Esimene ehk hõimutšakra energeetiliseks sisuks on
hõimu jõud. Sõna "hõim" ei ole mitte ainult "suguharu" sünonüüm, vaid ka
arhetüüp, ja omab lisaks traditsioonilisele tähendusele ka kõrvaltähendusi.
Arhetüübina tähendab täiendsõna "hõimu-" grupiidentiteeti, grupi jõudu, grupi
tahet ja grupi uskumusi. Kõik need tähendused moodustavadki esimese tšakra
energeetilise sisu. Rahvushümni kuulamine, sõjaväeparaadi jälgimine, olümpia
vaatamine ja võitude üle rõõmustamine, laulupidu, pulm jne. Kui keskendud
valitud elamustele, teadvusta endale, et see osa sinu kehast, mis reageerib on
hõimutšakra.
Esimene tšakra on aluseks emotsionaalsele ja
vaimsele tervisele. Emotsionaalne ja psüühiline stabiilsus pärineb perekonnast
ja varasest sotsiaalsest keskkonnast. Mitmed psüühilised haigused, kaasa arvatud
isiksuse kahestumine, obsessiiv-kompulsiivsed häired, depressioon ja
destruktiivsed käitumismudelid, nt alkoholism, saavad alguse halvastitoimivast
perekonnast.
Esimese tšakra energia väljendub meie vajaduses
loogika, korra ja struktuuri järele. Selle energia abil orienteerume ajas ja
ruumis ning kasutame oma viit meelt. Esimese tšakra energial on raskusi meie elu
sümboolse tõlgendamisega, sest viis meelt annavad meile vahetud tajusid ning me
võtame seetõttu asju nii, nagu need paistavad. Alles vanemaks saades suudame
leida sündmuste ja suhete sümboolse tähenduse.
Selle tšakra nõrkused on hirm füüsilise ellujäämise
pärast, hirm selle ees, et grupp sind hülgab, hirm füüsilise korrapära kaotuse
ees. Tugevateks külgedeks on hõimu ja perekonna identiteet, sidemed ja hõimu
aukoodeks; tugi ja lojaalsus, mis annavad inimesele turvatunde ja sidemed
füüsilise maailmaga.
Alustades oma elu osana hõimust, oleme ühenduses
hõimuteadvuse ja kollektiivse tahtejõuga, võttes endasse selle tugevaid ja nõrku
külgi, tõekspidamisi, uskumusi ja hirme. Hõim tutvustab meile elu "maailmas". Ta
õpetab meile, et maailm on kas turvaline või ohtlik, külluslik või vaene,
haritud või kultuuritu jne. Me pärime oma hõimult suhtumise teistesse
religioonidesse, etnilistesse ja rassilistesse gruppidesse. Meie hõim
"aktiviseerib" meie mõtlemisprotsessi.
Tõekspidamistes, mis me oleme hõimult pärinud, on
kombineeritud tõde ja väljamõeldis. Nende eesmärk on hoida hõim teistest
eraldi, kuritarvitades püha tõde "Kõik on üks". Vaimse arengu protsessis peame
säilitama hõimu positiivsed mõjutused, kuid ülejäänust vabanema. Meie vaimujõud
kasvab, kui suudame näha hõimu õpetuse vastuolulisusest kaugemale ja järgida
tõde sügavamal tasandil. Iga kord kui astume sammu sümboolse tegelikkuse poole,
mõjutame positiivselt oma energeetilist ja bioloogilist
süsteemi.
Energeetilisest seisukohast on oma tõekspidamiste hindamine vaimselt
ja bioloogiliselt vajalik ning nende teadvustamine nõuab visadust. Muutumine on
elu olemuseks, püsivad on vaid välised ja sisemised muutused. Kui muutume
sisemiselt, kasvame teatud uskumustest välja ja tugevdame uusi. Esimesed,
millele me väljakutse esitame, on hõimu tõekspidamised, sest meie vaimne areng
järgib meie energeetilist struktuuri; me hakkame ideid välja praakima põhjast,
alustades kõige varasematega ja põhilisematega.
Ükskõik millise hõimu "tõega" on tegemist, suunavad
need kõik osa meie energiast tegudesse ja loomingusse. Igal tõekspidamisel, igal
teol on otsesed tagajärjed. Kui meil on mingi inimrühmaga ühised tõekspidamised,
oleme osalised selle rühma loodud energias ja füüsilistes sündmustes. See on
püha tõe "Kõik on üks" loominguline, sümboolne väljendus.
Carl Jung on märkinud, et rühmavaim on kõige
"madalam" teadvuse vorm, sest inimesed, kes on seotud negatiivse
rühmategevusega, tunnistavad vaid harva - kui üldse -, et vastutavad oma osaluse
ja tegude eest. Selline on tõe "Kõik on üks" varjukülg.
Enamik natsidest, kes
olid Nürnbergi protsessi kohtupingis, väitsid, et nad "täitsid vaid
käsku". Tegelikult olid nad seda käsku täites uhked, et suutsid täita oma
hõimukohust, kuid nad olid täiesti võimetud kohtuprotsessil isiklikult
tagajärgede eest vastutama.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.