Müüt on Hinge reaalsus, samamoodi nagu Ajalugu on
igapäevase lineaarse maailma reaalsus. Müüt on Hinge topograafia või
kosmoloogia. Hinge reljeefi määratlevad meie unistused ja pürgimused, teadvuse
mängumaal kogetud katsumused ja võidud.
Inimolenditena on elus meie kaaslasteks peamiselt
kolm mütoloogiat.
Päritoluparadigma
perekonda kuuluvad müüdid sellest, et me oleme need, kes me oleme
ja tegutseme nii, nagu tegutseme oma kultuurilise orientatsiooni, perekonnalt
päritud käitumismallide ja psühholoogiliste sättumuste tõttu, mille oleme
omandanud vastusena elus kogetud armastusele, toetusele, tragöödiatele ning
traumadele. Need tegurid, kootuna meie päriliku geneetilise kudumi kangasse,
loovad väljenduse sellest, kes me isikutena oma ainulaadses elus, emotsioonides,
uskumustes ja maailmavaadetes oleme. Teraapiat või eneseteadvuse programmi
rakendamist alustades nõustume me selle müütilise vaatenurgaga. Me taotleme oma
käitumise muutmist muutes oma emotsionaalse käitumise malle sel moel, et
teadvustame oma tavakäitumise ja -tunnete toimimise
tagamaid.
Biokeemiline
Paradigma sätestab, et meie tegevused ja käitumine ning teadvuse
olekud on määratletud aju, sisenõrenäärmete ja elundite sobiva keemilise
tasakaaluga. Meie käitumist, emotsionaalseid seisundeid ja mõtteid saab mõjutada
vajalike mentaalset, füüsilist ja emotsionaalset tasakaalu tagavate kemikaalide
organismi viimisega. Sellest mütoloogia kategooriast leiame tänapäevase
ravimiteraapia, mis kasutab antidepressante, tujutõstjaid, antibiootikume,
valuvaigisteid ja happesuse regulaatoreid. Samuti mahuvad Biokeemilise Paradigma
vihmavarju alla vitamiinide tarvitamine, hormoonravimid ja kogu toidulisandite
uhke rivi, mida me oma tervislikku olemise tagamiseks neelame. Selle mänguväljal
asuvad ka toitumisteraapia, taimedega ravimine ja terviseteadlik
toitumine.
Vaimne Paradigma
sisendab meile, et vaimsete olenditena oleme me Vaimu väljendusvormid ja
kogemused elus on ühilduva vaimse taotluse sünkroonseks väljendusvormiks. Selles
vaimses mütoloogias vaetakse meid kui osi suuremast tervikust, mis taotleb elus,
meie üha laieneva valikuist teadlikuks saamise tingimustes, harmoonia ja
tasakaalu säilitamist.
Teadvuse psühho-füsioloogiliste seisundite
biokeemilised muutused ei toimu eraldi vaimsetest; siiski ei saa ka
puhtakujulisi psühholoogilisi seisundeid lahutada tervest vaimsest
häälestatusest. Selles koosluses on manustatavad psühhotroopsed ained - nagu
kofeiin, nikotiin, hallutsinogeenid või opiaadid - lihtsalt katseks taasluua
kogemus üksolemisest suurema tervikuga, nende kuritarvitamine on aga väärastunud
vaimne otsing. Meile on teada, et ühendatud emotsionaalne ja mentaalne
tulevikupilt toob elus kaasa terve vaimse olemise koos tugevama
immuunsüsteemiga.
Šamanismi juured on sügaval Vaimu ökoloogias
pakkudes unikaalset sünteesi neist kolmest paradigmast, võttes kaalutud ja
sobivas vahekorras osi nii psühholoogilisest, biokeemilisest kui vaimsest
vastavalt isiku või olukorra vajadustele. Šamanistlik paradigma on vaba
dogmadest ja doktriinidest, mida võib näha eraldiseisvates kinnistatud
vaatepunktides, mis pärinevad üleinvesteerimisest konkreetsesse maailmavaatesse.
Šamanistlik lähenemine tunnistab, et kogu olemi terviklikkus on
multidimensionaalne tants, pidevalt muutuv dünaamiline emanatsioon vaimsest kuni
psühho-füsioloogiliste kogemusteni.
Šamanistlik lähenemine tajub vaimseid talitlusi kui
vundamenti olemi kõigi sellest tulenevate mentaalsete, emotsionaalsete ja
füüsiliste olekute all. Selleks, et võimalikult täielikult hoomata mõiste
„vaimne“ tähendust, peame selgitama selle tähtsust Šamanistlikus mütoloogias.
Seatud ülesande täitmiseks on vaja uurimistööd Šamanistliku reaalsuse
põhimõtetest ja neid toetavatest ilmingutest.
See, mida Šamanistlikus traditsioonis kutsutakse
Jõuks, on Elujõud oma kontsentreeritud ja kõrglaetud olekus. Jõu
toimemehhanismid määratlevad, et kahe Elujõu välja kokkupuutel voolab nõrgema
laengu või intensiivsusega väli tugevama dünaamilise laengu või intensiivsusega
välja suunas. Jõu teine tunnus on see, et ta liigub piki Tähelepanu rada. Kui
Tähelepanu on Taotlusega joondunud, voolab Jõud piki Tähelepanu rada ja teostab
selle Taotluse. Kolmandaks resoneerib Elujõud tema poolt kinni püütud
sagedustel. Mida suurem on välja intensiivsus või laeng, seda tugevam on tekkiv
resonants. Nende põhimõtete rakendamine on tõhusa teostuse või palve
aluseks.
Vaim vajab sellesse maailma kinnitumiseks ja
olemasoluks Jõu kehastunud olemasolu. Selleks sobid näiteks SINA. Sa oled
kehastunud ja varustatud (õnnistatud) Elujõuga, andes Vaimule
(enese)väljendamise võimaluse. Aga mida mõeldakse terminiga „Vaim“? Vaim on
Šamanistlikus sõnakasutuses sagedus. Sagedus on liikumine, vibratsioon.
Siinjuures viitan ma valgusele. Valgus on sagedus, mõnel juhul laine-, teinekord
osakese kujul, sõltuvalt osaleja tahtest. Kui me viitame Vaimule kui kindlale
tähele või taimele või maastiku iseloomulikule joonele, teadvustame me selle
ainuomast sagedusmustrit, mis kannab informatsiooni antud olemi
kohta.
Kui Valgus/Vaim toimib koosmõjus Elujõu
väljaga, edastab ta väljale ta oma sagedusmustri. Kuna me kõik võngume oma Vaimu
ainuomasel sagedusel, muudab teise sageduse mõju meie väljale meie teadvust,
ehkki mõnikord vaid põgusalt. Koondades oma Tähelepanu kohaloleku tajumisele
meie teadvuse väljas, saavutame sideme selle Vaimuga. Tolle Vaimu Jõud ehk
Elujõud voolab seejärel teineteist vastastikku mõjutades meisse. Me oleme
suhtestunud selle olemi Vaimuga, integreerides tema sageduse enda
omaga.
Mõned Vaimude vastasmõjud meie teadvusväljas
annavad soovitud kasu, kuid teiste mõju võib olla ebasoovitav. Kasutades
metafoorina värve, saame me punast ja sinist segades meeldiva purpurse tooni.
Kui aga segame kokku punase ja rohelise, on tulemuseks mudapruun värvus. Kuigi
võime hellitada lootust lisada kaunist purpurit oma teadvusesse, on kindlam
öelda, et keegi meist ei soovi levitada oma teadvuse välja mudapruuni. Ma ei
soovi kohut mõista ei rohelise ega punase üle, lihtsalt tõden, et nad ei sobi
hästi segamiseks.
Eripärane vaimne mõju kultuurile, mida kannab
põlvkondade kaudu edasi geneetiline resonants, loob teadvusvälja, mis on
äratuntav ja eripärane selle kultuuri ja tema liikmete jaoks. Värvide metafoori
kasutades saab ühele sinise värvi sagedusel resoneerivale kultuurile punasele
sagedusele häälestunud vaimse resonantsi lisamine tervistavat mõju. Teisele
kultuurile, mis resoneerub metafoorilises rohelises väljas, toob sama
spektrisagedusega punase lisamine kaasa hävingu. Seega erinevate kultuuride
ikoonide vaimne resonants, mis ühe kultuuri jaoks on väga tulutoov, võib teise
jaoks mõjuda hävitavalt nagu viirus. Sellised näiteid pole vaja kaugelt otsida.
Näiteks Öökulli Vaimu sisenemine Euroopa ühiskonna müütidesse toob endaga kaasa
teadmiste tõusu. Püüdes sama Öökulli Vaimu tuua paljude Ameerika põlisrahvaste
kultuuridesse põhjustame sellega haigusi ja surma. Selle mõistmine võimaldab
kellelgi anda hinnanguid, et Öökulli vaim on iseenesest kas „hea“ või „halb“ või
vastupidi: ta mõjub negatiivselt hõimude inimestele, kes on justkui ebausklikud
ja hirmunud; samal ajal need, kellele ta hästi mõjub, on valgustatud. Kumbki
neist väidetest pole tõesed. Teine näide on inimeste erinev reaktsioon
alkoholile. Vanade kreeklaste jaoks oli vein jumaldatud Vaim, samal ajal
iirlastele on Alkoholi Vaim (hmmm:) ülimal määral tervistkahjustav.
Oluline on mõista, et Vaim on puhas,
lihtsalt teatud sagedus. Pole olemas sellist asja nagu kuri Vaim. VAIM LIHTSALT
ON. Hing võib aga olla äraostetav, kuna ta koosneb resonantsivõimelisest Elujõu
väljast ja see väli võib muutuda mingi negatiivse elukogemuse mõjul, mida
tajutakse näiteks trauma ja vägivalla puhul, keha/meele/emotsioonide teadvuse
suhtes ebakõlaliseks ning lõhestatuks.
Seda selgitust individuaalse kogemuse juures
kasutades võime hakata vaatama vaimset reaalsust sellisena, nagu ta on
rakendatav meie olemuse ja teadvuse olekute jaoks. Täpsemalt kuidas meie suhted
Vaimudega on meie olemasolu seisundis arvestatavad ja kuidas meie teadvuse müüt,
meie Hinge topograafia juhivad meie mõtteid, tundeid ja käitumist.
Võtkem arvesse, et Hing on keha füüsilises vormis
olev meie Elujõu väli. Oma neutraalses välismõjudeta olekus ta lihtsalt võngub
vastavalt meie oma individuaalse Vaimu sagedusmustrile. Teise Vaimu, kas vanema,
abikaasa või vaenlase, jäljend muudab seda võnkesagedust. Sel hetkel kogeme
ennast selle teise isiku suhtes. Muutus võib olla meeldiv ja toetav või hirmutav
koos ärrituse ja murega. Kui me leiame ennast isikuga ühenduses olles
kõrgendatud meeleolus, tuleneb see vaimsest vastasmõjust ja selle tulemusel
toimuvast vastastikusest elujõu ülekandumisest kahe osapoole vahel seletades sel
moel meie kogetavat oleku muutust. Kui me kogeme teise juuresolekust ja
vastasmõjust ärritust, on ka see tingitud elujõu ülekandumisest, kuid selle
isiku hingejõu sagedus on meie tasakaalu jaoks hävitav. Vaimu olemuse mõistmine
on võtmeks, mis võimaldab meil lahendada suhetes teistega ettetulevate häirete
põhjuseid.
On olemas mitte-kehalisi jõude, Valguse/Vaimu
emanatsioone (ladina sõnast emanatio 'väljavoolamine'), mis on tegelikult meie
inimliku sagedusmustri jaoks teadvusvälised. Paljude sarnaste sageduste hulgast
võime ühte kutsuda Andestamiseks, teist Kaastundeks. Koondades oma Tähelepanu
konkreetsele emanatsioonile, oleme võimelised selle sageduse oma hinge sagedusse
kaasama. Juhtides oma Tähelepanu näiteks Andestuse emanatsioonile, kaasame
andestuse omaenese resonantsvälja. Kui andestame enesele süü ja häbi, mida võime
tunda kellegi teise isiku või selle arhetüübi, keda ta meie teadvuses esindab,
suhtes, häälestub see ebakõla ümber nagu ülepingutatud kitarrikeel, mis
häälestatakse oma vajalikule helikõrgusele. Kaastunne häälestab samuti sageduse
ümber ja kui seda edastatakse teise poolt, siis meie välja sisenemisel võime
kogeda selle isiku Vaimu puhast sagedust.
Tähtedel ja planeetidel on neile omased
sagedusmustrid või Vaimud. Koondades oma Tähelepanu mingile taevakehale, võtame
tema jäljendi oma Hinge. Tähtede grupid ehk tähtkujud tekitavad meis
sümfoonilise vastukaja. Erinevatesse astroloogilistesse süsteemidesse on kogutud
eksperimentaalsed andmed inimkonna suhetest nende öise taeva Olemitega.
Astroloogia uurib katseliselt seda, kuidas suhted meie tähiste sugulastega
aktiveerivad Hinges olevaid eripäraseid arhetüüpseid väljendusvorme nii
individuaalsel kui kollektiivsel tasandil. Kui tähed ja planeedid tiirlevad meie
kohal taevas uskumatult keerulises vastastikku üksteist mõjutavas tantsus,
avalduvad selle mõjul tekkivad sümfoonilised kooskõlad Hinge sügavaimatest
allikatest kerkivate äratuntavate impulsside, protsesside ja teadvuse
struktuuride kaudu. Samal moel, kui meie kultuurid määravad suures osas meie
siseilmade maastikupildi ja sel moel ka antud kultuuriruumis oleva iga isiku
võnkevälja ning see, kuidas iga vaimne mõju toob tervist või haigust, mõjutavad
meid ka sünniperioodid, astroloogilises mõttes „märgid“, nagu kaasasündinud
väljasagedused, mis muudavad meie reaktsioone tähtedeks ja planeetideks
kutsutavate taevaste olemite sageduse liitumisele meie oma väljaga. Meie Hinge
topograafia on sõna - sõnalt kõigi nende taevaste jõudude ja sündmuste poolt
(sisse)kirjutatud ja vormitud.
Selles Hinge reaalsuses on teadvuse müüdi edasine
loomine sõnastatud (määratud) meie oma valitud vastasmõjudest meid ümbritseva
looduse Vaimudega. Kui tõmbume tagasi „oma kohale“ metsas, merekaldal või
kõrbes, ükskõik kus selline eriline koht meie jaoks on, leiame turvatunde ja
vaikuse, mis pole defineeritavad vaid ümbruskonna ja koha ilmingutega. Selles
paigas on „midagi erilist“ ja seda vaid meie jaoks. Selles kohas oleme kogenud
Vaimu puudutust. Sõna otseses mõttes. Need meie seast, kes on Maa Inimesed,
astuvad aktiivselt kontakti eriliste puude, allikate, kivide, loomade ja kohtade
Vaimudega. Maa Vaimudega tekkivad vastastikused suhted toovad kooskõlaliselt
kasu nii Vaimudele kui meile. Pidage meeles, et ka meie oleme Vaimud, ja nemad,
teised Vaimud, otsivad suhteid meiega täpselt samal moel. Me ei ole loodusest
eraldi, vaid pigem selle osa. Isiklik kasu taolistest suhetest nende Vaimudega
on see, et nende sagedus, olles meie omaga vastastoimes, pakub meile unikaalseid
võimalusi ehk kinke. Kui suhtleme mingi konkreetse looma Vaimuga, võib tekkiv
sageduste harmoneerumine aktiveerida meie võime „näha“ Hinge sügavatesse ja
hämaratesse peidupaikadesse, võimaldades seega abistada neid, kes vajavad selget
ja erapooletut vaadet nende oma psühhe sisedünaamikale. Kui seame sisse suhted
mõnede ilma loovate mägedega, saame neid suhteid kasutada ilmastiku mustrite
mõjutamiseks. Taime Vaim võib meis äratada teadmise, mis on olnud väljaspool
meie teadmist ja arvestust enne seda, kui oleme kudunud taime olemuse omaenese
teadvusse.
Kõik Vaimu väljendusvormid ei pea olema meie kehas
avaldunud. Jõudu saab salvestada ka sellistesse riitusobjektidesse nagu trummid,
kõristid, ikoonid ja muud vahendid. Pakkudes Vaimule keha riitusliku eseme kujul
ja seda jõustades, hoides Tähelepanu pidevalt sellesse esemesse salvestatud Jõu
Taotlusel on võimalik Vaimu sellesse esemesse kutsuda. See pole nii lihtne, kui
võib lugemisel tunduda, kuna taotleja peab pidevalt, 24 tundi ööpäevas, kogu
ikooni aktiivse elu jooksul seda Tähelepanu alal hoidma! Sellegipoolest, kui
keegi on selliseks tegevuseks suuteline ja seda teeb, muutub riitusese elavaks,
sel moel kehastuma soostunud Vaimu elupaigaks, koduks.
Meis kõigis on loomulikud ja kaasasündinud suhted
erinevate Vaimudega. Need on resoneeruvad loomisjõud, mida me tajume kui Õnne,
Küllust, Lahkust, Rahu, Ühtsust, Turvalisust jmt. Inimkonna ajaloo jooksul oleme
tundnud neid puhtas olekus jõude, andnud neile nimesid, austanud neid kui
jumalusi, majutanud neid ikoonidesse, nimetanud neid pühakuteks, ingliteks ja
vaimudeks. Kindla looma, eseme, jõu või loomise arhetüüpne (algne) aspekt muutub
selle kindla, sarnase jõu mõjul heliseva sageduse resonantskambriks. Näiteks
võib tuua Tuuled: Idatuul kannab endaga Teadmist, Lõunatuul Võimalusi, Läänetuul
võtab meist mürgised või kokkusobimatud emanatsioonid ja Põhjatuul saadab
paranemist. Need on vaid mõned näited paljudest.
Kui keegi hoiab ennast mõne avatud sageduse, nagu
näiteks Lugupidamine, olekus, on toodud näites iga nimetatud Tuule Vaim
võimeline muutma meie välja laengut ja sagedust. Kui aga keegi hoiab end Uhkuse
sagedusel, ei suuda Võimalus end nende olemusse integreerida. Kui see keegi
säilitab oma teadvust jäigas vasaku poolkera teadusliku empirismi olekus kui
ainsas võimalikus uurimismudelis, on Teadmise ärkamine temas välja
lülitatud.
Šamanistlikus diagnostikas üritab tervendaja näha
(tunda, tajuda või kuulda) seda Vaimu, mille patsiendi käitumine ja uskumused on
temast eemale peletanud. Takistatud sagedusmustrite vabastamine võimaldab
patsiendile kasulikul sagedusel või Vaimul, mis sai taas ergastatud, seejärel
patsiendi teadvusvälja asustada või integreeruda. Tulemuseks on patsiendi elus
toimuv nimetatud sagedusmustri taastumine ja täitumine.
Sel moel moodustab Šamanistlik paradigma
ravimisprotsessi vaimse põhiosa, kõrvaldades selle, mis oli takistuseks
täiuslikkuse saavutamisel. Kogu tegevus toimub puhtal kujul kvant-, mitte
psühholoogilise reaalsuse tasemel. Samal ajal, luues abivajaja kontakti vajaliku
Vaimuga, täidetakse ka nõuded puuduva osa lisamiseks biokeemilisse mudelisse.
Šamanistliku ravi taastav mõju, tavaliselt rituaali kaudu, voogab kõigisse
emotsionaalse tunnetuse, mentaalsete (mõtete) ja uskumuste ning füüsilise
uuenemise reaalsustesse.
Kui keegi võitleb terviklikkuse eest
nähtava eduta, teeb midagi rahuldava tulemuseta, on võib-olla aeg muuta selle
isiku lähenemisviisi. Meie panus konkreetse Müüdi väärtuse uurimisel pole
selgitada, kas on tegu ainuõige tõega, vaid lihtsalt küsida: kas see ka töötab?
Kui müüt enam ei tööta, tuleb paradigmat vahetada.
Mina pakun neid väljavaateid alternatiivsest
Šamanistlikust vaatenurgast, võimalusest, mis on inimkonda teeninud alates tema
Ilmumise Koidikust. Teadvuse müüdist algab meie maailma (pinnale)tõus.
_________________
Jade Wah’oo Grigori on "Radade" autentse
šamaaniliini vardja, kes kasvas mongoli päritolu šamaanide peres. Tema isapoolsed
vanavanemad pärinevad Mongoli Kuldse Hordi järeltulijaist koosneva Seitsme Küla
Tsango rahva hulgast Karpaadi mägedes.
Jade sai oma esimese šamaanipühitsuse viie
aasta vanuselt aastal 1956. Järgnevalt on ta pühendanud kogu oma elu talle antud
missioonile - tuua šamaanide äratus kõigi inimesteni nende rassist,
kultuuritaustast ja soost sõltumata. Jade Wah’oo oskused teha arusaadavaks ja
võimalikuks selle ülesande jaoks vajalike põhimõtete ja praktikate edasiandmine
muudavad tema lähenemise 21. sajandi inimestele eriti
sobivaks.
Jade Wah’oo elab hetkel Sedonas Arizona
osariigis oma laste eest hoolt kandes ning aktiivselt kogukonda
teenides.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.