Akaši kroonikad kujutavad salvestisi kõikides
universumites leiduvatest teadmistest, kaasa arvatud kõigest inimestega
seonduvast. Neid kirjeldatakse metafooriliselt raamatukoguna ja samastatakse
universaalse arvuti või „Jumala mõistusega“
Akaši kroonikad
Akaši kroonikad kujutavad salvestisi kõikides
universumites leiduvatest teadmistest, kaasa arvatud kõigest inimestega
seonduvast. Neid kirjeldatakse metafooriliselt raamatukoguna ja samastatakse
universaalse arvuti või „Jumala mõistusega“.
Reaalsus on teadvuse hologramm. Akaši kroonikad viitavad
teadvusprogrammide maatriksile, mis selles hologrammis meie reaalsust loob. Seda
maatriksit võib vaadelda ka kui valguse raamatukogu, kus on võimalik kogu
olemasolevale teabele ligi pääseda.
Akaši kroonikaid (Akasha on sanskritikeelne sõna, mis
tähendab taevast, kosmost või eetrit) peetakse üheselt müstiliste teadmiste
kogumikuks, mis on salvestatud eetrisse ehk mittefüüsilisele olemasolutasandile.
Seda mõistet kohtab eriti tihti new age’i teemalistes arutlustes.
Usutakse, et Akaši kroonikad on olemas olnud alates
loomingu algusest ja isegi veel varem. Nõnda nagu meil on olemas arvukalt
erialaseid raamatukogusid (näiteks meditsiini- ja õigusteemalisi), on usutavasti
olemas ka erinevaid Akaši kroonikaid (näiteks inimeste, loomade, taimede,
mineraalide jms kohta), mis kõik sisaldavad kogu universumi pärimust. Enamik
kirjutisi viitab Akaši kroonikatele inimteadmiste valdkonnas, aga usutakse, et
sinna on salvestatud lisaks ka kõikide nähtustega seotud ja kõrgemate tasandite
teadmised.
Akaši kroonikate ajalugu
Akaši kroonikate tõe eest seisvad inimesed
väidavad, et kroonikaid kasutasid arvukad iidsed kultuurid, kaasa arvatud
indiaanlased, maurid, tiibetlased, bonpod ja teised Himaalaja rahvad,
egiptlased, pärslased, mesopotaamlased, kreeklased, hiinlased, juudid,
kristlased, druiidid ja maiad. Kinnitatakse, et Himaalajas elanud iidsed India
targad teadsid, et iga hing, jiva, atma ja olend salvestas iga hetke oma
olemasolust „raamatusse“, ning kui end õigesti häälestada, on võimalik sellele
raamatule ligi pääseda (võrdle seda mõistet näiteks
vaimuvooluga).
Nostradamus väitis, et suutis Akaši kroonikatele ligi
pääseda, kasutades selleks meetodeid, mis olid tuletatud Kreeka oraaklitest,
kristluse ja sufismi müstitsismist ja kabalast. Teiste inimeste sekka, kes
muuhulgas on väidetavalt teadlikult Akaši kroonikaid kasutanud, kuuluvad Charles
Webster Leadbeater, Annie Besant, Alice Bailey, Samael Aun Weor, William Lilly,
Manly P. Hall, Lilian Treemont, Dion Fortune, George Hunt Williamson, Rudolf
Steiner, Max Heindel ja Edgar Cayce.
Ühele hiinlasele nimega Sujujin piisas kuuldavasti vaid
kellegi eesnime kuulmisest, et pääseda ligi Akaši kroonikatele ja kirjeldada
selle inimese elulugu. Teine hiina nägija nimega Tajao uuris kroonikatest
arvukaid teemasid, mis mahuvad kahe tuhande aasta pikkuse ajavahemiku
sisse.
Surat Shabda jooga kosmoloogia järgi asuvad Akaši
kroonikad Trikuti kausaaltasandil.
Akaši kroonikate kirjeldus ja
selgitus
Akaši on öeldavasti kõikides reaalsustes eksisteerivate
teadvuste loodud vastuste ja sündmuste kogumik. Seega panustab iga eluvorm Akaši
kroonikatesse ja omab neile ligipääsu. Kinnitatakse, et kroonikatele ligipääsu
saamiseks saab iga inimene muutuda füüsiliseks vahelüliks ning erinevate võtete
ja vaimsete vahenditega, nagu jooga, pranayama, meditatsioon, palvetamine ja
visualiseerimine, saab mõistust vaigistada, muutuda „tunnistajaks“ ning
saavutada keskendunud poolteadvuslik seisund, mis on kroonikatele ligipääsuks
vajalik.
Akaši kroonikate kasutamisel on väidetavalt nii sündmused
kui ka vastused tajutavad. See on sarnane meta-teadliku kinokogemusega.
Tulevikule ligipääsu omades on saabuvad sündmused kindlalt teada, aga vastused
neile on parimal juhul vaid võimalikud. Lähtudes iga inimese reaktsioonidest
minevikus, võib Akaši kroonikaid kasutav nägija/lugeja uurida võimalikke
tulevikus leiduvaid vastuseid ja öelda, milline neist on kõige tõenäolisem.
Selle mõtte lihtsaim näide oleks film, kus saab näha erinevaid lõpplahendusi
peategelaste seisukohast (näiteks filmis „Lola jooks“). Sellest hoolimata on
Akaši lugejal võimalik teatud hetkel evolutsioonis saavutada ühtsuse ja
teadlikkuse seisund, mille põhjal on tulevikuvastused teada täieliku selgusega,
mitte ainult võimalike sündmustena.
Väited ja skeptitsism
Akaši kroonikatesse uskujad esitavad palju väiteid selle
kohta, kui laialdaselt Akašit kasutati. Selle hulka kuuluvad:
1. Väide, et hindude veedad ja terve
sanskriti keel tuletati Akaši kroonikatest.
2. Väide, et Egiptuses hoiti Akaši kroonikaid lugeda suutvaid inimesi kõrge au sees ning nad andsid vaaraodele nõu igapäevaste toimingute asjus ja tõlgendasid nende unenägusid. [Puudub allikas]
3. Väide, et Iirimaa, Šotimaa, Walesi ja Inglismaa druiidide kultuuris (u ???–500) ilmnes võime Akaši kroonikatele ligi pääseda. [Puudub allikas]
4. Väide, et piibel viitab Akaši kroonikatele kui eluraamatule nii vanas testamendis (Psalmid 69:28) ja uues testamendis (Pauluse kiri filiplastele 4:3, Ilmutuse 3:5, 13:8, 17:9, 20:12, 20:15 ja Ilmutuse 21:27: „Sinna ei saa midagi, mis on rüve, ega keegi, kes teeb jäledusi ja valet, vaid üksnes need, kes on kirjutatud Talle eluraamatusse.“).
2. Väide, et Egiptuses hoiti Akaši kroonikaid lugeda suutvaid inimesi kõrge au sees ning nad andsid vaaraodele nõu igapäevaste toimingute asjus ja tõlgendasid nende unenägusid. [Puudub allikas]
3. Väide, et Iirimaa, Šotimaa, Walesi ja Inglismaa druiidide kultuuris (u ???–500) ilmnes võime Akaši kroonikatele ligi pääseda. [Puudub allikas]
4. Väide, et piibel viitab Akaši kroonikatele kui eluraamatule nii vanas testamendis (Psalmid 69:28) ja uues testamendis (Pauluse kiri filiplastele 4:3, Ilmutuse 3:5, 13:8, 17:9, 20:12, 20:15 ja Ilmutuse 21:27: „Sinna ei saa midagi, mis on rüve, ega keegi, kes teeb jäledusi ja valet, vaid üksnes need, kes on kirjutatud Talle eluraamatusse.“).
Hoolimata väidetest, et Akaši kroonikaid on kasutanud läbi
aegade paljud müstikud, ei leidu eelmainitud rühmade ajaloolistes dokumentides
ühtegi otsest viidet Akašile. Akaši mõiste ise tekkis ühes eeterliku
teadmiskogumiku ideega 19. sajandi teosoofialiikumise ajal. Skeptikute sõnul on
Akaši kroonikate mõistet omistatud valimatult ja kohatult arvukatele
usutegelastele ja -liikumistele.
Üldiselt on ka teaduslik kogukond sõltumatult
kinnitatavate asitõendite puudumise tõttu selle teooria tagasi lükanud.
Huvitaval kombel uuris Ervin Laszlo (2004) ühtlasi nii teadust kui ka Akaši
kroonikaid lihtsaima lahenduse eelistuse võtmes ja pooldab teooriat, mille sõnul
lahendavad kroonikad oma lihtsusega mitmeid ajaloos, teaduses ja teistes
inimteadmiste valdkondades leiduvaid anomaaliaid.
Konkreetsed viited Akaši
kroonikatele
Teosoofia ja new age’i materjalide põhjal kujutavad Akaši
kroonikad salvestisi kõikides universumites leiduvatest teadmistest, kaasa
arvatud kõigest inimestega seonduvast. Akaši kroonikaid kirjeldatakse
metafooriliselt raamatukoguna ja samastatakse universaalse arvuti või „Jumala
mõistusega“.
Akaši kroonikatele viitab ka Edgar Cayce, kes väitis, et
iga inimene peab pärast oma elu aru andma oma isikliku Akaši kroonika põhjal,
kus on kirjas, mida nad on või ei ole elu jooksul karma seisukohast teinud. See
mõte on võrreldav piibli eluraamatuga, millest kontrollitakse, kas lubada surnut
paradiisi või mitte.
Jane Roberts kirjeldab oma Sethi raamatutes erinevat
versiooni sarnasest ideest, kui Seth väidab, et universumi alustaladeks on ideed
ja teadvus ning iga tärganud idee eksisteerib igavesti. Sethi sõnul on kõik
ideed ja teadmised põhimõtteliselt ligipääsetavad „otsetunnetusega“.
Otsetunnetus sobitub semantiliselt intuitsiooniga ja võimaldab omandada teadmisi
otseselt ilma aja möödumiseta ja teadmiste ülekandmiseta näiteks kõne või
kirjutiste kaudu. See sarnaneb mõistega, millele Robert Monroe viitab kui
tehismälule oma kehaväliste raamatute triloogias.
Mõned kirjanikud usuvad, et universumites leidub kõikidest
religioonidest ja ususuundadest vaba ja iseseisvana mitmeid Akaši kroonikatega
sarnaseid raamatukogusid ehk salvestiste hoidlaid, mis asuvad erinevatel
olemasolutasanditel.
Max Heindeli roosikristlaslike kirjutiste sõnul on
võimalik Looduse Mälu (Akaši kroonikaid) lugeda kolmes erinevas seesmises
maailmas. Eeterliku piirkonna „peegelduvas eetris“ leiduvad pildid kõigest, mis
kunagi maailmas on juhtunud – vähemalt viimase paarisaja aasta jooksul ja kohati
isegi varem –, mis näivad otsekui kujutistena ekraanil, kuid ainus erinevus on
selles, et need pildid kuvatakse vastupidises järjekorras.
Looduse Mälu võib lugeda ka täiesti teisel moel, hõlmates
terve elu või sündmuse olemuse kõrgemas maailmas, mis paikneb kõrgeimas
Mõttemaailma Kindla Mõtlemise Piirkonna allüksuses. Lisaks võib seda lugeda
Eluvaimu Maailmas, mis hõlmab sündmusi alates meie praeguse ilmingu tekkeajast,
kuid ainult selle vaimseid külgi ja kõiki vaimseid olendeid. Ligipääs
kroonikatele muutub võimalikuks alles läbi armu.
Michel Desmarquet’ raamatus „Thioouba Propheycy“ väidab
autor, et ta rööviti ülemuslike tulnukate poolt, kes juhivad teda raamatu ühes
osas läbi millegi, mis on tõenäoliselt Akaši kroonikad. Tulnukad kasutavad selle
kohta mõistet vaimukera. Autori arusaama järgi on vaimukera nagu „vibreeriv
kookon, mis pöörleb valguse kiirusest seitse korda kiiremini. See kookon käitub
nagu kuivatuspaber, imades endasse ja talletades absoluutselt iga sündmuse, mis
meie planeedil toimub. Selle kookoni sisu on meile, maalastele, kättesaamatu –
meil pole mingit moodust kirjapandut lugeda.“
„Urantia
raamat“
„Urantia raamat“ kinnitab nende Elavate Salvestiste
õigsust ja paikapidavust mitmes eri kohas. Raamatu 25. peatükis on kirjas
järgmine väide: „Asustatud planeetidel salvestamisega tegelevad inglid on kõigi
üksikute salvestiste allikad. Kõigis universumites töötavad ka teised
salvestajad nii ametlike kui ka elusate salvestiste kallal. Urantiast
paradiisini on võimalik leida mõlemat tüüpi salvestisi. Kohalikus universumis
leidub rohkem ametlikke salvestisi ja vähem elavaid, paradiisis on aga rohkem
elavaid ja vähem ametlikke. Uversal on mõlemad võrdselt saadaval.“
Urantia raamatu 28. peatükist leiame järgmise viite:
„Halastuse Mälu on elav hinnangu tasakaal, praegune hinnang sinu staatusele
kõigi ilmade üleloomulike jõudude silmis. Need on elavad salvestised halastusest
ja hoolitsusest, mida arvestatakse Uversa kohtu tunnistustes, kui iga inimese
õigus lõputule elule kaalutlusele võetakse, kui „püstitatakse troonid ja Päevade
Esiisad võtavad istet. Nemad kuulutavad ja annavad välja Uversa tahet, tuhanded
ja tuhanded teenindavad neid ning kümme korda kümme tuhat seisavad nende
kohtumõistmise ees. Otsus määratakse ja raamatud avatakse.“ Raamatud, mis
sellisel olulisel puhul avatakse, on elavad salvestised superuniversumite
kolmandast sekonafiimist. Ametlikud salvestised on samuti saadaval, kinnitamaks
Halastuse Mälu tunnistust, kui neid vaja peaks minema.“
Viide raamatusarjas „The Law of
One“
Raamatusarja „The Law of One“ esimeses osas, mis
väidetavalt sisaldab vestlusi suunatud „ühismälu kompleksiga“, mida inimesed
tunnevad Ra nime all, kus intervjueerija küsib, kust Edgar Cayce oma teabe sai,
kõlab tema vastus järgmiselt: „Oleme juba varem selgitanud, et intelligentne
lõpmatus tuuakse intelligentsesse energiasse kaheksandast tihedusest ehk
oktaavist. Vibreeriva heli kogumik nimega Edgar kasutas seda väravat, et vaadata
olevikku, mis ei ole see aegruum, mida kogete teie, vaid selle taevakeha
potentsiaalne ühismälu kompleks. Teie inimesed on selle kohta kasutanud mõistet
Akaši kroonikad või Kroonikate kamber.“
___________________________________________________________________
ILONA KALDRE: "MA
VÕIN NÄHA MINEVIKKU, VÕIN VAADATA TULEVIKKU".
Postimees
07.11.2012
Eestlanna Ilona Kaldre võtab osa
ülemaailmsest selgeltnägijate võistlussaatest "Selgeltnägijate tuleproov".
Kes on see naine ja miks on ta otsustanud
end telesaates proovile panna?
Ilona põhjendas, et ta soovis oma oskusi proovile
panna ja ühtlasi teada saada, mis valdkonnas saab ta neid kasutada. «Iga anne
vajab arendamist ja süvenemist,» selgitas ta. «Olen aidanud inimesi vaid
tõeliselt äärmuslikes olukordades, kus teadsin, et saan aidata. Tuleproov on
minu jaoks reaalne võimalus kohtuda tuntud autoriteetidega, kes aitavad mul
avastada enda võimeid palju sügavamalt. Kui mulle on antud näha rohkem, siis
järelikult on see mingi eesmärgiga.»
Saatesse pääsemiseks tehti Ilonaga Vinogradovi
nimelises keskuses Moskvas mitmeid katseid ja uuringuid. Nimetatud keskus
spetsialiseerub naise selgitusel selgeltnägemisvõimete uurimisele ja kadunud
inimeste otsingutele. Nõnda avastas Ilona, et suudab ka läbi seinte näha.
Seetõttu peabki ta saatesse minekut kui omamoodi tuusikut professionaalsesse elu
– ta võimeid on tunnistatud ja nõnda usub ta, et võib ka edasi
praktiseerida.
Eriline tunnetus
lapsepõlves
Seda, et Ilona on teistest lastest erinev, märkas
ta seitsmeaastaselt, kui tunnetas, et näeb ja teab rohkem kui teised. «Just
nimelt tunnetasin,» rõhutas ta. «Lihtsalt teadsin, kes on end kus peitnud. Kuid
oma võimete teadvustamine tuli palju hiljem. Võisin näha ette sündmuste kulgu,
teadsin, millega võib lõppeda üks või teine üritus. Suutsin näha mitte ainult
oma elu sündmusi vaid ka teiste omi.»
Selgeltnägija võimeid on Ilona Kaldre sõnutsi raske
selgitada. «Ma võin näha minevikku, võin vaadata tulevikku,» tõi ta näiteks.
«Tean, kes sugulastest on lahkunud sellest maailmast ja mille pärast nad muret
tunnevad. Võin näha ja taastada sündmuste käiku. Võin näha, kus on kadunud
asi.»
Tavaliselt pöörduvad inimesed selgeltnägija sõnul
tema poole oma elu keerulises perioodis, mingi õnnetuse korral või siis, kui
lähedane inimene on kadunud. Leidub ka neid, kes soovivad teada saada, kuidas
lähenev reis või tähtis kohtumine kulgeb. «Tihti on nii, et inimene ei leia
endas jõudu situatsiooni lahendamiseks, otsuste vastuvõtmisteks ja vastutuse
võtmiseks,» nentis Ilona. «Nad arvavad, et selgeltnägija saab kardinaalselt
muuta sündmuste käiku. Kuid ma tahtlikult ei sekku teise inimese saatusesse.
Inimene peab ise oma valiku tegema. Selgeltnägemise võime abil ma võin leida
kadunud inimesi, võin näha haiget siseorganit, mis vajab arstiabi. Tunnen, kas
inimene on siiras või valetab.» Probleeme, millega inimesed tema poole
pöörduvad, on sensitiivi sõnul nii palju, et ta ei jõua neid
loetledagi.
Kaotusteta pole elu
Ilona ei saa öelda, et ta võime elu sügavamalt
tunnetada elamist kuidagi raskemaks teeks. «Usun, et paljudel on praegu raske,
olenemata sellest, kas tal on sensitiivi võimeid või ei,» selgitas ta. «Ükski
selgeltnägija ei hakka lehitsema teise elu lehekülgi lihtsalt uudishimust. Igal
inimesel on elus momente, mida isegi ei taha meenutada. Isegi kui inimene tuleb
minu juurde, siis see ei tähenda, et ma valgustan teda nagu röntgen! Ma palun
inimesel oma küsimusi väga täpselt sõnastada. Tungida teiste ellu - see pole
meeldiv tegevus, uskuge mind.»
Täiskasvanud inimene teab Ilona sõnul isegi, et
elus on küsimusi, millele on vaid üks vastus. See aga ei tähenda, et kõik oleks
valmis neid vastuseid ka kuulma. «Me ikka loodame, et juhtub ime. Nii on inimene
loodud,» tõdes ta. «Ja olla käskjalg halva uudisega - see on väga raske. Kui
mulle on antud võime näha pimedaid asju, siis on antud jõud ka nendest
rääkimiseks. Kuid olgem ausad - ilma pisarateta, kurbade üleelamisteta,
kaotusteta, pole elu. Ning me kõik õpime, kuidas saada selliseid uudised ja
kuidas nendest teatada.»
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.