajärgse elu küsimustes koduselt, ning
tajus, et mulle võib sellest rääkida. Minu klientide hulgas on nii väga
religioosseid mehi ja naisi kui ka mingite konkreetsete vaimsete veendumusteta
inimesi. Enamik neist kuulub oma kaootilise elufilosoofiaga kuskile vahepeale.
Uuringu edenedes avastasin hämmastava tõsiasja, et hinge seisundisse
regresseerunud, vastavad inimesed vaimuilma puudutavatele küsimustele
märkimisväärselt sarnaselt. Rääkides oma elust hingena, kasutatakse isegi samu
kõnekeelesõnu ja piltlikke kujundeid.
Vaatamata nii paljude hüpnoositute sarnastele
kogemustele, püüdsin edaspidigi saada klientidelt kinnitust üksteise väidetele
ja veenduda hinge teatud talitlustes. Kaasustes esines mõningaid jutustuslikke
erinevusi, kuid need tulenesid pigem hinge arengutasandist kui olulistest
erinevustest selles, kuidas hüpnoositud vaimuilma nägid.
Uuring oli piinavalt aeglane, kuid kaasuste hulga
kasvades sain lõpuks töötava mudeli ajatust maailmast, milles meie hinged
elavad. Ma avastasin, et Maal elavate inimhingede mõtted vaimuilmast sisaldavad
kõikehõlmavaid tõdesid. Just nii paljude erinevate inimeste tajud veensid mind
nende väidete usutavuses. Ma pole religioosne inimene, kuid avastasin, et selles
paigas, kuhu me pärast surma läheme, valitseb kord ja seaduspära, ning jõudsin
veendumusele, et elu ja surmajärgne elu on korraldatud ühe suurejoonelise kava
kohaselt.
Kui kaalutlesin, kuidas kõige paremini oma avastusi
tutvustada, otsustasin, et juhtumianalüüsi meetod pakub kõige ülevaatlikumat
viisi, andes lugejale võimaluse kliendi surmajärgseid mälestusi ise hinnata. Iga
juhtum, mille olen valinud, kujutab endast vahetut kahekõnet minu ja hüpnoositu
vahel. Need on pärit mu hüpnoosiseansside lindistustest. Selle raamatu
eesmärgiks pole rääkida minu klientide eelmistest eludest, pigem on tegemist
nende eludega seotud vaimuilma-kogemuste dokumenteerimisega.
Lugejatele, kel võib olla raske meie hingi kui
kehatuid objekte kujutleda, selgitavad esimestes peatükkides kirjeldatud
juhtumid, kuidas hinged avalduvad ja mil viisil funktsioneerivad. Iga juhtumi
kirjeldust on pisut lühendatud nii mahuliste piirangute tõttu kui ka selleks, et
anda lugejale hinge tegevusest kavakindel ülevaade. Peatükid on üles ehitatud
kavatsusega näidata hinge tavapärast kulgu hingemaailma ja sealt välja koos muu
spirituaalse infoga.
Hingede rännakud surmahetkest järgmisse
inkarnatsiooni on minu valdusse jõudnud kümne aasta pikkuse kogumistöö
tulemusena. Alguses üllatas mind, et mõni inimene mäletas selgemini lõike oma
hinge elust pärast varasemaid elusid kui pärast äsjaseid. Mingil põhjusel pole
üksi hüpnoositu siiski suutnud meenutada hinge tegevuse täielikku kronoloogiat,
mille olen selles raamatus ära toonud. Mu kliendid mäletavad küllaltki eredalt
mõnda oma vaimse elu aspekti, samas jääb osa kogemusi neile hämaraks. Seepärast
leidsin, et isegi kõik need kakskümmend üheksa juhtumit ei suuda lugejale anda
täit teavet sellest, mida olen vaimuilma kohta kogunud, ja nii leidub
järgnevates peatükkides detaile enamatest juhtumitest kui need kakskümmend
üheksa.
Lugeja võib mõne juhtumi puhul minu küsitluslaadi
üsna nõudlikuks pidada. Hüpnoosi ajal on oluline inimest õigetes rööbastes
hoida. Vaimuilmas töötades tuleb vahendajal järgida kõrgemaid nõudeid kui
eelmiste elude meenutuste puhul. Transis olles kaldub hüpnoosialune tavaliselt
oma hingeteadvuse uitama laskma, kui jälgib huvitavate sündmuste lahtirullumist.
Mu kliendid püüavad mind sageli vaikima sundida, et vabaneda nähtu edastamise
vaevast ja nautida oma varasemaid kogemusi hingena. Ma püüan olla leebe ja mitte
ülearu kindlapiiriline, kuid mu hüpnoosiseansid kestavad vaid kolm tundi ja
nende jooksul tuleb palju küsimusi läbi võtta. Tihti on inimesed saabunud minu
vastuvõtule kaugelt ega saa tagasi tulla.
Mulle pakub suurt rahulolu imeline ilme kliendi
näol, kui tema hüpnoosiseanss on läbi. Neile, kel on avanenud võimalus oma
surematust tegelikkusena näha, avaneb uus enesemõistmise ja -usalduse tasand.
Enne hüpnoositu äratamist sisendan temasse sageli asjakohaseid
regressioonijärgseid mälestusi. Omades teadvuslikku teavet oma hinge elust
vaimuilmas ja oma füüsilistest eksistentsidest erinevatel planeetidel, saavad
inimesed eluks tugevama orientatsiooni ja energia.
Lõpetuseks peaksin lisama, et see, mida kohe lugema
hakkate, võib vapustada teie senist ettekujutust surmast. Siin esitatud materjal
võib olla vastuolus teie filosoofiliste või religioossete veendumustega. Samas
leidub kindlasti lugejaid, kes saavad oma olemasolevatele arvamustele tuge.
Teistele võib pakutav info paista ulmejutuga sarnaneva subjektiivse loona. Olgu
teie veendumused millised iganes, ma loodan, et te mõtisklete selle üle, mida
see inimkonnale tähendaks, kui mu hüpnoosialuste väited surmajärgse elu kohta
paika peaksid.
SURM JA LAHKUMINE
1. juhtum
Hüpnoositu: Oo, mu
jumal! Ma polegi päriselt surnud - või olen? See tähendab, mu keha on
surnud -
ma võin seda enda all näha - kuid ma
hõljun ... Ma saan vaadata alla ja näha oma keha selili haigla -
voodil lamamas. Igaüks mu ümber
arvab, et ma olen surnud, kuid ma ei ole. Ma tahan
hüüda: Hei,
ma
pole päriselt surnud! See on nii uskumatu ... õed tõmbavad mul lina
üle pea ... inimesed keda,
tunnen, nutavad. Ma peaksin olema surnud,
kuid ma olen päriselt elus! See on veider, sest mu keha
on täiesti surnud, kui ma selle kohal
liigun. Ma olen elus!
Need sõnad lausub sügavas hüpnoosis viibiv mees,
kes elab taas läbi oma surmakogemust. Tema sõnad tulevad lühikeste, erutatud
pahvatustena ning on täis aukartust, kui ta näeb ja kogeb, mis tunne on olla
äsja füüsilisest kehast lahutatud vaim. See mees on mu klient ja ma olen just
aidanud tal taastada eelmise elu surmastseeni, samal ajal kui ta ise mugavas
lamamistoolis lebab. Veidi varem, minu instruktsioone järgides transsi langenud,
regresseerus ta ajas tagasi oma lapsepõlve. Sedamööda, kuidas me koos tööd
tegime, et jõuda tema ema üsasse, sulandusid ta alateadlikud tajumised
järk-järgult.
Seejärel valmistasin ma teda visuaalselt turvist
kasutades ette hüppeks tagasi aja udususse. Kui oleme selle olulise mentaalse
eeltööga valmis, viisin kliendi läbi kujuteldava ajatunneli tema eelmisse ellu
Maal. See elu jäi lühikeseks, sest ta suri ootamatult 1918. aasta gripiepideemia
ajal.
Kui esmane šokk näha end suremas ja tunda oma hinge
kehast välja hõljumas hakkab üle minema, kohaneb klient üha enam visuaalsete
piltidega oma meeles. Kuna väike osa tema teadvusest, tema mõistuse kriitiline
osa, endiselt töötab, saab ta aru, et taastab möödunud kogemust. See võtab
tavaliselt natuke rohkem aega, kuna tegemist on noore hingega, kes pole sünni,
surma ja taassünni tsüklitega harjunud nagu paljud mu teised
kliendid.
Mõne hetke pärast on ta siiski kohanenud ning
hakkab suurema kindlusega mu küsimustel vastama. Viin ta alateadvuslikult
hüpnoositasemelt kiiresti üliteadvuslikku seisundisse. Nüüd on ta valmis mulle
vaimuilmast rääkima ja ma pärin, mis temaga toimub.
Hüpnoositu: Noh ... ma
tõusen kõrgemale ... ikka hõljun ... vaatan oma kehale tagasi. Tundub,
nagu
jälgiksin filmi, ent olen ise seal sees!
Arst lohutab mu naist ja tütart. Mu naine nuuksub (klient
niheleb toolis ebamugavusest). Ma püüan
jõuda ta meeleni ... ütlemaks, et minuga on kõik korras.
Ta on kurbusest nii vallatud, et ma ei
pääse läbi. Ma tahan, et ta teaks, et minu kannatused on
möödas ... Ma olen kehast vaba ... Ma ei
vaja seda enam ... et ma jään tead ootama. Ma tahan, et
ta teaks ... kuid ta ei ... kuula mind. Oh,
ma eemaldun nüüd ...
Ja nõnda, mitmetest korraldustest juhituna, alustab
mu klient kulgu edasi vaimumaailma. See on teekond, mille mitmed teisedki on
minu kabineti turvalisuses läbinud. Kui üliteadvusseisundi mälestused avarduvad,
saavad hüpnoositud tavaliselt spirituaalse eeskojaga parema sideme.
Hüpnoosiseansi edenedes muutub vaimsete poltide sõnastamine klientidele
hõlpsamaks. Lühidad kirjeldavad fraasid muutuvad üksikasjalikeks seletusteks
sellest, mis tunne on siseneda vaimumaailma.
Meil on rohkesti dokumenteeritud materjali,
sealhulgas meditsiinilise personali ülestähendusi, mis kirjeldavad õnnetustes
raskesti vigastatute kehaväliseid surmalähedasi kogemusi. Enne kui need inimesed
tänu meditsiinilistele jõupingutustele teispoolsusest tagasi toodi, loeti nad
kliiniliselt surnuks. Hinged on täiesti suutelised oma peremeeskehast lahkuma ja
selle juurde naasma, eriti eluohtlikes olukordades, kui keha on suremas.
Inimesed jutustavad oma keha kohal hõljumisest, sageli just haiglates, ja
alustamisprotseduure sooritavate arstide jälgimisest. Pärast ellu tagasitulekut
tuhmuvad need mälestused aja jooksul.
Nende kirjeldused, kes hüpnoosi esmastes
staadiumites eelmistesse eludesse regresseerudes oma kunagisi surmasid vaimselt
üle elavad, ei ole vastuolus käesolevas elus tõesti mõne minuti surnud olnud
inimeste kirjeldatuga. Nende kahe grupi vaheline erinevus seisneb selles, et
hüpnoosialused ei mäleta oma ajutise surma kogemust. Sügavas transiseisundis
viibivad inimesed suudavad kirjeldada, milline näeb välja elu pärast füüsilist
surma.
Mille poolest sarnanevad ajutise füüsilise trauma
tagajärjel tekkinud kehavälist kogemust kirjeldava inimese mälestused
surmajärgsest elust hüpnoositu meenutustega oma surmast mõnes eelmises elus?
Mõlemad leiavad end kummalisel viisil oma keha ümber hõljumas, püüdes puudutada
tahkeid esemeid, mis nende ees hajuvad. Mõlemad ütlevad, et neile valmistavad
pettumust katsed rääkida elavate inimestega, kes ei vasta. Mõlemad märgivad, et
tunnevad tõmmet eemalduda oma surmakohast ning kogevad pigem vabanemist ja
uudishimu kui hirmu.
Kõik need inimesed kirjeldavad eufoorilist
vabadusetunnet ja neid ümbritsevat kirkust. Mõned kliendid näevad end
surmahetkel ümbritsetuna sädelevast helendusest, kuna teised tähendavad sära
selle tumeda ruumi kaugemas osas, millest neid läbi tõmmatakse. Seda kogemust
nimetatakse sageli tunneliefektiks ning see on saanud avalikkusele hästi
tuntuks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.