teisipäev, 1. märts 2011

Nimel pole tähtsust ...

Saamuel Sammelmann on fiktsioon nagu palju muugi meie elus. Nimi pole siin tähtis, vaid mõtted, mida Sinuga jagada soovin. 

Neid mõtteid kogemus/loetust hakkasin enda tarbeks koguma, üleskirjutiste näol, ligemale kaks aastat tagasi (2009. aasta kevadel). Hiljem olen neid kirjutisi sõpradelegi saatnud. 

Miks? 

Ütleme nii, et see on mingi sisemine käsk või sund, mis tuleb kusagilt ... ja millele käe ette panemiseks puudub mul jõud.

Nagu Dante "Jumalikus komöödias", nii olin minagi oma poolel teel eksinud keset paksu metsa. Polnud leidnud seda õiget teeotsa ega otsinudki enam! Ja siis ühel kottpimedal märtsikuu ööl, täpselt kaks aastat tagasi, see juhtus. Nimelt äratas miski "arusaamatu jõud" keset kõige sügavamat und mind järsku üles ja tõstis sealt paksu metsa kõrgete puude latvadest kõrgemale.

Siis nägin ma ... 

oma raamatus "Ookean meri" https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?26013 
kirjeldab juhtuvat järgmiselt:  

Ma tõstan pilgu - mina - tõstan pilgu - mina tõstan pilgu - pilgu, ja siis siis ma tõstan pilgu ning ma näen - mina - näen: meri. Esimest korda paljude  päevade jooksul, ma tõesti näen seda. Ja ma kuulen tema määratut häält ja tugevat lõhna ning sees katkematut tantsu, lõputut lainet. Kõik muu kaob ning jääb vaid meri minu ees, minu peal. Ilmutus. Ahastuse ja hirmu pilv, mis mind rusus, hajub vaikselt laiali; häbi, julmuse ja hirmu võrk, mis mu silmi pimestas, vajub laiali; surma vari, mis mõistust õgis, lahustub ning ootamatu selguse äkilises valguses ma viimaks näen, kuulen, mõistan. Meri. Ta näis siiani pealtvaatajana, koguni vaikse kaasosalisena. Näis raamistuse, lavakujunduse, taustana. Nüüd vaatan teda ja saan aru: meri oli kõik. Oli algusest peale kõik.

Paljud targad on selle hetke kohta öelnud, et inimene õpib selle sekundi murdosa jooksul rohkem, kui oma eluaja jooksul kokku. Ei vaidle vastu. Tõsi on, et vastuseid antakse ja samas veel määratu hulk vastuseta küsimusi, mis sulle kaasa antakse. 

Need mõtetesse kerkinud küsimused on alguses piisavalt "veidrad", millede olemasolust puudub varasem teadmine. Samas ei oska ka neile kusagilt vastuseid leida. Oled nagu siil udus või peata jäänud kana!

Järsku aga satuvad eluteele senitundmatud raamatud ja avanevad just need leheküljed, kus Sind huvitavad vastused ilusti kirjas. Avastad, et väga paljud vastused on olnud juba enne Sinu sees peidus, mõistad, et loetud leheküljed on vaid peegeldus Sinust endast. 

Näha Merd: on see saatus, ettemääratus või hoopis eluülesanne ...

... oleme teelised, kes kannavad turjal oma risti Mere poole.

Juhtumisi, kui siit blogist leiad mõningaid mõtteid, milledele oled vastuseid otsinud, on hästi. Olen selle üle õnnelik ja loodetavasti ka Sina.

P.S. Juba kirjutatule lisab vahetevahel oma mõtteuitudega pilte hingematvalt kaunist ... Ja nö "reaalsuse kõverpeeglis" tõena näivat illusiooni, mulle nii oluline inimene, kes läbi moodsa tehnika värvib Merd Merega.


Ja andke nende mõtete eest mulle andeks.


 


Vahel kõnnid Sa Merest eemale. Vahel Mere poole.
Ent see, mis tähtis, on üksnes Meri.

Luksemburgis, 19. jaanuar 2009


18 kommentaari:

  1. Tere siis, SINA, SIIN SA SIIS OLED, kaua olen SIND otsinud taga, et tuua SULLE TÄNU, selle suure töö eest siin, mis on olnud mulle,suureks rõõmuks, sest mina ei pidanud seda vaeva nägema....ma vaid printisin pooled lood omale ära,et olla vähem arvutis....SA OLED IMELINE!!! Ja JUMAL ARMASTAB SIND, ja tasub SULLE. Ja mina ÕNNISTAN SIND!!!....................MERI,see imeline,müstiline MERI.....ka mina armastan TEDA, TA on mu unelm...osa minust....................Merike

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Merikesele :)

      "Tühi lõuend vaatab mind juhmilt, aga ma tean, et ta kardab kirglikku julget kunstnikku, kes üks kord ... Elu ise on pööranud inimese poole oma lõpmatult mõttetu, araks tegeva lootusetu tühja poole, kuhu ei ole midagi rohkem kirjutatud kui tühjale lõuendile. Aga inimene, kellel on usku ja energiat, ei karda seda tühjust. Ta asub asja kallale, tegutseb, ehitab, loob ja lõuend pole enam tühi ..."

      / ELUJANU Irving Stone /

      saamuel.sammelmann@gmail.com

      Kustuta
    2. SULLE meeldib lugeda ridade vahelt, mulle ka... ja see on tore... ma TÄNAN SIND.......

      Kustuta
    3. "Ridade vahelt"

      peegel vaatab
      ehetes kuusk
      võõrvõimu sümbol
      silmale nähtav
      valemängijate mängumaailm
      väga-väga suur ekraan
      mobiiliekraan
      hetk
      ei saa kokku

      mõte
      mis meil kõigil on
      error, error,
      error

      /Kogujamees/

      Kustuta
  2. Tõsi mis tõsi on see,
    seda näen mina ja nii mõnigi veel.
    Kurbus poeb hinge,
    sest kahju on puust,
    sest on ta ju enam kui lihast ja luust.
    Tean,tean,tean,et kurbus on hale,
    see naiselik nõrkus ja inetu pale.
    Kuid SU salm on tõsi
    mis minugi sees
    tahtmatult veitsa haiget teeb...
    SINULE jõuludeks soovin ma Valgust ja Armastust,jumalikku Õnnistust ja kõike mida ihkab SINU Süda.........Merike :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. SILMADE ILU

      Silmi on siniseid,
      rohekaid, pruune.
      Neid, mis meid reedavad,
      viskavad tuulde.

      Saladusi räägivad,
      iga asa varjavad.
      Ütlevad, mis meeldib,
      ja me tundeid ei näita ka.

      Silmad ka näitlevad,
      näitavad südant.
      Kõigile laulavad,
      tantsivad laval.

      Nagu sinilind
      ja suitsupääsuke.
      Kuldne päike
      ja hõbedane kuu.

      Meeldivad kõigile,
      kõik armastavad neid.
      Armsad ja ilusad,
      pisaraid täis.

      /Viimsi Kooli õpilase Laura Sauga luuletus/

      Kustuta
  3. See tuli kui sahmakas sooja vihma,
    nii armas,puhas ja märg............

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei, tule, ma näitan sulle samme,
      varmalt appi tõttan,
      kui usaldad ...

      Ma proovin kurjaga
      ja proovin heaga,
      saab aru see,
      kes mõtleb oma peaga.

      Võib-olla maailm valmis vastama
      on sinu armastusele,
      kui oma ahistusest ükskord vabaned.

      /"Elutants" Doris Kareva, Jürgen Rooste/

      Kustuta
  4. Ma võtan vastu Su kutse Tuul,
    lennata koos Sinuga nii tähtedel kui Kuul.
    Ma tervitan Sind armas Päike,
    Sa tekitad mu silmadesse särava läike.
    Ma usaldan Sind mu taevalaotus,
    nii hea saab olema mulle mu vana mina kaotus......Merike.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis olnud on möödunud,
      kõik tulev tundmatu.
      Ometi ei jää ootehetk
      peatuma tühjuses,
      jätab peegli sissevaatele,
      ka väljavaatele jälje.

      Kuis küll valmistuda
      uue kutse viivuks?

      Kustuta
  5. Sa vaata vaata,kas näed seal ees...
    keegi sulistab vallatult merevees...
    peopesaga tõmbab jutte...
    ja teeb märjaks oma juuksetutte...
    Kas tunned ära sa iseend...
    või nägin...oli see sinu vend...
    või sõber keda sa kalliks pead...
    ehk tead.................................M.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hingepäikese valguses on võrsunud
      Su mõtlemise küpsed viljad,
      talve, mis äratanud
      hingesuve.

      Kustuta
  6. Jalg astub jala järgi,
    tee tundmatusse viib -
    vaevalt puudutab ta maha -
    pigem hõljub nagu tiib.

    Mis ootab ees sel rajal,
    kes öelda teab -
    vaid sisetunne ütleb,
    sellest tuleb head......M.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Avasta kõik see, mis Sa pole. Keha, mõtted, tunded, seisukohad, aeg, ruum. Olemine ja mitteolemine, see ja too - mitte miski konkreetne ega abstraktne, millele saad osutada, ei ole Sina. Pelgast sõnalisest formuleeringust pole tolku - Sa võid ilma igasuguse tulemuseta jäädagi vormelit kordama. Sa pead pidevalt ennast jälgima - eriti oma mõistust - hetk hetke järel, mitte midagi märkamata jättes. See tunnistamine on peamine enda eraldamiseks mitte-endast. Selleks on vaja õppida kõigepealt oma kujutlusi tundma, siis tegelikkust ja siis neil kahel vahet tegema.

      Sellest tuleb head......

      Kustuta
  7. Nii päike külvas kuldseid kiiri,mu aknalauale.....
    nüüd talle tänu tuua saan ma kaua veel.... :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "On vaikivaid väärtusi, mis valitsevad meid sedavõrd, et saame aimamatultki nende kandjaks. On vaistlikke tõekspidamisi, mille olemasolu endas tunnetame enne kui neid sõnastadagi suudame. Vaid iseend valitsedes võime olla nende väärilised; vaid oma tegudega anda neile teostuse. Olgu meie sõnad lihtsad ja selged, olgu meie teod nendega kooskõlas. Ilu on mõte, nagu mõte on ilu. Ihu on mõte, nagu mõte on ihu. Ja kusagilt aimamatul tunnil, ilmub mõõk, mis selle kõik ilmsiks lõikab."

      /Doris Kareva/ Ilmaring 2004



      Kustuta
  8. Vahel küsin endalt - kas tõesti vajan sõpra ma.....
    on minu sees ju sõber,kes alati kõneleb minuga.....
    Ta alati on õiglane ja alati on toeks.....
    ükskõik mis ma teeks,või kuhu poeks.....
    Kuid Sõber,kes sarnane mulle,mu ees....
    on sarnane sõbrale minu sees.....
    Jah - sarnane tõmbab sarnast....
    ja see teadmine on vägagi armas <3

    VastaKustuta
  9. Olen tulnud Veenuselt armastust tooma,
    ja kõike kaunist siia ilma looma...
    Kui kuskil on keegi kes minuga koos,
    seda kaunist kangast ühiselt looks...
    Siis meis heliseks kaunis viis,
    mis meid kõiki Maailmas kokku viib <3

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.