kolmapäev, 8. august 2012

teadvuse müüt

        Müüt on Hinge reaalsus, samamoodi nagu Ajalugu on igapäevase lineaarse maailma reaalsus. Müüt on Hinge topograafia või kosmoloogia. Hinge reljeefi määratlevad meie unistused ja pürgimused, teadvuse mängumaal kogetud katsumused ja võidud.
 
Inimolenditena on elus meie kaaslasteks  peamiselt kolm mütoloogiat.
 
Päritoluparadigma perekonda kuuluvad müüdid sellest, et me oleme need, kes me oleme ja tegutseme nii, nagu tegutseme oma kultuurilise orientatsiooni, perekonnalt päritud käitumismallide ja psühholoogiliste sättumuste tõttu, mille oleme omandanud vastusena elus kogetud armastusele, toetusele, tragöödiatele ning traumadele. Need tegurid, kootuna meie päriliku geneetilise kudumi kangasse, loovad väljenduse sellest, kes me isikutena oma ainulaadses elus, emotsioonides, uskumustes ja maailmavaadetes oleme. Teraapiat või eneseteadvuse programmi rakendamist alustades nõustume me selle müütilise vaatenurgaga. Me taotleme oma käitumise muutmist muutes oma emotsionaalse käitumise malle sel moel, et teadvustame oma tavakäitumise ja -tunnete toimimise tagamaid.
 
Biokeemiline Paradigma sätestab, et meie tegevused ja käitumine ning teadvuse olekud on määratletud aju, sisenõrenäärmete ja elundite sobiva keemilise tasakaaluga. Meie käitumist, emotsionaalseid seisundeid ja mõtteid saab mõjutada vajalike mentaalset, füüsilist ja emotsionaalset tasakaalu tagavate kemikaalide organismi viimisega. Sellest mütoloogia kategooriast leiame tänapäevase ravimiteraapia, mis kasutab antidepressante, tujutõstjaid, antibiootikume, valuvaigisteid ja happesuse regulaatoreid. Samuti mahuvad Biokeemilise Paradigma vihmavarju alla vitamiinide tarvitamine, hormoonravimid ja kogu toidulisandite uhke rivi, mida me oma tervislikku olemise tagamiseks neelame. Selle mänguväljal asuvad ka toitumisteraapia, taimedega ravimine ja terviseteadlik toitumine.
 
Vaimne Paradigma sisendab meile, et vaimsete olenditena oleme me Vaimu väljendusvormid ja kogemused elus on ühilduva vaimse taotluse sünkroonseks väljendusvormiks. Selles vaimses mütoloogias vaetakse meid kui osi suuremast tervikust, mis taotleb elus, meie üha laieneva valikuist teadlikuks saamise tingimustes, harmoonia ja tasakaalu säilitamist.
 
Teadvuse psühho-füsioloogiliste seisundite biokeemilised muutused ei toimu eraldi vaimsetest; siiski ei saa ka puhtakujulisi psühholoogilisi seisundeid lahutada tervest vaimsest häälestatusest. Selles koosluses on manustatavad psühhotroopsed ained - nagu kofeiin, nikotiin, hallutsinogeenid või opiaadid - lihtsalt katseks taasluua kogemus üksolemisest suurema tervikuga, nende kuritarvitamine on aga väärastunud vaimne otsing. Meile on teada, et ühendatud emotsionaalne ja mentaalne tulevikupilt toob elus kaasa terve vaimse olemise koos tugevama immuunsüsteemiga.
 
Šamanismi juured on sügaval Vaimu ökoloogias pakkudes unikaalset sünteesi neist kolmest paradigmast, võttes kaalutud ja sobivas vahekorras osi nii psühholoogilisest, biokeemilisest kui vaimsest vastavalt isiku või olukorra vajadustele. Šamanistlik paradigma on vaba dogmadest ja doktriinidest, mida võib näha eraldiseisvates kinnistatud vaatepunktides, mis pärinevad üleinvesteerimisest konkreetsesse maailmavaatesse. Šamanistlik lähenemine tunnistab, et kogu olemi terviklikkus on multidimensionaalne tants, pidevalt muutuv dünaamiline emanatsioon vaimsest kuni psühho-füsioloogiliste kogemusteni.
 
Šamanistlik lähenemine tajub vaimseid talitlusi kui vundamenti olemi kõigi sellest tulenevate mentaalsete, emotsionaalsete ja füüsiliste olekute all. Selleks, et võimalikult täielikult hoomata mõiste „vaimne“ tähendust, peame selgitama selle tähtsust Šamanistlikus mütoloogias. Seatud ülesande täitmiseks on vaja uurimistööd Šamanistliku reaalsuse põhimõtetest ja neid toetavatest ilmingutest.
 
See, mida Šamanistlikus traditsioonis kutsutakse Jõuks, on Elujõud oma kontsentreeritud ja kõrglaetud olekus. Jõu toimemehhanismid määratlevad, et kahe Elujõu välja kokkupuutel voolab nõrgema laengu või intensiivsusega väli tugevama dünaamilise laengu või intensiivsusega välja suunas. Jõu teine tunnus on see, et ta liigub piki Tähelepanu rada. Kui Tähelepanu on Taotlusega joondunud, voolab Jõud piki Tähelepanu rada ja teostab selle Taotluse. Kolmandaks resoneerib Elujõud tema poolt kinni püütud sagedustel. Mida suurem on välja intensiivsus või laeng, seda tugevam on tekkiv resonants. Nende põhimõtete rakendamine on tõhusa teostuse või palve aluseks.
 
Vaim vajab sellesse maailma kinnitumiseks ja olemasoluks Jõu kehastunud olemasolu. Selleks sobid näiteks SINA. Sa oled kehastunud ja varustatud (õnnistatud) Elujõuga, andes Vaimule (enese)väljendamise võimaluse. Aga mida mõeldakse terminiga „Vaim“? Vaim on Šamanistlikus sõnakasutuses sagedus. Sagedus on liikumine, vibratsioon. Siinjuures viitan ma valgusele. Valgus on sagedus, mõnel juhul laine-, teinekord osakese kujul, sõltuvalt osaleja tahtest. Kui me viitame Vaimule kui kindlale tähele või taimele või maastiku iseloomulikule joonele, teadvustame me selle ainuomast sagedusmustrit, mis kannab informatsiooni antud olemi kohta.
 
Kui Valgus/Vaim toimib koosmõjus Elujõu väljaga, edastab ta väljale ta oma sagedusmustri. Kuna me kõik võngume oma Vaimu ainuomasel sagedusel, muudab teise sageduse mõju meie väljale meie teadvust, ehkki mõnikord vaid põgusalt. Koondades oma Tähelepanu kohaloleku tajumisele meie teadvuse väljas, saavutame sideme selle Vaimuga. Tolle Vaimu Jõud ehk Elujõud voolab seejärel teineteist vastastikku mõjutades meisse. Me oleme suhtestunud selle olemi Vaimuga, integreerides tema sageduse enda omaga.
 
Mõned Vaimude vastasmõjud meie teadvusväljas annavad soovitud kasu, kuid teiste mõju võib olla ebasoovitav. Kasutades metafoorina värve, saame me punast ja sinist segades meeldiva purpurse tooni. Kui aga segame kokku punase ja rohelise, on tulemuseks mudapruun värvus. Kuigi võime hellitada lootust lisada kaunist purpurit oma teadvusesse, on kindlam öelda, et keegi meist ei soovi levitada oma teadvuse välja mudapruuni. Ma ei soovi kohut mõista ei rohelise ega punase üle, lihtsalt tõden, et nad ei sobi hästi segamiseks.
 
Eripärane vaimne mõju kultuurile, mida kannab põlvkondade kaudu edasi geneetiline resonants, loob teadvusvälja, mis on äratuntav ja eripärane selle kultuuri ja tema liikmete jaoks. Värvide metafoori kasutades saab ühele sinise värvi sagedusel resoneerivale kultuurile punasele sagedusele häälestunud vaimse resonantsi lisamine tervistavat mõju. Teisele kultuurile, mis resoneerub metafoorilises rohelises väljas, toob sama spektrisagedusega punase lisamine kaasa hävingu. Seega erinevate kultuuride ikoonide vaimne resonants, mis ühe kultuuri jaoks on väga tulutoov, võib teise jaoks mõjuda hävitavalt nagu viirus. Sellised näiteid pole vaja kaugelt otsida. Näiteks Öökulli Vaimu sisenemine Euroopa ühiskonna müütidesse toob endaga kaasa teadmiste tõusu. Püüdes sama Öökulli Vaimu tuua paljude Ameerika põlisrahvaste kultuuridesse põhjustame sellega haigusi ja surma. Selle mõistmine võimaldab kellelgi anda hinnanguid, et Öökulli vaim on iseenesest kas „hea“ või „halb“ või vastupidi: ta mõjub negatiivselt hõimude inimestele, kes on justkui ebausklikud ja hirmunud; samal ajal need, kellele ta hästi mõjub, on valgustatud. Kumbki neist väidetest pole tõesed. Teine näide on inimeste erinev reaktsioon alkoholile. Vanade kreeklaste jaoks oli vein jumaldatud Vaim, samal ajal iirlastele on Alkoholi Vaim (hmmm:) ülimal määral tervistkahjustav.
 
Oluline on mõista, et Vaim on puhas, lihtsalt teatud sagedus. Pole olemas sellist asja nagu kuri Vaim. VAIM LIHTSALT ON. Hing võib aga olla äraostetav, kuna ta koosneb resonantsivõimelisest Elujõu väljast ja see väli võib muutuda mingi negatiivse elukogemuse mõjul, mida tajutakse näiteks trauma ja vägivalla puhul, keha/meele/emotsioonide teadvuse suhtes ebakõlaliseks ning lõhestatuks.
 
Seda selgitust individuaalse kogemuse juures kasutades võime hakata vaatama vaimset reaalsust sellisena, nagu ta on rakendatav meie olemuse ja teadvuse olekute jaoks. Täpsemalt kuidas meie suhted Vaimudega on meie olemasolu seisundis arvestatavad ja kuidas meie teadvuse müüt, meie Hinge topograafia juhivad meie mõtteid, tundeid ja käitumist.
 
Võtkem arvesse, et Hing on keha füüsilises vormis olev meie Elujõu väli. Oma neutraalses välismõjudeta olekus ta lihtsalt võngub vastavalt meie oma individuaalse Vaimu sagedusmustrile. Teise Vaimu, kas vanema, abikaasa või vaenlase, jäljend muudab seda võnkesagedust. Sel hetkel kogeme ennast selle teise isiku suhtes. Muutus võib olla meeldiv ja toetav või hirmutav koos ärrituse ja murega. Kui me leiame ennast isikuga ühenduses olles kõrgendatud meeleolus, tuleneb see vaimsest vastasmõjust ja selle tulemusel toimuvast vastastikusest elujõu ülekandumisest kahe osapoole vahel seletades sel moel meie kogetavat oleku muutust. Kui me kogeme teise juuresolekust ja vastasmõjust ärritust, on ka see tingitud elujõu ülekandumisest, kuid selle isiku hingejõu sagedus on meie tasakaalu jaoks hävitav. Vaimu olemuse mõistmine on võtmeks, mis võimaldab meil lahendada suhetes teistega ettetulevate häirete põhjuseid.
 
On olemas mitte-kehalisi jõude, Valguse/Vaimu emanatsioone (ladina sõnast emanatio 'väljavoolamine'), mis on tegelikult meie inimliku sagedusmustri jaoks teadvusvälised. Paljude sarnaste sageduste hulgast võime ühte kutsuda Andestamiseks, teist Kaastundeks. Koondades oma Tähelepanu konkreetsele emanatsioonile, oleme võimelised selle sageduse oma hinge sagedusse kaasama. Juhtides oma Tähelepanu näiteks Andestuse emanatsioonile, kaasame andestuse omaenese resonantsvälja. Kui andestame enesele süü ja häbi, mida võime tunda kellegi teise isiku või selle arhetüübi, keda ta meie teadvuses esindab, suhtes, häälestub see ebakõla ümber nagu ülepingutatud kitarrikeel, mis häälestatakse oma vajalikule helikõrgusele. Kaastunne häälestab samuti sageduse ümber ja kui seda edastatakse teise poolt, siis meie välja sisenemisel võime kogeda selle isiku Vaimu puhast sagedust.
 
Tähtedel ja planeetidel on neile omased sagedusmustrid või Vaimud. Koondades oma Tähelepanu mingile taevakehale, võtame tema jäljendi oma Hinge. Tähtede grupid ehk tähtkujud tekitavad meis sümfoonilise vastukaja. Erinevatesse astroloogilistesse süsteemidesse on kogutud eksperimentaalsed andmed inimkonna suhetest nende öise taeva Olemitega. Astroloogia uurib katseliselt seda, kuidas suhted meie tähiste sugulastega aktiveerivad Hinges olevaid eripäraseid arhetüüpseid väljendusvorme nii individuaalsel kui kollektiivsel tasandil. Kui tähed ja planeedid tiirlevad meie kohal taevas uskumatult keerulises vastastikku üksteist mõjutavas tantsus, avalduvad selle mõjul tekkivad sümfoonilised kooskõlad Hinge sügavaimatest allikatest kerkivate äratuntavate impulsside, protsesside ja teadvuse struktuuride kaudu. Samal moel, kui meie kultuurid määravad suures osas meie siseilmade maastikupildi ja sel moel ka antud kultuuriruumis oleva iga isiku võnkevälja ning see, kuidas iga vaimne mõju toob tervist või haigust, mõjutavad meid ka sünniperioodid, astroloogilises mõttes „märgid“, nagu kaasasündinud väljasagedused, mis muudavad meie reaktsioone tähtedeks ja planeetideks kutsutavate taevaste olemite sageduse liitumisele meie oma väljaga. Meie Hinge topograafia on sõna - sõnalt kõigi nende taevaste jõudude ja sündmuste poolt (sisse)kirjutatud ja vormitud.
 
Selles Hinge reaalsuses on teadvuse müüdi edasine loomine sõnastatud (määratud) meie oma valitud vastasmõjudest meid ümbritseva looduse Vaimudega. Kui tõmbume tagasi „oma kohale“ metsas, merekaldal või kõrbes, ükskõik kus selline eriline koht meie jaoks on, leiame turvatunde ja vaikuse, mis pole defineeritavad vaid ümbruskonna ja koha ilmingutega. Selles paigas on „midagi erilist“ ja seda vaid meie jaoks. Selles kohas oleme kogenud Vaimu puudutust. Sõna otseses mõttes. Need meie seast, kes on Maa Inimesed, astuvad aktiivselt kontakti eriliste puude, allikate, kivide, loomade ja kohtade Vaimudega. Maa Vaimudega tekkivad vastastikused suhted toovad kooskõlaliselt kasu nii Vaimudele kui meile. Pidage meeles, et ka meie oleme Vaimud, ja nemad, teised Vaimud, otsivad suhteid meiega täpselt samal moel. Me ei ole loodusest eraldi, vaid pigem selle osa. Isiklik kasu taolistest suhetest nende Vaimudega on see, et nende sagedus, olles meie omaga vastastoimes, pakub meile unikaalseid võimalusi ehk kinke. Kui suhtleme mingi konkreetse looma Vaimuga, võib tekkiv sageduste harmoneerumine aktiveerida meie võime „näha“ Hinge sügavatesse ja hämaratesse peidupaikadesse, võimaldades seega abistada neid, kes vajavad selget ja erapooletut vaadet nende oma psühhe sisedünaamikale. Kui seame sisse suhted mõnede ilma loovate mägedega, saame neid suhteid kasutada ilmastiku mustrite mõjutamiseks. Taime Vaim võib meis äratada teadmise, mis on olnud väljaspool meie teadmist ja arvestust enne seda, kui oleme kudunud taime olemuse omaenese teadvusse.
 
Kõik Vaimu väljendusvormid ei pea olema meie kehas avaldunud. Jõudu saab salvestada ka sellistesse riitusobjektidesse nagu trummid, kõristid, ikoonid ja muud vahendid. Pakkudes Vaimule keha riitusliku eseme kujul ja seda jõustades, hoides Tähelepanu pidevalt sellesse esemesse salvestatud Jõu Taotlusel on võimalik Vaimu sellesse esemesse kutsuda. See pole nii lihtne, kui võib lugemisel tunduda, kuna taotleja peab pidevalt, 24 tundi ööpäevas, kogu ikooni aktiivse elu jooksul seda Tähelepanu alal hoidma! Sellegipoolest, kui keegi on selliseks tegevuseks suuteline ja seda teeb, muutub riitusese elavaks, sel moel kehastuma soostunud Vaimu elupaigaks, koduks.
 
Meis kõigis on loomulikud ja kaasasündinud suhted erinevate Vaimudega. Need on resoneeruvad loomisjõud, mida me tajume kui Õnne, Küllust, Lahkust, Rahu, Ühtsust, Turvalisust jmt. Inimkonna ajaloo jooksul oleme tundnud neid puhtas olekus jõude, andnud neile nimesid, austanud neid kui jumalusi, majutanud neid ikoonidesse, nimetanud neid pühakuteks, ingliteks ja vaimudeks. Kindla looma, eseme, jõu või loomise arhetüüpne (algne) aspekt muutub selle kindla, sarnase jõu mõjul heliseva sageduse resonantskambriks. Näiteks võib tuua Tuuled: Idatuul kannab endaga Teadmist, Lõunatuul Võimalusi, Läänetuul võtab meist mürgised või kokkusobimatud emanatsioonid ja Põhjatuul saadab paranemist. Need on vaid mõned näited paljudest.
 
Kui keegi hoiab ennast mõne avatud sageduse, nagu näiteks Lugupidamine, olekus, on toodud näites iga nimetatud Tuule Vaim võimeline muutma meie välja laengut ja sagedust. Kui aga keegi hoiab end Uhkuse sagedusel, ei suuda Võimalus end nende olemusse integreerida. Kui see keegi säilitab oma teadvust jäigas vasaku poolkera teadusliku empirismi olekus kui ainsas võimalikus uurimismudelis, on Teadmise ärkamine temas välja lülitatud.
 
Šamanistlikus diagnostikas üritab tervendaja näha (tunda, tajuda või kuulda) seda Vaimu, mille patsiendi käitumine ja uskumused on temast eemale peletanud. Takistatud sagedusmustrite vabastamine võimaldab patsiendile kasulikul sagedusel või Vaimul, mis sai taas ergastatud, seejärel patsiendi teadvusvälja asustada või integreeruda. Tulemuseks on patsiendi elus toimuv nimetatud sagedusmustri taastumine ja täitumine.
 
Sel moel moodustab Šamanistlik paradigma ravimisprotsessi vaimse põhiosa, kõrvaldades selle, mis oli takistuseks täiuslikkuse saavutamisel. Kogu tegevus toimub puhtal kujul kvant-, mitte psühholoogilise reaalsuse tasemel. Samal ajal, luues abivajaja kontakti vajaliku Vaimuga, täidetakse ka nõuded puuduva osa lisamiseks biokeemilisse mudelisse. Šamanistliku ravi taastav mõju, tavaliselt rituaali kaudu, voogab kõigisse emotsionaalse tunnetuse, mentaalsete (mõtete) ja uskumuste ning füüsilise uuenemise reaalsustesse.
 
Kui keegi võitleb terviklikkuse eest nähtava eduta, teeb midagi rahuldava tulemuseta, on võib-olla aeg muuta selle isiku lähenemisviisi. Meie panus konkreetse Müüdi väärtuse uurimisel pole selgitada, kas on tegu ainuõige tõega, vaid lihtsalt küsida: kas see ka töötab? Kui müüt enam ei tööta, tuleb paradigmat vahetada.
 
Mina pakun neid väljavaateid alternatiivsest Šamanistlikust vaatenurgast, võimalusest, mis on inimkonda teeninud alates tema Ilmumise Koidikust. Teadvuse müüdist algab meie maailma (pinnale)tõus.
 
_________________
 
Jade Wah’oo Grigori on "Radade" autentse šamaaniliini vardja, kes kasvas mongoli päritolu šamaanide peres. Tema isapoolsed vanavanemad pärinevad Mongoli Kuldse Hordi järeltulijaist koosneva Seitsme Küla Tsango rahva hulgast Karpaadi mägedes.
 
Jade sai oma esimese šamaanipühitsuse viie aasta vanuselt aastal 1956. Järgnevalt on ta pühendanud kogu oma elu talle antud missioonile - tuua šamaanide äratus kõigi inimesteni nende rassist, kultuuritaustast  ja soost sõltumata. Jade Wah’oo oskused teha arusaadavaks ja võimalikuks selle ülesande jaoks vajalike põhimõtete ja praktikate edasiandmine muudavad tema lähenemise 21. sajandi inimestele eriti sobivaks.
 
Jade Wah’oo elab hetkel Sedonas Arizona osariigis oma laste eest hoolt kandes ning aktiivselt kogukonda teenides.
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.