Meie aeg on kiirenenud ja aeg on teada saada oma Eluõppetundidest, mis on sel planeedil olnud olemas alati ja mida on kokku kaksteist.
Me kõik oleme vaimsed, kuigi paljud on selle unustanud ja peavad nüüd uuesti meelde tuletama. Ravijad võivad Steve Rotheri „pioneeritöö” põhjal leida end uue väljakutse ees: õppida juurde ja omandada uusi teadmisi, et abistada oma hoolealuseid neilt nende jõudu ära võtmata (dikteerides neile, mida nad peavad tegema või võttes enda kanda liigse vastutuse nende tervenemise eest). Nüüd, uuel sajandil on kohane aidata abivajajaid nii, et nad ise jõuaksid oma sisemise jõuni.
Sõna „psühholoogia” tähendab originaalis „hingeõpetust” (psyche). Peale piki eneseotsinguid (väljastpoolt ennast, eemalt ja kaugelt), jõuame nüüd jälle tagasi ja avastame, et oleme vaimsed olendid oma inimliku käitumise, keha ja õppetundidega…
________________________________________
KOKKUVÕTE 12 PEAMISEST ELU ÕPPETUNNIST
Enamus meist kui hingedest on viimastel aastatel
edenenud enam kui oma hilisemate elude jooksul. Selles võrdluses sobib silmas
pidada mitte vibratsioone füüsilises mõttes, vaid meie teadvuse seisundit ja
taset. Alati, kui hakatakse huvi tundma elu sügavama tähenduse vastu, toimub
koheselt meie teadvuse üldine taseme tõus. Ja ikkagi tähelepanu: üks teadvuse
tasand pole parem teisest – nad on lihtsalt erinevad. Elu Õppetunni omandamine
ühe elu jooksul saab toimuda eeldusel, et ollakse teadlik Mängu kõrgemast
eesmärgist.
Suuremale osale meist sobiks hoiatuseks
meenutada, et tänu piiratud vaatenurgale näeme teatud õppetunde, nagu kerjamine,
kodutus, prügikastielu, vargus ja ka mõrvamine, õuduse ja masendusega; tajume
neid eksitusena, kuid tegelikult on see hüveks kõigile ja asjaosalised edenevad
oma õppetunnis kaugelt enam, kui esmapilgul näib. Ühel päeval võime ülimas
hämmelduses avastada paadunud kurjategija varjust kõrge vaimse meistri,
viimistlemas oma viimasemaid õppetunde. Kui juhtute kohtama üht eriliselt
eemaletõukavat tüüpi, siis võib too olla õppimas just seda, mida olete juba
omandanud.
Elu õppetunnid on isiklikud ses mõttes, et nad on
suunatud konkreetsele inimesele. Õppetükke omandatakse ka kollektiivselt, olles
selles eelnevalt kokku leppinud (sotsiaal-majanduslikud ja religioossed
grupeeringud). Selleks puhuks sobitame end kehastuma vastavasse aega-kohta.
Kuuekümnendail olid USA’s, Alabamas rassilise diskrimineerimise tippajal
Usalduse, Loomise või Kohanemise õppetunnid; kahekümnendail oli populaarne
Halastuse õppetükk. Keskendumise õppetükk on saanud populaarseks mõnedes
sugupuu-taotlustes tervendajatele (seal on eelduseks eriline tundlikkus), kes
õpivad seadma end esikohale nii, et oleks võimalik teha vahet oma energia lõpu
ja võõra alguse vahel.
Inimkogemuses võivad suhted saada kõige
keerulisemaks ja stimuleerivamaks elamuseks üleüldse. Hoides kedagi endale nii
lähedal, et võid näha iseenda peegelduse iga detaili, ongi äärmiselt oluline ja
pööraselt keeruline.
Tõene on seegi, et mitte kõik suhted pole plaanitud
pikaealistena.
Kui tervendaja aitab patsientidel määratleda nende
õppetunde, sobib teada, et selgeid ja lihtsaid reegleid pole. Inimese käitumine
ja tema isiksus muutuvad tema meisterlikkuse edenedes dramaatiliselt iga
sammuga. Võib jääda mulje, et me töötame kõikides nendes elu õppetundides
samaaegselt ja ikkagi oleme andunud igas elus ühele, väga harva kahele või
enamale. Võrdlemisi raske on seda oma evolutsiooni protsessis toimetatud tööde
käigus endale teadvustada. Kuigi meile tundub, et oleme oma vaimsetes
praktikates tõusujärjel, ei pruugi see nii olla. Ikka kipub jääma mõistatuseks,
miks kordame ühtesid ja samu vigu ikka ja jälle. 12 Elu Õppetunni määratlemine
on eelkõige teada saada oma „pimeda täpi” olemasolust, sest alles seejärel on
võimalik midagi ette võtta.
Elu õppetunde on võimalik üksteisega kokku sobitada
ka siis, kui need ei ole ühed ja samad. Näiteks Halastus ja Keskendumine. Ka
võib juhtuda ime, et üle kuristike, mis eraldavad inimesi ja inimsaatusi nendel
rasketel hetkedel, võib ehitada sildu, kui inimesed valivad üksteisega avatult
suhtlemise. Uues Energias on enese esikohale asetamine kõikide õppetundide
olulisimaks vaimseks kvaliteediks. See tähendab eelkõige tingimusteta iseend
armastada. See ongi oma Isikliku Väe omandamise saladus. Seda pole võimalik
teha häälestumiseta oma kõrgemale printsiibile, Minale. Sagedasti võib see
füüsilisel tasandil tähendada ühte raskemat sõna – ei. Olgu selgituseks öeldud,
et neljandast dimensioonist kõrgemal pole sellist mõistet jällegi
olemaski.
Elu 12 Põhilist
Õppetundi
1. Vastuvõtt
2. Kohanemine(muutused)
3. Olemine (terviklikkus)
4. Halatsus (harmoonia)
5. Suhtlemine (kogu hingest)
6. Loomine (Väe ilmutamine)
7. Keskendumine (oma energia tsentreerimine)
8. Ausus (harmoonias „Minaga”)
9. Armastus (armastus enda vastu)
10. Usaldus (usk endasse)
11. Tõde (vastutus, „Mina”)
12. Graatsia (liikumine kooskõlas kõigega)
2. Kohanemine(muutused)
3. Olemine (terviklikkus)
4. Halatsus (harmoonia)
5. Suhtlemine (kogu hingest)
6. Loomine (Väe ilmutamine)
7. Keskendumine (oma energia tsentreerimine)
8. Ausus (harmoonias „Minaga”)
9. Armastus (armastus enda vastu)
10. Usaldus (usk endasse)
11. Tõde (vastutus, „Mina”)
12. Graatsia (liikumine kooskõlas kõigega)
Energia maatriks,
energiapitser
Energiamaatriks (energiakandja-sõiduk) on otseselt
seotud energiakanaliga, mis ühildub meie selgrookanaliga ja on ühtlasi meie
emotsionaalse energia asukohaks. Töö emotsioonidega on kõige lihtsam moodus
kehas olles taotluslikult muutusi mõjutada. Energiakanali põhiline eesmärk on
juhtida (eriti armastuse) energiat läbi meie füüsilise keha ja seejärel ta
maandada. Maatriks kontrollib meie Mängus kaugelt enamat, kui oleme suutelised
ette kujutama. Igas uues kehastuses valime uuesti energia maatriksi ja jääme
temaga, kuni oleme maise kogemuse omandanud. Seesuguse töövahendi eripära
seisneb selles, et ühtedele ja samadele asjaoludele reageerib igaüks meist
omamoodi. Loomulikult eksisteerivad ka 12 energiamaatriksi baasi, igal oma
spetsiifilised omadused vastavaks õppetunniks.
Inimeste jaoks on ikka olnud loomulik võtta oma
looming eetertasandilt ja juhtida see energiakanalis füüsilisse maailma.
Suurema osa ajast teeme seda ebateadlikult ja see asjaolu on meie
ebasoovitavate situatsioonide ja sündmuste tagajärjeks. Uues Energias õpime
armastuse energia kõrgemaid vorme, mis avalduvad liikumises ebateadlikest
manifestatsioonidest teadvustatud loomesse (näeb välja energiakanali
laienemisena tema läbilaskevõime suurendamiseks). Mees- või naissugu valitakse
vastavalt õppetunnile ja viimaseid õpitakse maatriksiga kasvõi mitu-mitu
kehastust. Maatriksi omadused jäävad ühe elu jooksul muutumatuks, teda ei saa ka
tervendada, sest temas pole midagi väära.
Ühe või teise maatriksi omandanud, ei pea me enam
kunagi selle juurde tagasi pöörduma: selline Meistri vorm saab isiksuse tuuma
osaks ja jääb meiega kõikideks järgnevateks eludeks.
Meie kõrgem „Mina” teeb koostööd füüsilise,
madalama „minaga” kahel moel: energiamaatriksi ja energiapitserina.
Teine moodus õppetunni omandamiseks on
energiapitser, mis jätab meisse oma jälje tavaliselt lapsepõlvest pärinevate
eriliste sündmuste, tingimuste, mõjutuste tulemuse. Erinevalt maatriksist ei
pruugi pitserid meiega jääda kogu eluks ja seepärast saab neid oma
produktiivsete käitumis- ja reageerimismudelitega tervendada. Pitseri ületamine
on suur saavutus ja eeskujulik näide tõelisest Väe omandamisest ja on palju
kõrgem sellest, mida me nimetame iseseisvaks väe omamiseks. Kuna energeetiline
maatriks on osa meie lõpmatust Minast, ei ole ta seotud inimliku aja kogemisega
ja me ei saa seepärast teda kunagi tervendada, ainult omandada. Pitser seevastu
on kindlalt kinnistunud meie ajalikus lõplikus minas. Teda olevikus muutes
muutub ta ka minevikus ja tulevikus. Lineaaraeg on ainult polaarsuse illusioon,
milles me elame ja meil on tegelikult võimalus kustutada nii esiisade kui
lastegi patte. Pitserite tervendamine on märkimisväärne saavutus. Kes töötavad
solvangute andestamisega, avastavad peeni isiksuse muutusi. Tundub, nagu muutuks
inimene tänu meie andestusele, aga tegelikult on toimunud meie energeetilise
pitseri tervenemine, mille mõju, juhul kui pitseri moodustamisel osales meie elu
õppetunnis katalüsaatoriks olev inimene, ulatub kaugele minevikku ja tulevikku.
Meie ühine leping temaga sai seeläbi muudetud. Pitseri tervendamine tähendab
tegelikult tema senisest rollist, kus ta oli võtnud kohustuse meid õppetunnis
abistama, vabastamist ja sellega on kogu suhe selle inimesega sisuliselt
ammendunud. See ongi meie üksteisest eraldumise illusioon, ent päriselt oleme
ikkagi kõik üks. Iga meie tegu avaldab mõju kõigile, kus iganes nad ka poleks.
Puutume üksteisega piltlikult öeldes kokku nagu kivikesed, mis on visatud
üksteise lähedusse vaiksesse metsajärve, jättes maha üksteisest läbipõimuvaid
kauneid ringikesi.
Energiakanali
laiendamine
Kanali laiendamine on määrav sedavõrd, kuivõrd ta
suudab rohkem läbi lasta energia kõrgemaid vorme ehk valgust. See seletab
asjaolu, miks praegu suur osa inimestest kogeb tohutut emotsionaalset stressi,
sest emotsioonid on ühenduslüliks kõrgema ja füüsilise „Mina“ vahel. Pitser,
mida saame elukogemuses, asetseb ümber meie energiakanali ja jätab sinna jälje,
mida võiks võrrelda oma aias kastmisvoolikule astumisega. Sellises
kokkupigistatud kohas toimivad meie negatiivsed emotsioonid ja hirm. Töö
energiakanaliga õpetab meile teadlikult temaga suhteid looma ja vabastab meid
emotsionaalsete valude orjusest (sõltuvusest). Praeguses kiirenduses on tähtsaim
puhastada oma energiakanaleid laskmaks läbi rohkem valgust. Ei saa suurendada
kanali läbilaskevõimet, kui seal on kas või üks pitser ja see on meile hetke
väljakutseks. Meie tõeline vaimne kasvamine seisneb võimalikult mugavas kanali
avanemises. Kord tervendatud pitser pöördub väga harva oma algasendisse tagasi.
Pitseri armistumises ei ole iseenesest mingit halba. Enamgi, me ei taha teda
kunagi kaotada, sest tähistab ta ju meie vaprat ja kangelaslikku rännakut läbi
inimliku kogemuse. See on meisterlikkuse igati auväärne märk. Kes oskavad
läbitud kogemuste märki uhkusega kanda, teevad järgmise sammu seda suurema
kergusega ja energiakanali laienedes aktiveeruvad loomulikult ka temal olevad
armid. Kõik kannatused on eranditult meie valikud. Kasulik oleks pöörata
tähelepanu ka meie füüsilise keha armidele: loomulikult tervenevad nad palju
kiiremini, kui pitserid. Võite ette kujutada, milline tohutu emotsioonide meri
laiub kogu energiakanali ulatuses ja seetõttu on üleminekuperiood naistele
kergem kui meestele, sest viimased kalduvad oma emotsioone varjama ja alla
suruma.
Energia kolm omadust
Esimene. Energia on
liikumise potentsiaal.
Teine. Energia on
alati olemas. Teda ei ole võimalik luua ega hävitada, ainult muuta ühest vormist
teise. Energiat saab küll ajutiselt salvestada, kuid ikkagi otsib ta võimalusi
vahetada vormi.
Kolmas. Kõigi
eelnevate energiavormide puudumisel ilmneb kõikeühendav Kõiksuslik
fundamentaalenergia. Sealt saavad alguse kõik energialiigid nagu tingimatu
armastus ehk Jumal. Vanas energias oli võimalik elada kohas, mis „toetas”
inimese energiat võimaldades vähehaaval inimese tühjenemist energiast ja
haigestumist. Uues Maailmas on igal inimesel tingimatu õigus olla selles
energias, mis toidab tema isiklikku energiat. Oleme energia vormid, kes toimivad
koos ümbritseva ilmaruumiga, seepärast on väga tähtis teada asju, mis võivad
meie energiavälja mõjutada. Iga meie energiavälja sisenev elukogemus muudab meid
ühel või teisel moel. Oleme selle hetke läbielamiste tunnistus, mida võib
nimetada isiksuseks. Oleme nagu energiaväljad, mis liiguvad ühest elust teise.
Kõige vähem suudame mõista magnetenergiat ja ometi avaldab ta meile märksa
suuremat mõju kui suudame teadvustada. Magnetenergia moodustab jõujooni mis
võimaldavad energial nende piiridesse sattunud objektile üle minna. Energia vorm
määrab objekti loomuse. Maa magnetenergiat tajutakse subjektiivselt, eriti
osavad on selles loomad ja taimed. Evolutsiooni käigus on meie bioloogilised
süsteemid vastavaid häälestusi läbides saanud samasugused võimed. See asi juba
toimib. Tihti on meil sel moel ootamatult seletamatu tung sõita ühest kohast
teise. Kui lõpetame energia laskmise läbi oma bioloogilise süsteemi, lakkame
koheselt eksisteerimast. Tegelikult loovadki energiaväljad meie füüsilisi kehi
eetermaailmas: saame nendeks, mida loome nendes energiaväljades. Teisisõnu:
saame selleks, mida mõtleme. Isegi konservatiivse teaduse tegelased on hakanud
nõustuma sellega, et teadvus muudab mateeriat. Seoses uue energeetilise
situatsiooniga on meie inimlik kogemus samuti muutumises. Kuigi liigume
Valguskeha suunas, jääb energia ikka läbi meie kehade
liikuma.
Isiksuse tuum
Isiksus on hinge süvaolemus, mis jääb temaga alati
mõlemal pool loori. Ikka juhtub nii, et pitser võib tunduda isiksusena. Pitser
kui äraõpitud õppetundide resultaat võib olla positiivne või negatiivne,
isiksuse tuum on kõikide meie kogemuste kulminatsioon, mis võib saada lülitatud
meie energiastruktuuri ja seeläbi jõuda kõikidesse meie tulevastesse
kehastustesse. Isiksuse tuum säilib ka pärast kehastumiste lõppu, sest ta on
meie tõeluse avaldumise alus. Isiksuse tuuma kuuluvad kõik vibratsioonitasemed,
ka „aromaatne allkiri” või iseloomulik lõhn. Paljud tajuvadki lähedaste lahkunud
hingede lõhna: see äratab meid vahel unest ja jälitab meid ka tänaval.
Evolutsiooni käigus adumiskunst täiustub. Praegusel ajal on järsult kasvanud see
kergus ja sagedus, kuidas me võtame vastu teateid hingedelt. Aromaatse allkirja
abil on meil võimalik näha iga hinge isiksuse tõelist tuuma. Lihtsam on meil
seda mõista kui Jumala erilist aroomi, mis on igaühes meist. Pitser koos
üleelamistega mõjutavad seda tuuma, luues ajutiselt antud eluhetkedel moonutusi.
Kehastuste lõppedes on meie hingel võimalus valida, milliseid pitsereid oma
isiksuse tuuma alles jätta: pärast tagasipöördumist Koju võib loobuda kõigist
negatiivsetest, sest sealpool lihtsalt pole negatiivset ega positiivset energiat
(ülemineku käigus lahustub kõik negatiivne automaatselt).
Seoses vibratsioonitaseme tõusuga muutuvad
Maatriksi kaudu omandatud õppetunnid isiksuse tuumas ikka järjest keskendunumaks
ja me ei saa kunagi pöörduda tagasi madalamatele tasanditele. Meie hinge
vibratsioonide tõusmine oma esialgsele „Om” tasandile seisnebki pitserite
vabanemises ja maatriksi valdamises — nii pöördumegi tagasi Koju maksimaalselt
laiendatud isiksuse tuumaga. Nii saabki Jumal näha Jumalat, kes on saavutanud
Mängu esialgse eesmärgi (Namaste!).
On ainult üks reegel, mis toimib sel Mänguväljakul,
mida me nimetame eluks Maal: vaba tahe, eriti inimelu energeetiliste
struktuuride suhtes, kehtib alati. Maatriks määrab meie valiku energiaga
ümber käimiseks. Me valime lepinguid, et kindlustada end kogemustega, mis jätaks
meisterlikkuseks vajaliku energiajälje. Oluline on märkida, et jälg ei saa
eraldi võttes mingil juhul ületada meie kogemust või Mängu käiku. Meil on alati
absoluutne vabadus valida seda, kuidas temaga toimida. Selline on meie Mängu
loomus ja meie tõelise väe alus.
Energiamaatriks kontrollib meie elus
rohkemat, kui ette kujutada võime. Kehastuses viibides jälgime alati maatriksi
kui energia kandja loomust. See on nagu auto, millega läbi elu sõidame. Maatriks
väljendab meie energiamänge ja määratleb toimimist energiaga kehas oleku ajal
väga täpselt. Me kõik reageerime ühtedele ja samadele asjaoludele
ühtmoodi.
On 12 energiamaatriksi faasi, igaüks oma
spetsiifilise, ühele või teisele elu õppetunnile sobivate seadistustega, nagu me
ka igaks eluks valime ka oma soo, mis on ühe või teise õppetunni jaoks sobivaim.
Ainult maatriksit saab valida paljudeks eludeks. Vallata maatriksit tähendab
saada tema Meistriks ja seega pöörata väärtusetu väärtuslikuks maksimaalse
tulemiga ning loomulikult saab see meisterlikkus meie isiksuse
tuumaks.
Meisterlikkus pole eesmärk omaette;
see on elamise viis mingi aja jooksul. Alati saame valida Meisterlikkusest
väljakukkumise, kuigi juhtub seda harva, kas siis ettevaatamatuse ja
tegevusetuse tõttu. Meisterlikkus ei muuda maatriksi omadusi, vaid sellele
lähenemise viise. Kui saavutame Meisterlikkuse ja valdame seda, hakkame koheselt
tegelema õpetamisega . See ei ole ei tingimus ega nõue, vaid lihtsalt tendents,
mida ei panda tähelegi. Muutub meie kiirgamise sagedus ja teised reageerivad
sellele. Enamasti hakkavad õpilased iseenesest „välja
ilmuma”.
Vanad hinged on juba väikeste
beebidena silmavaatest äratuntavad – teile vaatab vastu läbitud eludest pärit
tarkus ja meisterlikkus (silmavaade on rahulik-otsene).
Energiapitser on üks eriline energia
vorm, kus positiivsed pitserid lülitatakse kähku isiksuse tuuma. Energiapitser
sooritatud, tuleb sündmustele uue perspektiivi loomiseks stsenaarium kiiresti
ümber kirjutada. Katalüsaatoreid vajatakse mõlemal puhul. Nendeks võivad olla
isa, ema, vanaisa, vanaema või teised lähisugulased ja väga head
sõbrad.
Peale kaheksa kuni kümne maatriksi valdamist võime
oma Maa Mängud lugeda lõppenuks ja minna üle teistele eksistentsi tasanditele.
Kuigi ühtteist õppetundidest jääb omandamata, teeb Meisterlikkuse teatav tase
edaspidise kehastumise sedavõrd kergeks, et elu Maal kaotab oma võlu. Uues
Energias on olukord mõneti ses mõttes siiski muutunud: praegusajal sündima
hakanud indigo- ja kristall-laste hulgast võib leida nii mõnegi, kes olid juba
oma Maa Mängude „pillid kotti pannud”.
Õppetunnis, olenemata tema toimimise loomusest –
maatriks või pitser –, vajame tema käivitamiseks katalüsaatorit, mis
pitseri puhul mängib märksa olulisemat rolli, sest esimese pitseri inimesse lööb
ikkagi tema. Olenevalt õppetunnist võivad katalüsaatorina toimida peamiselt kas
isa või ema. Näiteks: Kohanemise õppetunniks sokutate end sellisesse
peresse, kus isa töö iseloom tingib pidevaid elukoha vahetusi ja teie olete n.ö.
sunnitud võitlema mitteturvalise kodu sündroomiga. Usalduse õppetunnis valite
sündimise emale, kes teid solvab ja kiusab või jätab kogunisti maha. Teie
eesmärk siin on õppida oma hinge toetuseks usaldama isiklikku väge.
Suhtlemise õppetunnis valite isa, kes küll hästi suudab väljendada oma
mõtteid, kuid on võimetu teile ütlema, kuis ta teid armastab. Alati lepitakse
katalüsaatori osas enne kehastumist varakult kokku. Vahel on vaja pitser
õppetunni huvides energeetilist eelsoodumust kasutades järgmisse ellu
üle kanda – pitserit on lõppude lõpuks tarvis tervendada. Tihemini paigutab hing
end energeetilisse liini, mis väga sarnane geneetilisele.
Tervendades ja vabastades energeetilisi pitsereid,
tervendame neid lineaaraja mõlemas suunas – minevikus ja tulevikus.
„Esiisade patud” tabavad meid igas järgnevas põlves vääramatult seni, kuni keegi
sugupuust ei tule ja tee seda teadlikku energeetilise pitseri vabastamise
sisemist tööd.
Niisiis, elu esimeses staadiumis,
planeerides kehastust Meisterlikkuse täiustamiseks, sõlmime lepingu õppetunniks
ainult ühes kahest peamisest kategooriast – pitser või maatriks. Tuleb ette ka
situatsioone, kus hoiame ka kaht „rauda tules” (on vasaku- ja parema-, väga
harva mõlemakäelisi). Varem oli tavaks kehastuda kas või sada korda
viimistlemaks ühtainsamat eluväärtust kuhugi välja jõudmata. Ka meistreid jagus
kasinalt. Viimase viiekümne aastaga on Mäng otsustavalt muutunud – oleme hakanud
ärkama ja omandama isiklikku väge. Võimalk, et edeneme praegu
aastaga enam, kui enne mõne eluga. Võime oma valikute üle igati uhkust
tunda!
Senini võimaldas „karmamõõdik” meil jälgida oma
asukohta sessinatses evolutsiooniprotsessis. Lõime ise selle keerulise süsteemi
spetsiaalselt isikliku arengutaseme mõõtmiseks. Kuna oleme üksteisega seotud,
oli vaja ka pere-, grupi- ja pikaajalist karmat, mis kõik
võimaldasid inimkonnal saavutada uut taset, millele me praegu oleme üle minemas.
Nüüd on see vana arvepidamissüsteem ebausaldusväärne ja tema järele pole ka enam
vajadust. Praegu töötab uus otsene põhjuse-tagajärje süsteem, mida võib
(loodame, et siiski ei pea) elust elusse kaasa võtta. Selle süsteemi põhiline
erinevus karmast on asjaolu, et reaktsioon teole saabub väga kiiresti.
Grupi- ja pikaajaline karma (põlvest põlve) on muudetud, kuna uues,
kõrgemas sageduses puudub inimkonna progressiks nende järele vajadus. Kuigi
karma on tühistatud, valivad paljud harjumusest käitumise, nagu ta ikka veel
töötaks, põhjustades tarbetuid põhjus-tagajärje seoste ringlusi.
Enne kehastumist toimuvatel planeerimiskohtumistel
määrame rolle ja sõlmime lepinguid tulevasteks elukogemusteks. Paljugi võib
tulla kordamisele, sest eeltööd tehakse äärmise hoolikuse ja põhjalikkusega.
Üritatakse lahendada mitut ülesannet paralleelselt ja nähakse ette rida
varuvariante. Tihti kavandame oma teele isegi variante, kus kogemust ei ole
kuidagi võimalik ignoreerida. Isegi kõige keerulisema ettevalmistusplaaniga
säilib tõenäosus, et satume „ohvrirolli” lõksu, kus kogu täiega väldime antud
õppetunni vastutust ja jalutame tollest lihtsalt mööda. Sel juhul jääb võimalus
elu viimases staadiumis, assimilatsioonis, viia see energiapitser
rakumälu kasutades üle järgmisse ellu. Tolles elus korraldatakse teile selline
elamus, mis garanteerib korduvpitseri. Kuigi valime kehastuse tarvis ühe
õppetunni, kinnistame alaliselt ka eelmises elus õpitut, tegeldes temaga
paralleelselt.
Energia maatriks loodi hiljaaegu
selleks, et soosida keerukamat Mängu Uuel Planeedil Maa, kuna seni oli kasutusel
üksnes pitser. Maatriksi peenenergeetiline väli pole veel maise tehnoloogia abil
mõõdetav. Praegusel maisel arengutasemel on veel levinud arusaam, et tugev
energiaväli avaldab ka tugevamat toimet kui nõrk. Teaduse holistiline
revolutsioon lähitulevikus toob rohkem teavet ka
energiamaatriksist.
I VASTUVÕTT
Enesest lugupidamine, iseenda tunnistamine ja Vastuvõtu Graatsiline Kunst
Enim naise kehastuses kastutav õppetund. Negatiivse
katalüsaatori korral nähakse end kannataja rollis, mis võib saada väga ohtlikuks
lõksuks.
Energeetilised blokid ilmuvad nagu enese sabotaaž:
„teeks nagu kõik õigesti, aga midagi ei tule välja”. Võib õppida looma, aga
niipea kui inimese poolt väljakiiratud energia hakkab tagasi pöörduma, tekivad
probleemid „autasude” vastuvõtmisel.
Esmapilgul paistab asi olevat väheses
eneseaustuses, aga põhiprobleemiks on usk oma väärtusetusesse. Pitseri puhul
võib see olla muudetud, piisab vaid teha kindlaks uskumuse päritolu ja
stsenaarium teadvustamistöö käigus ümber kirjutada. Maatriksi puhul on ainuõige
tee õppida Vastuvõtu Graatsilist Kunsti ja teadvustada, et energia on vool, aga
mitte lõpp-punkt.
Vastuvõtt on kunst, mis lubab energial läbi sinu
voolata. Liikumiseta pole energiat, liikumatuna on ta potentsiaal. Hingerahu
selles bioskafandris on adekvaatne energia liikumise hulgaga läbi
sinu.
Energiablokeeringud on just see vastuvõtt, mida
vajate. Siin kohatakse kõige enam raskusi seoses vastutusega oma isikliku
reaalsuse eest. Näib, et maailmas on ainult kaks mõõdet ja maatriksit on hea
omandada naise energiaga. Need on „pehmed” inimesed, kellel leping on mängida
ohvri rolli. Tihti on nad üsna sügavalt teiste peale solvunud ja Vastuvõtt on
omadus, milles meisterlikkust saavutada pole kerge, sest kord juba valitud
elumudelit muuta on keeruline, sest alalõpmata kollitab takerdumine
kõikvõimalikesse ohvri rolli variantidesse. Siia kuuluvad näiteks probleemid
rahaga, mida ei osata vastu võtta. Võib õppida küllalt hästi suunama kogu
energiat väljapoole, mis on vajalik energia liigutamiseks enda suunas, kuid
külluse vastuvõtmisel võivad ikkagi tekkida suured raskused.
Selles õppetunnis maatriksiga on tervendajal vaja
alustada loast lasta energial voolata läbi enda ükskõik millisel
mõeldaval viisil. Otsige kohti, kus energia on hangunud ja vabastage
ta.
Teine oluline aspekt on võtta vastustus,
mis tasakaalustab isiklikku väge, ebaedu siin tähendab sinult vastutuse võtmist
olla õnnelik. Inimesed, kes otsivad vaid hingesugulast või ideaalset partnerit,
on vähemedukad kui need, kes teadlikult töötavad vähemideaalsete suhetega ja
saavad need kujundada omale sobival moel.
II KOHANEMINE
Muutused
Meie loomupärane psühholoogiline loomus on
võimeline väga lühikese ajaga suurteks muutusteks, kuid tihti on takistuseks
meie füüsiline keha. Kohanemine õpetab meile võimet muutuda ja ennast neis
muutustes mugavalt tundma. Muutused toovad meile tundmatut ja sellega koos
hirmu tuleviku, mida me ei saa kontrollida, ees ning tekitab jõuetust.
Hirm muutuste ees on loomulik – kõrgemat vibratsioonitaset pole võimalik
muutusteta saavutada. Paradoksina tahetakse saavutada meisterlikkust muutumises
säilitades samal ajal kõik võimalikult kindlustatud moel. Eduka elu mudel näikse
olevat kõikvõimaliku kontrolli säilitamises olemasoleva üle. Selles õppetunnis
tõmmatakse endale ligi õpetajad, kes jutlustavad samu väärtusi, raskusi on
tasakaaluga oma mõistuse ja südame vahel. Siia kuuluvad pigem mõtlevad kui
tundvad tüübid: nad töötlevad enne otsustamist iga informatsioonikillukest
loogiliselt. Neil on tõesti raske ükskõik milliseid otsuseid vastu võtta.
Konkreetne omadusena võib kohanemine olla petlik, sest ta ei näi arengut
takistavana. Just radikaalsed muutused on need, milleks inimesed valmis pole.
Otsitav mugavustunne on vastupidine muutuste protsessiga harjumisele. Just siin
on neil on üsna tugev „pime punkt” – nad ei märka, et nende ebamugavus on seotud
elus puuduvate muutustega ja sellest tuleneb nende kangekaelsus. Maatriksit pole
võimalk muuta, teda saab ainult vallata.
III
OLEMINE
Terviklikkus
Kui me kunagi hakkasime esimest korda seda mängu
mängima, oli tingimata vajalik maha jätta ühtsuse esimene dimensioon ja liikuda
läbi teise dimensiooni, et „pikemalt” peatuda kolmandal. Teist dimensiooni
läbides omandasime seal polaarsuse välja parameetrid. Jagasime endid seal
kahesoolisteks ja hakkasimegi nägema asju üksteisest eraldatuna, samal ajal kui
tegelikult kõik maailmas on lahutamatu kõigest ülejäänust.
Polaarsuse illusioon, mille me ikka veel viibime,
sunnib meid uskuma, et me pole terviklikud.
Olemine saab olla olemuselt terviklik. Selles
õppetunnis on terviklikkuse probleemid kõige rängemad. Kes valib energeetilise
maatriksi, viidab palju aega väliste asjade, mis peaksid tal aitama tajuda
terviklikkust, otsingul.
Need inimesed tahavad lisada midagi ellu ühel või
teisel moel oma tuju tõstmiseks ja olukorra parandamiseks; näiteks ühed lihtsalt
söövad, et ennast hästi ja ohutult tunda; teised seovad ennast igasuguste
enesetäiustusmeetoditega, et näha välja sümpaatsed ja mingis tähenduses
„paremad” (kõikvõimalikud vaimsed süsteemid ja grupeeringud); kolmandad hangivad
kiitusega diplomeid, et olla eriliselt vahedad.
Mis nad ka ette ei võtaks, muutub kõik sõltuvuseks,
millele võib järgneda ohjeldamatus. Kõik see võimaldab isikul saada elu eriliste
omaduste omanikuks (vallata olemise kunsti läbi kannatuste).
Sõltuvused. Selle
õppetunni arusaamaks kujunebki tihti sõltuvus. Kasulik on kohe selgeks teha,
millel see sõltuvus põhineb – maatriksil või pitseril. Võib juhtuda, et
tervendaja püüab selle asemel, et leida teed maatriksi omandamiseks, hakata seda
tervendama. See saab olema suur pettumus. Antud õppetükk sobib suurepäraselt
sõltuvuste ja paheliste kirgede jaoks. Õppetüki printsiibiks kujuneb inimestel
otsida asju, mis teeksid nad terviklikuks, väljaspool ennast. Loomulikult ei
tähenda see, et inimene, kellel on kalduvusi sõltuvustele, õpiks just seda
olemise õppetundi.
Sõltuvussuhted.
Alatine terviklikkuse otsing suhetest tekitab sõltuvussuhteid. Toetumine
teineteisele suhetes tekitab eksliku mulje terviklikkusest: teist osapoolt ei
tajuta omaette tervikuna ja näiliku terviklikkuse efekti loob justkui teineteise
täiendamine. Probleem on selles, et kahel inimesel on ühesuguse kiirusega
arenemine praktiliselt võimatu. Varem või hiljem kasvab üks teisest üle –
kaotades toe, võib kukkuda!
Manipulaatorid.
Juhtub ka seda, et inimesed on trauma tõttu võimelised kogu elu
enesekaitses veetma. Kes on otsustanud ühendada ühte kehastusse mitu õppetundi,
võib juba väga varases eas saada sügava emotsionaalse vapustuse. Need kallid
hinged ehitavad kõrgeid seinu oma südame ümber ja raiskavad nende seinte
varjamiseks teistega manipuleerides tohutult energiat. Küpsemas eas võib neid
nimetada juba manipulaatoriteks. Loomulikult pole see tegevus sihipärane ega
teadlik. Need meistrid saavutavad sellise taseme, et ise toimuvat ei märkagi.
Nad tõmbavad endale ebateadlikult manipuleerides ligi nõrgalt määratletud
piiridega inimesi.
Ülekaalulisus. On
üllatav, et just suurehingelised ja armastavate südametega inimesed võitlevad
oma suure kehakaaluga. Väga paljudel juhtudel pole need inimesed võimelised oma
ilu nägema. Kõigepealt selgitage, kas teie kaal sõltub energeetilisest pitserist
või maatriksist. Pitseri puhul on loomulikult võimalik elukogemust pöörata
tervenemisele ja saada koheseid tulemusi. Maatriksi puhul te võite üldse lakata
söömast, aga tüsenemist jätkate ikkagi. Maatriksit ei saa ümber teha, vaid
ainult vallata. Õppetunni sisuks on hakata ennast nägema hoopis teises valguses
kui tervikolendit ja täiuslikku juba sel moel, nagu sa antud hetkel elad, ning
siis oma keha õnnistada ja armastada.
Kui saavutate meisterlikkuse võtme otsingul edu ja
leiate kõik need annid, mida see maatriks pakub ja seejärel õpite neid ande
täies väes kasutama, on edu garanteeritud. Märkate selget vahet: teie kaal ei
tähenda teile enam midagi. Kui see muutus on toimunud, tunneb keha ennast lõpuks
vabalt ja võib viia ennast joonele.
Õppetunnis maatriksiga on kasulik otsida endas see
püha paik, kus saaks lihtsalt olla, aga mitte pürgida kellekski, kes te
tegelikult pole. On vaja endas leida koht, mida saaksite hinnata selle
väärtusega, mis teil just parasjagu on, ja selles olla.
„Lihtsalt Olemise” kunst on enamikule meist võõras.
Seda praktiseerides märkame varsti reaalseid muutusi – alguses energeetilises
sfääris ja pärast ka antud reaalses.
Olemisest Tõesse.
Olemise õppetund eelneb alati Tõe õppetunnile. Tõe õpetunni kasutaja otsib
alguses tõde endast väljastpoolt ja see võib-olla nõndanimetatud võimalikult
suur ja võimalikult värske ja viimane. Nende kahe õppetunni vahel on väikene
erinevus. Tõe õppetund on suunatud konkreetselt Tõele, Olemise oma aga kõigele
olevale. Viimane on seotud sellise otsinguga, mis meie sisimas
puudub.
IV HALASTUS
Harmoonia
Individuaalse arengu edenedes läbime erinevaid
faase ja valime õppetunde, mis ühel või teisel moel üksteisega haakuvad. Samuti
läbime erinevaid faase kollektiivselt ja seetõttu on erinevatel aegadel
populaarsed erinevad õppetükid.
Praegusel ajal pole Halastuse õppetunni omandamine
eriti populaarne, mis sugugi ei vähenda tema tähtsust. Otse vastupidi, ta
sisaldab endas võtit järgmisele arengutasemele teel Inimingliteks. Määratlus või
Keskendumise õppetund näib olevat halastuse vastandiks. Energia kontsentreerudes
tasandini, kus me saame normaalselt funktsioneerida, saab meile eluliselt
oluliseks teiste poole pöördumine ja sel juhul võivad need mõlemad õppetunnid
leida ühes elus samaaegset kasutamist. Mida rohkem me edeneme, seda lähemale
saame teadmisele üksolemisest. Üha kasvav huvi maavälise elu vastu viib meid
südames fundamentaalse tõe tunnetuseni sellest, et me pole üksi. Iga meie
liigutus on alati toimimas kõigile ülejäänutele Maal ja ka väljaspool seda.
„Halastus” on saanud sünonüümiks „heategevusele”. Tõeline Halastus ei ole mitte
ainult andmine või jagamine. Meie valitsused on kiiresti aru saanud, et lihtne
heategevus viib sõltuvustesse, mis tekitab omakorda sõltuvusi. Tõeline Halastus
elulise väärtusena on arvestada kõigis meie tegudes just neid sidemeid, mis
ühendavad meid kogu inimkonnaga. Kasvamine toimub siis, kui meie tegudes ilmneb
austus kõigi vastu. Kõigele sellele peab eelnema ikkagi oma energiale
keskendumine.
Sõltuvalt sellest, millele inimene on oma
väärtushinnangud fokuseerinud, võib Halastuse õppetund välja näha vägagi erinev.
Sissepoole suunatud tähelepanu korral näeme inimesi oma õppetunniga
enesekeskselt töötamas. Ebapiisavalt teistega seotuna fokusseeruvad hinnangud
inimeses kes, vaatamata kõikidele ponnistustele, ei suuda oma vajadusi
rahuldada. Meisterlikkuse madalamatel tasanditel on nende endi vajadused ja
tunded neile esmatähtsad, sest teiste inimestega nõrgalt seotuna on nende
tunnete tasand küündimatu. Nad näevad välja teiste suhtes tähelepanematud, neil
on raskusi ja ebamugavusi suhete sisseseadmisel ümbritsejatega. Kuigi paljud
neist on juba töötanud Määratlusele keskendumise väärtustega, pole nad õppinud
seda suhetes teistega veel kasutama. Eraldatuse tõttu teistest ei saa nad
kohanduda väljapool olijatega. Nende nägemuses on nad sellistena loodud
ellujäämiseks, kuigi tegelikult on nende ülesandeks õppida mõistma oma tõelist
seost ümbritsevate inimestega. Sellised inimesed võivad teisi ärritada alaliste
ürituste, tähelepanu võitmise ja meeldimise sooviga. Neil puudub tagasiside ja
seetõttu ei oska nad õigel ajal peatuda. Nad on sügavalt veendunud, et teiste
armastus ongi kõik, mida nad vajavad. Nii nad tihtipeale pingutavadki üle ja
sellega eemalduvad tahtmatult teistest. Seda tüüpi inimestel on kalduvus
vampirismiks. Meisterlikkus liigub ikka teed pidi, mis on eriliselt teistega
seotud: õppida austama vastastikuseid suhteid. Neid omadusi on kergem märgata
kõige raskemates situatsioonides ja seda oskust omandatakse järk-järgult.
Halastuse õppetunnil on palju erinevaid astmeid. Tema väärtused peituvad meid
ümbritsevate, kõigi ja kõige vahel toimivate sidemete tugevnemises.
V SUHTLEMINE
Omadus Suhelda kogu hingest
Suhtlemise õppetund kogu hingest
määratletakse seespool suhete sfääri. Kuigi seda kasutatakse kõikidel
juhtumitel, on armastuse suhe ikkagi põhiline, kus valime tegutseda antud
õppetükis. Siiski peab kohe tunnistama, et see ülesanne libiseb paljudel käest,
sest eesmärk ei seisne mitte selles (nagu esmapilgul võiks arvata), et täiendada
oma „Mina” teisega, vaid õppida minema teisega kõrvuti ja jagama temaga
elu sel viisil, et üks teisele liialt ei toetuks.
Olla üksteisega siiras – see on asja tuum.
Uues Energias on olemas tegelikult ainult üks suhe: suhe
iseendaga.
Tavaliselt eelistavad seda õppetundi ainult mehed,
sest juba varasest noorusest tekivad neil probleemid sõnalise eneseväljendusega.
Rääkima hakkavad nad tüdrukutest märgatavalt hiljem ja kõne on aeglane (veeriv).
Pärast oma varases ea probleemide lahendamist valivad paljud õppimiseks
situatsiooni, kus neil tuleb eluks vajalikku teenimiseks suhelda. Kui
õppetund on edukas, siis tunnevad nad end kommunikatiivses sfääris küllaltki
mugavalt. Ja isegi sel juhul on neil keerukas kuuldavalt väljendada seda, mis
hingele kogunenud, tulla siiralt oma vajaduste ja tunnetega lagedale. Kui
õppetund omandatakse energiamaatriksi abil, võivad inimesed stressis olles või
väsinuna kalduda vaikimisele ehk piltlikult öeldes pistavad, kui vähegi
„põhjust”, pea jaanalinnu kombel liiva.
Isegi kaks armastavat hinge, kes mitut elu
järjest on koos õppimas Meisterlikkust Suhtlemises, ei peaks omavahelises
suhtlemises lähtuma põhimõttest, et tunnete väljendamise pole sõnu
vaja.
Kuna meestel on rohkem raskusi oma tunnete
väljendamisega, valib enamus hingi selle õppetunni tarvis meheks olemise. Meie
ühiskonnas on meeste emotsioonid olnud mitu tuhat aastat „külmutatud”. Õnneks on
praegu, Uue Energia saabudes see olukord kiiresti muutumas.
Emotsioonid on sillaks energiamaatriksi ja
energiakanali vahel. Seepärast kõik Põhilised Elu Omadused, mille kallal
töötame, käivitavad meis võimsaid emotsioone. Mida nimelt tervendamiseks
valitakse – kas energiapitserit või – maatriksit, – pole oluline: mõlemad saavad
töötama emotsioonides. Just seetõttu on Omadus Suhelda kogu hingest
eriti oluline: ta soodustab Meisterlikkuse saavutamist kõigis teistes Põhilistes
Elu Omadustes.
Kui omandame kunsti rääkida alati seda, mida
tunneme, saab Omadus Suhelda kogu hingest kõigi meie suhete
aluseks.
VI LOOMINE
Oma „Mina” Väe ilmutamine
Pea võimatu on polaarsuses näha, et oleme loojad ja
ainult meie valdame loomise väge oma mõtetes. Ühel või teisel määral on see meie
„pimetäpp”. Eriti kehtib see loomise õppetükis. Me mitte ainult ei märka enda
poolt loodut, vaid oleme ka oma loomisvõime suhtes täiesti pimedad. Kuigi
inimestel on hiiglaslik loomispotentsiaal, tekivad kehas olles ideede või
plaanide elluviimisel suured raskused.
Olenevalt oma isiklikust häälestusest, võidakse end
avastada nii mõnestki huvitavast situatsioonist. Inimesest võib saada kunstnik,
kes töötab kuid-aastaid geniaalse taiese kallal ja siis, oma elu esimesel
näitusel, müüb töö poolmuidu esimesele pakkujale. Või olles andekas
teadlane-assistent, laseb oma ülemusel end paljaks varastada. Kui tihti on
ajaloos suurte šedöövrite loojad vaevaliselt elus ots-otsaga kokku saanud, sest
nn „pimetäpp” ei lase neil oma loomingulisi võimeid näha ja seetõttu on nad
tihti vaid loominguliste distsipliinide suurepärased õppejõud.
Meie ühiskonnas hoidis kuni viimase ajani
loomingulist liini enda käes mees. Praegu eelistavad paljud selle õppetükiga
hinged kehastuda naisena. See valik soosib õppetüki omandamist, kuna naised
eelistavad varjata meeste eest oma loomingulisust või siis loovad oma kaasade
kaudu (autor on just abikaasa). Mees näeb välja äärmiselt edukas, sel ajal kui
naine näib loomiseks andetu, rääkimata enesele ülalpidamise kindlustamisest.
Katkestage see suhe ja kogu edukas loominguline projekt laguneb koost ühegi
nähtava põhjuseta. Nimetatu on loomise õpetüki puhul küllaltki populaarne
stsenaarium.
Sageli on usk oma suutmatusse ja perfektsionism
õigustuseks inimestele, kes ei üritadagi ise midagi luua.
Omandada vastukaal ISIKLIKULE VÄELE ehk ISIKLIK
VASTUTUS – see on loomise õppetunni võti. Just isikliku vastutuse avastamine
aitab inimese isikliku väe tajumist kasvatades seda õppetükki
omandada.
Kehas olles on Loomine Graatsia õppetüki järel
kõige raskem. Tegelikult loome isiklikku reaalsust igas eraldi hetkes, kuid
polaarsuse illusioon ei lase meil seda näha. Lisage siia eneseaustuse puudumine
ja tulemusena oleme pimedad Kõiksuse suurimale saladusele: Me olemegi
Jumal.
Õppides mõistma nende kolme maagilise sõna lihtsat
tähendust, saavutame tasakaalu oma väe ja vastutuse vahel ning Loomise õppetund
edeneb päris kiiresti.
Kummalisel moel oleme kusagil poolel teel hakanud
uskuma, nagu tähendaks Loomise väe omamine seda, et me ei tohiks teha vigu. Tõde
on selles, et me ei saa eksida ühel lihtsal põhjusel. Kui oleme õnnetud oma
loodud hetke reaalsuses, siis kõik, mida vaja teha, on võtta vastutus kogu
loomingu eest, muuta tegevusplaani ning alustada otsast peale. Läheme tihti
niivõrd hoogu „vältimatust“ vajadusest teha „ideaalne” valik, et enamik
võimalusi lähevad kogu täiega tühja.
Maatriksiga töötajal on väga raske isegi loominguga
alustada. Neis on meeletu pürgimus teha kõike sedavõrd täiuslikult, et neil ei
õnnestu teha mitte midagi. Probleem algab sellest, et nende loominguline surve
jõuab kriitilisse punkti. Energia tagasivool tekitab tohutu stressi, mis võib
vallandada ükskõik millise geneetilises koodis peituva komplikatsiooni
.
Loovuse õppetunnis „hangitakse” endale usk oma
ebatäiuslikkusse kui abivahend selle elulise omaduse omandamiseks. Tegelikult on
Taeva loomulik olek küllus. Pole olemas suuremat küllust, kui see, mida kogeme
Kodus olles. Küllus – see on energia ülejääk igas olukorras, puuduse vastaspool.
Ainult kehas elades, unustuse loori taga, oleme sunnitud uskuma energia
lõplikkusse, kui tegelikult on energiat lõpmatult. Niipea kui suudame tajuda
energia lõputust, pole külluse saavutamine meile enam probleemiks. Olles nii
sügavalt energia voolus, et suudame lülituda oma loovasse energiasse ükskõik
millal, pole meil millestki puudust.
Lisaks ülalloetule aitavad õppetunni omandamiseks
kaasa arvukad spetsiaalselt selleks otstarbeks sõlmitud lepingud. Unustuse loor
ei lase meil meie olemust meenutada. Bioloogilises kehas tekib Olemise taju
äärmiselt harva. Selle õppetunni kõige suurem defitsiit on enesekindlus. Lisagem
siia suvaline negatiivne märgis oskamatult lapsevanemalt või õpetajalt, kes ei
osutanud meile lapsepõlves vajalikku toetust ja kokku saame ideaalsed tingimused
selleks õppetunniks.
Õppetunni omandajatel on eredalt väljendunud
loomisanded, mida nad aga ise harva märkavad. Kui meile järjepanu, vaatamata
meie tegevuse edukusele, korrutatakse meie suutmatust, jätab tekkiv emotsioon
alatiseks tugeva jälje – pitseri – meie energiakanalile. Õppetunni tõeliseks
väljakutseks on õppida oma pitserit positiivseks muutma. Enamik meist ei tea, et
võime taotluslikult omale positiivseid pitsereid tekitada.
Teiseks kardavad paljud nii väga eksida, et ei
teegi mitte midagi ehk teisisõnu: kardame sedavõrd kukkuda, et ei õpigi kunagi
seismist.
ISIKLIKKU VÄGE tasakaalustab VASTUTUS. Õppetunni
võti on isikliku väe suurendamine otsides võimalusi endale rohkem vastutust
võtta.
Kolm sobivat küsimust
perfektsionistile:
1. kas sind on keegi kunagi armastanud nii,
et lubada sul üle elada hävingut õppides seejuures Sinu parimatest
vigadest?
2. mis on sulle selleks vaja, et sa praegu seda teeksid?
2. mis on sulle selleks vaja, et sa praegu seda teeksid?
VII KESKENDUMINE
Isikupära väljendamine piire seades
Naiste seas on keskendumise õppetund käesoleval
ajal eriti populaarne. Enamik õppetunnis osalejatest on tohutu emotsionaalse
kaastunde varuga potentsiaalsed tervendajad. Nad lülituvad teiste inimeste
emotsioonidesse, energiamaalima ja mõttemudelitesse nii spontaanselt ja kergelt,
et sageli ei teadvusta endale, et tajutav energia polegi nende oma. Siit algavad
õppija probleemid sobivate piiride kehtestamisel ja seetõttu tõmbavad nad oma
ellu manipulaatoreid. Võib toimuda järgnev: hinged, väljununa järjekordsest
raskest suhtest, kus õppetundi ei omandatud, tõmbavad ebateadlikult oma välja
teisi, kellega suhted saavad olema samad võimatud kui äsjakogetu, kuid kes on
muidugi valmis hinge õppetunni omandamisel abistama.
Kõige sagedamini ilmub keskendumise õppijaile
katalüsaator nende lapsepõlves. Kui viimase mõju on negatiivne, ohustatakse
inimese piire põhimõtteliselt ja järjekindlalt senikaua, kui ta on lõppude
lõpuks sunnitud endale tugevad piirid seadma. Oma „Mina” määretlemisel on tal
samad probleemid kui piiride seadmisel. Kui katalüsaator osutub positiivseks,
siis suunatakse õppijat varasest east väga kindlaid piire seadma.
Selle väga populaarse, aga raskeks õppetüki võtmeks
on enese esikohale seadmine. Selle omandamine pole lihtne juba sel põhjusel, et
varasest lapsepõlvest kuulutatakse egoistid halbadeks. Tegelikult on tähtsaim –
kuidas ühiskond ka ei püüaks meid veenda vastupidises – panna ennast kõigis elu
valdkodades esikohale. Teisiti toimimine tähendab tulutult kulutatud energiat.
Panna ennast esikohale tähendab panna ennast ettepoole oma lastest, kaasadest,
sekspartneritest, vanematest, õdedest-vendadest, sõpradest ja töökaaslastest.
Kas see šokeerib teid? On vaja mõista tohutut vahet enda keskmesse ja kellestki
ettepoole asetamise vahel. Mõlemad asetavad ennast tähtsuselt esikohale, kuid
sellega sarnasus ka lõpeb. Taotlus asetada end ettepoole seisneb oma „Mina”
eelisjärjekorras täiendamises selleks, et tal oleks veelgi enam ainest, mida
saaks teistega jagada. Õppetükis meisterlikkuse saavutamiseks on vaja kehtestada
oma piirid ja harjuda enda asetamisega eranditult kõikides situatsioonides
esimesele kohale.
Keskendumisel on ka teine aspekt. Miks siis sellega
on niisugused raskused? Seepärast, et õppetunnis osalejail puudub arusaam, kus
lõpeb nende ja algab võõras energeetiline väli. Paradoksina teeb just ülim
tundlikkus neist inimestest võimsad tervendajad. Kui nad saavad hakkama oma
piiride kindlustamisega, siis avastavad nad, et võivad kasutada oma tundlikkust
taotluslikult – endi lülitamiseks teiste emotsionaalsetele energiaväljadele ja
toimida sel viisil tervendavalt. Selle õppetüki omandanutest saavad väga võimsad
tervendajad. Kõige vägevam sõna , mida nad võivad kasutama õppida, on
„ei”.
VIII AUSUS
Harmoonias oma „Minaga”
Olete võib-olla pannud televiisorit vaadates
tähele, kuidas mõne kõneleja jutt tundub nii õige olevat, aga te ei saa kuidagi
nõustuda sellega, mida ta räägib? Kas te pole pannud tähele, kuidas kaasvestleja
räägib ühte aga ise tunneb midagi muud? Sellest on võimalik tunda ära inimest,
kes töötab aususe õppetükiga. On teada, et meil kõigil on erinevad piirid. Nende
piiride tasandamine ja sobitamine selleks, et teostada harmoonilist vibratsiooni
on keeruline ülesanne. Iga inimese energiaväljas on neli vibratsioonilainet,
väga peent kiirgusvibratsiooni, mida me ise ei tunne. See on meie energeetiline
väli, mis liigub meie ees, kui me siseneme kusagile ruumi või helistame kellegi.
Ausus oleneb meie võimest ühendada ja kooskõlastada need neli lainet. Neli
Aususe Vibratsiooni Lainet:
1. mida räägime.
2. kuidas toimime.
3. kuidas mõtleme.
4. mida usume.
2. kuidas toimime.
3. kuidas mõtleme.
4. mida usume.
Inimestel on õppetüki omandajaid raske mõista ja
uskuda ja see raskendab nende energeetilist olukorda veelgi. Heaks näiteks on
näitleja, kes ei ole oma rollis veenev, kes on küll professionaal, kuid keda on
raske lõpuni uskuda. Enamasti me tunneme, et midagi ei klapi, aga ei saa aru,
mis nimelt. Näitleja pole harmooniline. Kuidas ta ka ei püüaks, tema ebaühtlus
on tema energiaväljas. Sama lugu on ka tavaliste inimestega, kui nad meile
valetavad. Kõik, mida see õppetund nõuab, on nende nelja laine tasakaalustamine.
Tasakaalustatuna on meil kergem oma Kõrgema Minaga suhelda. Oluline on täielikus
harmoonias oma tegemisi teadlikult valitseda.
Tähelepanuväärne on fakt, et selle õppetunni õppijad valivad omale elukutseid
üldsuse tähelepanu keskpunktis - kes valib lava, kes poliitika, kes spordi, kes
ajakirjanduse. Üllataval moel saavad mõnedest neist vaimsed liidrid. Nad ei tea
isegi, et pole ausad. Kuna nad seda ei näe, siis oleks justkui andestatav, et
nad seda ei tunnistata. Sellega on seletatav kergus, millega satutakse
šarlatanide võrku, kõikvõimalike „gurude” mõjusfääri ja teistegi ebamääraste
motiividega liidrite käitumistsooni. Enamus meist tajuvad neis mingil tasandil
ebakõla. Meie antenn püüab kinni nende energeetilises väljas olevad „häired”.
Saatuse irooniana muudab just see taoliste inimeste ebakõla nad ligitõmbavaks.
Me ei anna endale aru, mis meid nii tugevasti nende poole meelitab. Nähes midagi
ideaalset, täiuslikku, oleme nõus seda kohustuslikuna vastu võtma, kuid midagi
tuntavalt ebatäiuslikumat, kasvõi väiksemgi üldisest eristav puudus paneb meid
imetlusest kangestuma. Meie ei saa silmi ära ebatäiuselt: see on see, mis teeb
ebaausatest inimestest maailmakuulsad filmitähed või väga tähtsad ametiisikud.
Ausad inimesed ei saa meie käest sajandikkugi sellisest tähelepanust ainult
lihtsal põhjusel, et üks pisikene, kõige tühisem puudus teeb inimese
„huvitavaks”.
IX ARMASTUS
Armastus enda vastu
Õppida armastama ennast tingimatult ja
eelkõige – see on võti Armastuse eluõppetunni omandamiseks. Armastus on
selle alus, mida me Kõiksuse Energiaks nimetame. Kogu energia lähtub Armastuse
algest ja kõik me tajume seda põhilist energiat nagu Armastuse
emotsiooni. Emotsioonid on ühenduslüliks energiamaatriksi ja
energiasammaste (torukeste) vahel, millele salvestubki kogu
elukogemus.
Polaarsusruumis toimetades on meile, inimestele,
vajalik ühe pooluse mõistmiseks kogeda ka teist. Armastus on kõikidest
emotsioonidest võimsaim, tema vastaspooluseks on Hirm. Seetõttu satuvadki
Armastuse õppetunniga töötajad vahel hirmu kinnisesse ringi. Nii mõnedki
kistakse hirmu valda, sest huvitutakse kõikvõimalikest vandenõuteooriatest
ja dramaatilisest kollisioonidest. Oma lähikondlastele kingitakse vähem või
rohkem armastust olenevalt sellest, kaugel parasjagu oma teel Meisterlikkusele
ollakse. Häda on selles, et enamikel juhtudel tehakse seda hirmust üksinduse
ees.
Selles õppetunnis on rohkelt aspekte, millistest
olulisim on võime armastada iseennast. Et inimesed näeksid ja elaksid
läbi armastust, on neil vaja kogeda vastupidist. Armastuse vastaspooluseks on
vaakum, mis jääb siis, kui armastust enam polegi. Seda vaakumit tajutakse endas
kui emotsiooni, hirmu. Sama printsiibi järgi, mille kohaselt armastus on
igasuguse energia alus, on hirm kõige sellise puudumise alus.
Hirm on kõikide negatiivsete emotsioonide alus.
Pimedus kaob kohe, kui vaid temasse voolab valgus, sarnaselt kaob hirm armastuse
juuresolekul. Pimedus on vaid valguse puudumine, hirm – armastuse
puudumine.
Keerukaim osa Armastuse õppetunnis on armastus
enese vastu. Järgmine samm õpinguis tuleb kõne alla vaid siis, kui
inimene armastab teist samavõrd kui iseennast.
Kogu inimkonna ajaloo jooksul on kirjutatud
tohutult raamatuid, lauldud arvutuid laule ja peetud hunnitult sõdu –
armastusest Jumala vastu (et mitte öelda kelle pärast). Iroonia on selles, et
kui oleksime õppinud suunama armastuse otsinguid sisse-, mitte väljapoole, oleks
õnnetu väljed „püha sõda” päris kiiresti meie leksikonist kadunud. Jumal on meie
sees, mitte väljas! See on põhjuseks miks eelkõige on vaja armastada
ennast! Armastuse ilmingud, mida avastame Uues Energias, saavad olema
selle lihtsa tõe otsesteks peegeldusteks.
Kui palju oleme kuulnud inimeste kaebamas, et
nad tunnevad ennast mahajäetute ja armastuses pettunutena? Lootusetult püütakse
leida seda, kellega oma elu jagada, aga armastus pöörab ikkagi neile selja.
Oluline on mõista, et armastust, mille järgi janunetakse, pole võimalik
negatiivses seisundis leida. Enesele sisendades, et nad ei saa olla
terviklikud, kuni teine pool neid ei täienda, asetavad nad
ennast vaakumisse. Öelge palun, millist armastavat isiksust ahvatleb vaakum?
Paljud räägivad, et otsivad armastust,
aga tegelikult otsivad kedagi, kes hakkaks neid armastama. Nad oleksid kiiremini edukad, kui kellegi otsimise asemel, kes
neid armastaks, keskenduksid hoopiski nende teede otsingutele, kuidas
kinkida armastust.
Armastuse kinkimise aktiga võime
energiat häälestada selleks, et olla armastus ja sel kombel
saada armastust.
Uue Planeedi Maa kõrgemates vibratsioonides hakkame
kogema märksa kõrgemat armastust. Varasematel aegadel põhines enamus meie suhteid tingimustega
armastusel. Isegi meie abielurituaalid on faktiliselt
armastuse tingimuste loetelu. Õnneks pole siin ei head ega halba: tähendus
selles, et mida enam puhast, tingimatut armastust suudame panustada kõikidesse
meie suhetesse, seda kergem saab neil suhetel olema kõrgematesse
dimensioonidesse üleminek.
X USALDUS
Usk iseendasse
Usalduse õppetunnist on lihtne aru saada, aga väga
keeruline omandada.
Positiivse katalüsaatori valikus
võtavad vastava töö enda peale kas isa või ema. Nad toetavad inimest tema usus
sellesse, et on suuteline kõigeks, mida iganes soovib, kui ta vaid oskab selle
peale tulla.
Kui aga inimene on kirjutanud oma lepingusse
vajaduse negatiivse katalüsaatori järgi, siis esineb viimase rollis
vanem, kes kohtleb last väga halvasti, kindlustades sellega kõik tingimused
selleks, et inimene kiiremini mõistaks: usaldada ei tohi mitte kedagi peale
iseenda. Sel juhul omandatakse õppetund energeetilise pitserina. Usalduse
õppetunni lõplikuks eesmärgiks on õppida usaldama eelkõige
iseennast.
Elades madala vibratsiooniga energias (silmas on
peetud „Esimest Lainet”), uskusime kontseptsiooni „Järgne liidrile”. Praegu on
kõik muutumas. Nüüd, kus liigume märksa kõrgema vibratsiooniga tasemele, on
tekkinud uus – „Teise Laine“ – kontseptsioon: „Järgne iseendale”.
Üsna sageli kohtavad inimesed selles õppetunnis
suuri raskusi kuni õpivad usaldama iseennast, võtavad vastu ja hoiavad oma
isiklikku väge.
Kord selle õppetunni omandanud, hakkad liikuma läbi
elu juhindudes sisetundest, nagu teaksid täpselt, kuhu lähed. Lõppude
lõpuks hakkavad inimesed iseennast usaldama, et neil polegi enam midagi
vaja teada.
Rääkides Usaldusest, ilmneb üks huvitav
asjaolu: enamikule meist ei ole üldse
keeruline usaldada
Jumalat, kuid praktiliselt kõigil tekivad suured
probleemid, kui on vaja tõdeda, et me ju olemegi Jumal.
Usaldus on äärmiselt oluline elu õppetund: see
omadus lubab meil saada terviku osaks, mis suunab meid Kõiksuse Energia voogu.
Kui meil pole Usaldust, siis pole meil ka Usku.
Õppinud ära Usalduse õppetüki, saame endale
lubada olla haavatud. Lubades omale haavatavust, muundame oma nõrkused
tugevuseks. Nüüd, kus meie ellu on hakanud tulema Kristall-lapsed,
muutub meie haavatavus suurejooneliseks väeallikaks!
XI
TÕDE
Vastutus
Ühest õppetunnist teise liikudes on oluline jätta
meelde, et iga õppetund on, sõltuvalt indiviidi poolt saavutatud
Meisterlikkusest, väga erinev. Tõe õppetund on ere näide sellest, kuivõrd
laiaulatuslikud võivad selles õppetunnis erisused olla.
Tõe ja Usalduse õppetunnid on väga lähedased ja
neid aetakse tihti segi. Kui inimene on otsustanud vallata Tõde, siis tekitab
energeetiline konstruktsioon talle probleeme oma õiguste eristamisel ja
kaitsmises.
Nõnda võib esmapilgul näida, et see inimene ei
usalda iseennast; talle on vaja esitada tavalisest rohkem küsimusi määratlemaks
laiemalt ta kõikide eluliste mudelite kuvandit ja alles seejärel võib
otsustada, millise õppetunniga ta tegelikult töötab. Mõnikord võib kasutada
lihtsustatud tehnikat, küsides: „Kui paluda teil praegu määratleda oma elu
fookust, kumma te valiksite – Tõe või Usalduse?”.
Kui inimesel on raske hoida oma isiklikku tõde,
kaldub ta vastu võtma teiste tõde. Ta saab alati otsima uusimat
raamatut ja värskeimat kontseptsiooni, kõige „pöörasemat” ideed, mida iganes ta
suudab järgida.
Tõe
„pimetäpp”
Kui inimesed on varasemas Meisterlikkuse
staadiumis, ei suuda nad tavaliselt iseendaga täielikult avameelsed olla.
Tegelikult on avameelsus keeruline eranditult igaühe jaoks, sest kunagi ei tea
me oma asukohta kindlapeale ja seetõttu tunneme vajadust ennast teis(t)e järgi
määratleda. Tõdemus eelnevast: me loome ise lihtsalt tihemini illusioone oma
valikute põhjendamiseks.
Kui selles Meisterlikkuse staadiumis on õppetunni
omandamiseks valitud energiamaatriks, otsitakse ükskõik millist võimalust
vastutuse vältimiseks. Otsides juhiseid väljastpoolt, leitakse end kinnisest
ringist, aga oma sisehäält ei kuulata. Teinekord tekivad suhtes teistega
probleemid aususega, õppurid võivad valetada ja mõelda välja õigustusi varjamaks
tegelikult nende elus toimuvat. Sageli elavad nad väljamõeldud maailmas. Kui omi
väljamõeldisi uskuma hakatakse, ilmnevad suured probleemid, sest need eraldavad
inimese teistest lõplikult.
Tõega kõrgema Meisterlikkuse tasandil töötades saab
inimesest õpetaja või liider, võimeline haarama palju erinevaid tõe varjundeid
ühessegi neist eraldi kiindumata. Õppetunni omandamine juhib inimest arusaamani
tõe põhinemisest eranditult isiklikul kogemusel. Ainult muutudes ja muutumisel
kogetut enesesse integreerides võib hakata nägema paljusid teisi tõdesid
võrdseina enda oma kõrval.
Absoluutne
ausus
Tõe valdamise Meistriks saab üksnes siis, kui suuta
olla iseendaga absoluutselt aus, s.t. võtta endale täielik vastutus oma mõtete
ja tegude eest. Teod ja mõtted ei pea olema ideaalsed, aga nad peavad olema enda
omad. Kui hakkate võtma vastutust oma isikliku reaalsuse eest, saate koheselt ka
Tõe valdajaiks. Selle õppetunnis olevad inimesed on järjepidevad oma küsimustele
vastuste otsijad. Nad kalduvad keelduma isiklikest muljetest, tunnetest ja
mõtetest ning asendavad neid teiste omadega.
Teise
silmadega
Inimesed, kes selle õppetunniga alles tutvuvad,
vaatavad ennast teise isiku silmadega. Nad märkavad suurepäraselt teiste
seisukohti, aga kui asi jõuab nende seisukohani – ilmneb „pimetäpp”.
Need on inimesed, kes hindavad ennast selle põhjal, mida teised nende
arvates neist mõtlevad.
Tõde on ülimalt komplitseeritud omadus. Seetõttu on
teiste hindamise asemel vaja neid armastada tingimusteta ja aplodeerida
nende vaprusele nende ülimalt keeruliste ülesannete täitmisel. Isegi siis, kui
selleks kulub mitmeid elusid, nihutab antud õppetunni omandamine edasi tervikuna
kogu inimkonda!
XII
GRAATSIA
Liikumine läbi elu harmoonias kõige
olevaga
Graatsia on viimane samm Meisterlikkuse teel. See
pole mitte ainult viimane, vaid ka kauneim õppetund, mille kallal töötame.
Graatsia õppetundi omandades saab inimene teada, et mitte sihtpunkt pole elus
tähtsaim, vaid tee ja see suursugusus, millega me teed läbime.
Õppetunni tähtsuse mõistmiseks tuleks küsida
iseendalt: kui tihti ma hommikuti ärkan ja lausun: „Mina armastan elu ja tahan
kiiremini teada saada, mida toob mulle tänane päev?”.
See võib kõlada nagu lihtne positiivse mõtlemise
harjutus, kuid tegelikult on see midagi palju enamat. Kui peate siiralt ennast
mänguriks ja lubate endale mängida Graatsias, muutub kõigi ülejäänud
energeetiliste maatriksite omandamine mitte ainult märgatavalt kergemaks, vaid
ka mõõtmatult meeldivamaks. Kas märkasite, et olete hakanud igatsema Koju? Kas
tunnete, et ärkasite ükskord selles ebamugavas kehas, milles te praegu
viibite ja raiskate nüüd suurema osa oma energiast tagasitee otsingutele
Koju?
Kui vastus sellele küsimusele on „jah”, pole veel
Graatsia õppetundi omandanud. Reeglina jõuavad inimesed väga harva selles
õppetunnis tööle hakata. Enamik inimesi mõtlevad, et Graatsia õppetunni
omandajast saab selline „täiuslikkuse kehastus”, kes vabalt võib vee peal
kõndida. See pole nii. Nagu ka neilgi, kes alles töötavad Graatsia õppetunnis,
jäävad neile alles nii väljakutsed ja katsumused. Graatsia – see on
lülitumine Kõiksuse Energiasse – energia, mis seob kõik oleva. Inimestena kogeme
üksteisest eraldatuse illusiooni. Kuigi teadus pole lõplikult tõestanud, on
laialt levimas arusaam kõige oleva omavahelisest seotusest. Side Kõiksuse
Energiaga on enamasti tajutav nagu side oma „Kõrgema Minaga” või
Vaimuga.
Esmapilgul on kerge Graatsia õppetundi segi ajada
Halastuse õppetunniga (liikuda läbi elu Harmoonias teistega). Graatsia
õppetunnis omandab inimene intuitiivse teadmise ja elab harmoonias kõikide
asjade ja olenditega kõigil tasandeil. Paljud jutustused mineviku
meistritest-õpetajatest annavad võrdlemisi täpse pildi neist, kes lähenevad just
selle õppetunni omandamisele. See side annab aja, ruumi ja energia mõistmise,
mida inimkonna ajaloo praegusel hetkel on vähestel õnnestunud
kogeda.
Graatsia eripäraks on olla inimesele alati kõigist
omandavaist viimaseks õppetükiks. Enamus hingi lõpetavad oma
maapealsete kogemuste kogumise peale 8-9. õppetükki ja ainult vähesed hakkavad
töötama Graatsia, „pühendunute lepinguga”, mida sooritavad ainult valitud
hinged. Aga uskuge: need hunnitud hinged, kes on otsustanud Graatsia õppetüki
kasuks, tajuvad end väga harva kellegi erilisena; pigem tunnevad nad
ennast olevat puudega, mida pole kellelgi teisel.
Graatsia õppetunnis töötajad ihkavad alati näha
kõige suuremat pilti. Nad püüdlevad teadmisse, kuidas maailmas kõik on
ikkagi omavahel ühenduses. Nad ei huvitu vähemalgi määral maisest elust,
neile laotagu välja Kõiksuse saladusi! Nad suhtlevad teistega vähimagi
probleemita, aga näevad ka igaühes neid osi, mis asuvad teistes dimensioonides
ja tunnevad sisemiselt Tõe ära kõiges, mida kuulevad, näevad või läbi
elavad.
Siin tahaks lugejaile meelde tuletada asjaolu, et
igas elu õppetunnis näete iseennast, aga oma õppetundi iseseisvalt määratleda on
väga keeruline, sest selle õppetunni varjus peitubki teie oma „pime
täpp”. Graatsias näeb igaüks mingit osa endast, aga juhus, et inimene töötab
Graatsia kui peamise õppetunniga, on erakordselt haruldane.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.