Jim Marrs http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Marrs :
Kui minu raamatut 1992
aastal “Risttuli. Vandenõu, mis tappis Kennedy” (Crossfire: The Plot That Killed
Kennedy) saatis suur edu, hakkasin otsima teisi föderaalvalitsuse hoolikalt
peidetud süngeid saladusi. See, mis leidsin, viis mind hämmastavale vaimsele
rännakule läbi aja ja ruumi, ma puutusin kokku ülitaju, UFO-de, salastatud
toimikute ja desinformatsiooniga.
Kõik algas sellest, et avastasin psüühilise
erivõime, kaugvaatluse (remote viewing – RV) ehk KV-fenomeni. Minevikus nimetati
seda selgeltnägemiseks, prohvetluseks või tõekuulutamiseks. Kuigi kõigis
inimkultuurides läbi ajaloo on seda fenomeni tuntud, peeti seda okultistlikuks
fantaasiaks, kuni 20. sajandil läbiviidud teaduslikud uurimused selle olemasolu
kinnitasid.
Hoolimata asjaolust, et kaugvaatluse
arendamisega tegelevad mitmed riigieelarvelised organisatsioonid nagu Luure
Keskagentuur (CIA), Sõjaväeluureagentuur (Defense Intelligence Agency) ning
isegi USA sõjavägi, pole enamik ameeriklasi sellest midagi
kuulnud.
Kuid kaugvaatlusega tegelevate meeste ja naiste
elusid on see igaveseks muutnud. See puudutab ka riigieelarveliste
KV-programmidega kaudselt seotud inimesi.
Sellest raamatust sai teaduse ja
ekstrasensoorika vaheliste konfliktide, valitsusorganisatsioonide ja
võimulepürgijate vahelise lõppematu võimuvõitluse ning sõjaväelise salastatuse
ja rahva teabeõiguse vahel valitsevate vastuolude üks ohver.
Raamat pandi 1995. aasta suvel kalevi alla –
neli kuud enne seda, kui valitsus lühikeses pressiteates kaugvaatlusprogrammide
rahalise toetamise avalikustas.
Kaugvaatlust puudutav teave – üks meie
valitsuse hoolikaimalt valvatud saladusi – on nüüdseks imbunud inimesteni, kes
asjast aru saavad, ning äratab jätkuvalt elavat huvi. Tänaseks on mitmed kogenud
selgeltnägijad selle fenomenaalse praktika laiema avalikkuse ette toonud.
Sellest on räägitud raamatutes, artiklites ja avalikel
loengutel.
2000. aastal ilmus selle raamatu lühendatud väljaanne. Käesoleva
trükisega püüan lugejatele esitada oma loo kaugvaatlusest. Teie ees on
algupärane, ajakohastatud ja täiendatud “Paraspioonid”.
https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?167277
____________________________________________
PARASPIOONID
Kaugvaatlus on inimkonda saatnud juba ammustest
aegadest saadik, lihtsalt teiste nimede all. Juba varaseimad ajalooürikud
sisaldavad teateid nägemustest, prohvetlusest, tõekuulutustest ja ennustamisest.
Hoolikal uurimisel selgub, et kõigi nende taga on üks ja seesama
fenomen.
Veedades, inimkonna vanimates kirjatöödes, on
viiteid üleloomulikele jõududele, mida nimetatakse siddhi’deks. Hinduismi
pühakirjade järgi kujutavad siddhi’d endast meditatsiooni kõrvalefekte, mis
tekivad mediteerija tahtest olenemata ja võivad ta segadusse viia.
Dr. Richard
Broughton http://www.rsbroughton.com/bio.htm
, Durhamis North Carolina osariigis asuva parapsühholoogia instituudi juhataja,
viitab 3500 aastat tagasi kirja pandud Patandžali “Yoga-sutra’le”. Selles
kirjeldatud meditatsioon on tähelepanuväärselt sarnane võtetega, mida
kasutatakse kaugvaatlusel:
(Jooga) meditatsioon... (on) vaimuseisundite jada,
milles välisärritajad aste-astmelt kõrvale jäetakse... Meditatsiooniprotsessi
ehk samjaana käigus võivad tekkida üleloomulikud ilmingud, enamasti kõiketeadva
selgeltnägemise tunne, kuid vahel lisanduvad ka füüsilised efektid nagu
levitatsioon, esemete liikumapanek või tervenemine.
Kuni viimase ajani on inimeste psüühiliste
erivõimete kirjeldused põimunud religiooniga. Mida siis religioon selliste
asjade kohta ütleb? Kõik maailma religioonid kristlusest islami ja ida
müstitsismini sisaldavad lisaks vaimsetele juhistele ohtralt lugusid
prohvetlusest ja ilmutustest. Ning kõik need näivad olevat seotud
nägemisega.
Jesaja raamat piiblis algab sõnadega: “Jesaja,
Aamotsi poja nägemus, mida ta nägi Juuda ja Jeruusalemma kohta Juuda kuningate
Ussija, Jootami, Ahase ja Hiskija päevil.”
Hesekiel, teine piibli prohvet, oli ilmselt enamat
kui avasilmi uneleja. Ta näitab end hea ajakirjanikuna, kui ei ütle: “Mul oli
kord selline nägemus,” vaid paneb kirja täpse aasta ja kuupäeva ning teatab:
“Kolmekümnendal aastal, neljanda kuu viiendal päeval, kui ma olin vangide seas
Kebari jõe ääres, sündis, et taevad avanesid ja ma nägin Jumala nägemusi!” (He
1:1)
Holmani piiblisõnastiku (Holman Bible Dictionary)
järgi mõjutasid varajased prohvetid kõiki Iisraeli ametkondi ja eluvaldkondi,
hoolimata sellest, et neid sageli põlati, vangistati, eirati ja taga kiusati.
Prohvetid moodustasid omaette kool- või kildkondi ning nende abilised talletasid
prohvetlikud sõnumid tulevastele põlvedele.
Piibli prohvetlus ei piirdu ainult meestega. Vana
Testamendi Kohtumõistjate raamatust leiame naisprohvet Deboora, kes jagas
israellaste juhile Baarakile infot Kaanani kuninga Jaabini väepealiku Siisera
sõjavägede asetusest ja olukorrast. Siisera väed leiti üles ja nii oli Deboora
paraluurel otsustav osa Tõotatud maa vallutamisel. Teda võib õigustatult maailma
esimeseks sõjaväeliseks kaugvaatlejaks nimetada. (Ko 4:4-16)
Ka Uues Testamendis oli prohvetlusel messiase
plaanide avaldamisel suur tähtsus.
Paulus andis selles vallas head nõu, mida võiksid
ka tänapäeva inimesed kuulda võtta.
“Ärge pange halvaks prohvetlikult kõnelemist!
Katsuge kõik läbi ja pidage kinni sellest, mis hea on,” kirjutas ta
koguduseliikmetele Tessaloonikas. (1Te 5:20-21)
Kreeka ajaloolase Herodotose kirjapandust teame, et
kuningas Kröösus põles soovist prohvetitelt ja oraaklitelt strateegilist
sõjaväelist infot saada. Kuid ta tahtis ka kindel olla, et nende info vastab
tõele. Niisiis umbes 550 aastat eKr viis Kröösus läbi esimese
parapsühholoogiliste võimete testi. Ta saatis seitsme silmapaistvaima oraakli
juurde kullerid, käskides neil sõnum üle anda täpselt sada päeva pärast linnast
lahkumist. Neil tuli oraaklitelt küsida, millega kuningas sel päeval
tegeleb.
Määratud päeval võttis Kröösus käsile kuningale
väga sobimatu tegevuse. Ta keetis suures pronkskatlas lambakintsu ja kilpkonna.
Ainult Delfi oraakel (vanakreeka pühamu Parnassose mäe lõunanõlval, kus
inimesed käisid kogu Kreekast ja kaugemaltki saamas Apollonilt vastust
küsimustele, mis neid vaevasid. Oraakliks nimetati ka vastust, mis jumalalt
saadi) vastas kuninga küsimusele õigesti, kuulutades:
Kas ma ei suuda kokku lugeda liivateri
ja mõõta vett meres?
Pole inimese kõnet, mida ma ei mõista.
Ja pole minu eest peidetud ka rumalad
mõtted.
Tunnen keeva lambaliha ja kilpkonna
lõhna:
neid ümbritseb alt ja külgedelt
pronksikiht.
Kuningas Kröösus sai veel ühe õppetunni – ära
usalda pimesi meediume ja prohveteid. Jäänud Delfi oraakli võimetega
rahule, küsis Kröösus, kas ta peaks ületama Halyse mäeaheliku ja ründama Pärsia
kuningat Küürost. Oraakel vastas: “Kui Kröösus on Halyse mäed ületanud, kaob
võimas impeerium.” Kröösus, kes luges sellest välja, et tema plaane saadab edu,
ründas Küürost. Kuid Kröösus oli see, kes lüüa sai, ja tema “võimas impeerium”
kadus.
See juhtum näitab, et ilmutust tuleb õigesti
tõlgendada ja õigesti sõnastada. Kuna kreeklastel oli kombeks halva sõnumi
toojad teise ilma saata, siis võib aru saada, miks oraakel nii
mitmetimõistetavalt vastas.
Tunnistusi paranormaalsetest võimetest leiab kogu
inimkonna ajaloost, alates Aafrika nõidarstidest kuni Fidži šamaanideni.
Polüneesia saartel tuntud võimsa vaimse õpetuse huna järgi on igas inimeses kolm
hinge või vaimu. Unihipili ja uhane on vastavalt teadvus ja alateadvus, aumakau
aga kõrgem mina, mille lähim vaste psühholoogias võiks olla
“üliteadvus”.
Paranormaalsete nähtuste uurija ja
kirjaniku Brad Steigeri http://www.bradandsherry.com/brad.htm andmetel olid iidsed kahuna preestrid võimelised oma kõrgema minaga
kontakteeruma, kasutades palveriitust ha. Riitus kujutas endast meelte
vaigistamist, kõrvaliste mõtete ja meelemüra väljalülitamist, sügavat hingamist
ja teatud võtete kordamist, mis ei erine oluliselt kaugnägemisel kasutatavatest
võtetest.
Steiger kirjutas:
Seda riitust võib kasutada igaüks, kes soovib
siiralt säärast kontakti saavutada. Kui riitus täpselt läbi viia, võib omandada
samasugused telepaatia, selgeltnägemise ja ravitsemisvõimed, nagu olid kahuna
preestritel ja on praegugi, ehkki neid varjatakse.
Põhja-Ameerika indiaanlaste rikkaliku vaimse
pärandi hulka kuulub usk viie meele piire ületavasse jõudu. Seda nägemusi ja
ettekuulutusi sisaldavat pärimust on tutvustanud Mathew King, lakota suguharu
eestkõneleja. (“Ärge nimetage meid siuudeks, see on valge inimese antud nimi.”)
King on jutustanud, kuidas ta läks kord üles mäele ja palvetas seal, et Jumal
aitaks tal suhkruhaigust ravida. Ta kirjutas sellest nii:
Ja kui ma seal olin, ütles keegi mulle: “Pööra
ümber!” Ma pöörasingi ümber ja minu ees seisis kauneim indiaani naine, keda olen
kunagi näinud. Tal olid pikad mustad juuksed ja imeilus nägu. Ta hoidis midagi
minu poole sirutatud käes. Need olid väikesed kadakamarjad, tumesinised marjad,
mis kadakatel kasvavad. Ta hoidis neid käes, kuid enne, kui ma oma käe sirutada
jõudsin, oli ta kadunud... Hiljem, juba haiguse küüsis olles unustasin marjad.
Mind saadeti valge inimese arstide juurde. Nad andsid mulle tablette. Igal
hommikul pidin insuliini saama. Olin pikka aega haiglaravil. Siis meenusid mulle
Valge Piisoni Karja Naine ja need väiksed sinised marjad. Ma korjasin mõned,
keetsin neid, nõrutasin vedeliku ja jõin seda. See oli nii mõru, et viis suhkru
mu kehast välja. Arstid kontrollisid mind ja olid hämmastunud. Nad ütlesid, et
diabeeti pole ja ma ei pea enam insuliini manustama. Nad küsisid minult, kuidas
ma seda tegin, kuid mina ei öelnud. Jumal andis meile meditsiini, et me seda
inimestega jagaksime, kuid valge inimene omastab need teadmised, küsib kõrget
hinda ja laseb surra neil, kes seda maksta ei suuda. Jumala arstiabi on
tasuta.”
Ka paljud teised kirjanikud on dokumenteerinud
müstitsismi ja paranormaalsuse ilminguid, mis moodustavad põlis-ameeriklaste
pärimusest olulise osa.
Pärast kirjeldust, kuidas muistsed indiaanlased
mica või kvartsplaatide abil kauge maa taha heliogramme saatsid, lisas Arthur C.
Parker: “Nii imepärased kui need märguandesüsteemid ka ei tundu, olid veel
ravitsejad, kes väitsid, et suudavad oma mõtteid läbi õhu saata ja nii kaugel
eemal teatud sündmusi esile kutsuda. Teised võisid oma vaimusilmas kaugetesse
paikadesse rännata ja kirjeldada, mis seal parasjagu toimub.”
Ühes Põhja-Ameerika põlisrahvaste vaimsusele
pühendatud uurimuses on ära toodud lugu, mille jutustas penobskoti suguharu
indiaanlane, kes oli koos naise, poja ja miniaga jahiretkele läinud. Naised jäid
laagrisse, mehed liikusid edasi ja lubasid kolme päeva pärast saagiga tagasi
tulla.
Möödus neli-viis päeva ja naised hakkasid meeste
pärast muret tundma. Ühel õhtul ütles ämm miniale, et heidab magama ja vaatab
unes, mis meestega toimub. Mõne aja pärast nägi minia, kuidas ämma keha läbis
“tulekera”, naine ärkas ja ütles: “Ära muretse, nad tulevad homme tagasi. Neil
oli õnne ja saaki on palju. Ma nägin just, kuidas nad lõkke ümber istusid ja
õhtusööki sõid.” Järgmisel päeval jahimehed naasid, kaasas tohutu
saak.
Indiaani folklooris leidub vihjeid ka sellest, et
vaimurännakud ulatusid vahel väljapoole selle maailma piire.
20. sajandi algul rääkis osage-indiaanlane Lõbus
Vasikas antropoloog Francis La Flesche’ile http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_La_Flesche oma õpingutest suguharuvanemate kogu juures, mida kutsuti
No-ho-zhi-ga. Ta jutustas:
Mu poeg, iidne No-ho-zhi-ga on meile pärandanud
laulude, wi-gi-e, tseremooniate ja sümbolite kaudu palju asju, mida on meid
ümbritsevatest saladustest õppinud. Kõiki neid asju on nad õppinud wa-thi-gtho,
vaimusilmaga otsimise võime abil. Nad räägivad päevavalguse saladustest, mis
mõjutavad kõike siin maal, kõike elavat, ja pimeduse saladustest, mis kõnelevad
meile kõrgemate maailmade asukatest, kellest igaüks rändab igavesti oma rada,
puutumata teistega kokku. Nad otsisid väga kaua elu allikat ja tulid viimaks
mõttele, et see voolab nähtamatust loovast väest, millele andsid nimeks
Wa-ko-da.
Mehhikos on usaldusväärseid ülestähendusi sellest,
kuidas vähemalt neli põlve enne hispaanlaste saabumist ennustati prohvetlikult,
et ühel päeval tulevad mere tagant kummalised habetunud mehed, “karbid” peas.
Legendide kohaselt pidid need teravate mõõkadega relvastatud mehed Mehhiko
vallutama ja asteekide jumalad hävitama.
Taolisi lugusid on küllaga ja mõned neist ulatuvad
nüüdisaega.
Stephan A.
Schwartz http://www.stephanaschwartz.com/ , kes ühena esimestest parapsühholoogia esiajalugu käsitles,
kirjutas oma raamatus “Ajaloo hämarate võlvide all” (The Secret Vaults of Time)
teadlasest, kes 1950. aastate lõpul kirjeldas, kuidas indiaanlased
eemalviibivate sugulastega ülitaju abil ühendust võtavad. Teadlase sõnul
“lähevad montansjee suguharu valitud liikmed metsatukka, ehitavad endale
telefoniputka-suuruse onni, ronivad sisse ja kui vägi on piisavalt suureks
kasvanud, võtavad ühendust sõbra või sugulasega, kes võib olla sadade
kilomeetrite kaugusel”.
Nii nagu indiaanlased kasutasid
meditatsioonitehnikaid sidepidamiseks ja tuleviku ennustamiseks, olid prohvetlus
ja tõekuulutamine levinud praktikad ka Vana-Roomas, ehkki neid ametlikult ei
tunnustatud. Nii ajalooõpikutes kui ka kirjanduses (“Märtsi iidid”) on
jäädvustatud hoiatused Julius Caesarile, et teda võidakse Rooma senati istungil
tappa.
Üks silmapaistvaimaid Rooma selgeltnägijaid oli
Apollo-nius Tüaanast. Efesose rahvale peetud kõne ajal katkestas Apollonius
ootamatult jutu ja hüüdis valju häälega: “Efesose rahvas, see on tehtud.
Nüüdsama kukutati türann ja ma näen vabadust tervitavat Roomat.” Mõni päev
hiljem jõudis Efesosse teade, et Rooma keisri Dominitianuse on tema naise
teenrid surnuks pussitanud.
Apollonius, kes oli palju reisinud ja kursis nii
lääne kui ka ida mõttevooludega, ütles, et pärast materiaalsest maailmast
lahtiütlemist “avanesid tema silmad igavikulise maailma surematule olemusele”
ning ta omandas võime “mõõta aega ühe silmapilguga, mõista asju ühe mõttega”.
Aastaid enne sündmuste tegelikku toimumist ennustas Apollonius aastatel 68–96
valitsenud Rooma keisrite saatust.
Keskaeg kubises kõikvõimalikest ennustajatest ja
selgeltnägijatest nagu Hermes Trismegistos http://en.wikipedia.org/wiki/Hermes_Trismegistus , Albertus Magnus http://en.wikipedia.org/wiki/Albertus_Magnus , Pico (Mirandola krahv) http://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Pico_della_Mirandola , Roger Bacon http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Bacon .
Frantsiskaani munk Bacon sündis jõukas Inglismaa
peres ning omandas hariduse Oxfordi ja Pariisi ülikoolides, õppides kõiki
keskaegseid loodusteadusi – alkeemiat, astronoomiat, astroloogiat, optikat ja
matemaatikat. Kõige paremini mäletatakse aga tema hämmastavalt täpseid ennustusi
1268. aastal kirjutatud raamatus “Epistola de Secretis”. Ta kirjutas
“kaarikutest, mis liiguvad uskumatul kiirusel, loomade abita”, “masinavärgist
(järgneb hämmastavalt täpne lifti kirjeldus), mille abil saavad inimesed mööda
seinu üles või alla liikuda” ja “veesõidukitest, mis ei vaja aere ega sõudjaid,
nii et hiigelsuured laevad võivad ilma nendeta meredel ja jõgedel
liikuda”.
Bacon kirjeldas mitmeid moodsa aja leiutisi nii
täpselt, et palju aastaid peeti teda püssirohu leiutajaks. Bacon
kirjutas:
Selle abil võib tekitada kõuekärgatusele sarnanevat
müra, kuid veel palju hirmsamat kui looduslik heli, tagasihoidlik kogus õiget
segu – vaid täismehe pöidlaotsatäis – teeb kohutava paugu ja sinaka välgatuse,
seda võib mitut moodi kasutada ja nii terveid linnu või sõjavägesid
hävitada.
14. sajandi lõpul sai Prantsuse naisprohvet Marie
d’Avignon nägemuse “neiust, kes taastab Prantsusmaa”. Loomulikult käis see ühe
ajaloo kuulsaima naise Jeanne d’Arci kohta. Jeanne ise oli samuti visionäär ja
ennustaja, kes kasutas oma üleloomulikke võimeid Prantsusmaa inglaste käest
vabastamiseks peetud lahingutes.
Tema pihiisa Jean Pasquereli sõnul oli Jeanne kord
möödunud ratsamehest, kes teda sõimas. Jeanne öelnud mehele: “Jumala eest, sa
vannud ja nead, ise surmasuus olles!” Tund hiljem kukkus mees Chinoni kindluse
vallikraavi ja uppus.
1431. aasta 1. märtsil peetud kohtuistungil
kuulutas Jeanne, kui Inglise võimudega koostööd teinud Prantsuse vaimulikud teda
hereesias süüdistasid: “Ma tean, et enne seitsme aasta möödumist kaotavad
inglased veel rohkem kui Orlèans’is, nad kaotavad kõik, mis Prantsusmaal veel
nende käes on.” Inglased kaotasid Normandia, viimase suutäie Prantsusmaast 1439.
aastal Formigny lahingus, vaid aasta hiljem, kui ennustatud.
Kuid Jeanne’i ja Baconi ennustused kahvatuvad
kuulsaima keskaegse selgeltnägija ettekuulutuste kõrval. Oma õpingute käigus
tutvus Morehouse ka Michel de Nostredame’i ehk Nostradamuse
töödega.
Nostradamus http://en.wikipedia.org/wiki/Nostradamus , omaaegne tunnustatud arst ja teadlane, kindlustas endale koha
ajaloos prohvetina, kui avaldas 1555. aastal raamatu “Centuries”
(“Sadakonnad”).
Inkvisitsiooni innukuse tõttu oli Nostradamus
sunnitud kasutama mõistukõnet, anagramme ja teaduslikku ning astroloogilist
žargooni, et teda nõidumises süüdistatuna vangi ei pandaks. Tegelikult oli
Nostradamus, kelle perekonda kuulus nii kristlasi kui ka juute, pühendunud
kristlane ning omistas oma prohvetlikud nägemused alati Jumala kingitud
väele.
Kuigi paljud “Sadakonna” katräänid jäävad segasteks
ja nõuavad tõlgendamist, on osa neist hämmastavalt selged. Nii öeldakse II
sadakonna 51. katräänis: “Õiglase verest tuntakse Londonis puudust, kakskümmend
korda kolm ja kuus ta läheb välgust põlema: muistne daam langeb oma kõrgest
kohast, samast sektist tapetakse mitmed.”
Pole eriti kahtlust, et Nostradamus rääkis 1666.
aasta Londoni suurest tulekahjust, nimetades nii aja kui ka koha. “Muistne daam”
viitab Neitsi Maarja kujule, mis St Pauli katedraali katuseorvast tulekahju ajal
alla kukkus; õnnetus nõudis lisaks sadade süütute kristlaste
elusid.
Kuigi enamik Nostradamuse kirjutisi räägib
Euroopast ja tema ajale lähematest sündmustest, näivad mõned sõnumid nüüdisaega
kirjeldavat. Tema kirjeldused Napoleonist on küllalt veenvad ja VIII sadakonna
1. katräänis mainib ta isegi tema nime: “PAV, NAY, LORON on rohkem tuli kui
veri, ujub uhkuses, üks suur põgeneb ühinemiskohta: ta keelab harakatel sisse
astuda, Pampon, Durance hoiavad kokkupigistatult.”
Nime Napoleon kirjapilt korsika murdes on
Napauleone.
IV sadakonna 75. katrään sobib kirjeldama Napoleoni
lüüasaamist lumisel Venemaal: “Üks, kes on võitluseks valmis, loobub
tegutsemast, vaenlaste pealik saavutab võidu: järelvägi osutab vastupanu,
nõrkenud surevad valgel territooriumil.”
IX sadakonna 16. katräänis nimetab Nostradamus
jällegi isikuid, kelle sündi ta ette näeb: “Franco tuleb nõupidamisele
Kastiiliast, saadik ei nõustu, põhjustab tüli: nendele Rivera’st tuleb kaklus,
ja nad keelavad suurele sügavikule sissepääsu.”
Erika Cheethami interpretatsiooni järgi on “Franco”
all mõeldud Hispaanias võimul olnud Fransisco Francot ja “Rivera” võib tähistada
diktaator Primo de Riverat, kelle Franco kukutas. Viimane rida kirjeldab Franco
pagendust, kui tal ei lubatud üle Vahemere kodumaale Hispaaniasse
naasta.
Nostradamus kirjutas IV sadakonna 68. katräänis:
“Ühel väga lähedasel aastal, eemaldunud Veenusest, kaks Aasia ja Aafrika
suurimat Reinist ja Hister’ist öeldakse neid tulevat, karjed, pisarad Maltal ja
Liguuria rannikul.” Cheetham kirjutab, et värss keskendub sõnale ‘Veenus’, mis
tema arvates märgib tegelikult Veneetsiat. Nii viitavat värss Mussolini, Hitleri
(Hister) ja jaapanlaste kohtumisele Brenner Passis (Veneetsia lähistel), kus
allkirjastati kolmik-kokkulepe. “Aafrika” märgib Mussolini pürgimusi Etioopia
vallutamisel ning viimane rida kirjeldab brittide ja teljeriikide vahelist
võitlust Vahemere piirkonnas.
III sadakonna 35. katrään näib jällegi Hitlerile
osutavat: “Kõige sügavamas Lääne-Euroopas, vaeses peres sünnib üks laps, kes oma
keelega kütkestab suured hulgad: idapoolses kuningriigis kasvab ta kuulsus.”
Hitler sündis Austrias vaeses peres, kasutas oma oraatorivõimeid saksa rahva
hullutamiseks ning kogus poolehoidjaid Jaapanis, riigis, millest sai üks tema
liitlasi.
On väidetud, et Nostradamus on ette näinud
kõikvõimalikke sündmusi alates John ja Robert Kennedy mõrvamisest kuni
kommunismi kokkuvarisemiseni. Mõnede arvates ennustanud Nostradamus koguni
kosmosesüstiku Challenger hukku 1986. aastal, kui ta I sadakonna 81. värsis
kirjutas: “Üheksa pannakse inimeste hulgast kõrvale, eemale kohtust ja
nõuandest: nende saatus on erinev juba alguses, kapa, teeta, lambda surnud,
pagendatud, hajutatud.”
Paraku ei ole Nostradamuse teostele ühest
tõlgendust, kuigi tema ennustused on paljuski eksimatult õiged. Igaüks, kes
selle Prantsuse selgeltnägija töid mingis versioonis lugenud on, mõistab, et
tema täpsus on üle mis tahes trikkidest või leidlikest
tõlgendustest.
Kuidas Nostradamus enda prohvetlike kaemusteni
jõudis? Vastuse annab ta I sadakonna 1. ja 2. katräänis:
Ta istub öösi oma salakambris,
Üksi, pronksjärile toetudes:
Tühjusest ilmuv kitsas leek
Laseb kuulutada asju, mida tasub
uskuda.
Vits käes, pandud keset oksaharusid,
Ta kastab märjaks nii kuueääre kui
jalad:
Hirm, värisev hääl läbi varrukate:
Hiilgus jumalik. Jumalik istub juures.
Kuigi ka selle lõigu kohta on erinevaid tõlgendusi,
on üldi-ne tähendus selge: Nostradamus sulgus hilisel tunnil salajasteks
õpinguteks kambrisse ning asetas kolmjalale veeanuma. Sellist ennustamisviisi
kirjeldati neljandal sajandil neoplatonist Jamblichuse poolt ja 1547. aastal
ilmunud raamatus “De Mysteriis Egyptorum”, mida võis lugenud olla ka
Nostra-damus.
Pärast meele vaigistamist vaatas Nostradamus
veepinda, kuni saavutas meditatiivse seisundi ja hakkas nägema tulevikunägemusi.
Ka see meetod on hämmastavalt sarnane kaugvaatluse võtetega.
Kuninganna Elizabeth I valitsusajal tegutsenud
õukonnaastroloog John Dee http://en.wikipedia.org/wiki/John_Dee oli samuti üks varajasi paraspioone, kui nii võib öelda. Ta sai
vaimumaailmast teate, et Hispaania käsilased kavatsevad maha põletada metsad,
mis varustavad Inglise laevastikku puiduga. Ettevaatusabinõud võeti tarvitusele
ja nagu ajaloost teada, purustas Briti merevägi 1588. aastal Hispaania armaada,
tugevdades oluliselt Inglismaa mõjujõudu maailmas. (On huvitav märkida, et John
Deest sai omamoodi “James Bond” – ta signeeris oma ettekanded koodinumbriga
007.27)
18. sajandi lõpu suurimad saavutused
parapsühholoogia vallas võib kanda Austria päritolu teadlase ja filosoofi
Franz Anton Mesmeri http://en.wikipedia.org/wiki/Franz_Mesmer arvele, kes andis nime mesmerismile ehk hüpnotismile.
Briti kirjaniku ja paranormaalsete nähtuste
eksperdi Colin Wilsoni hinnangul olid Mesmeri seisukohad moodsa psühholoogia
nurgakiviks.
Wilson kirjutas:
Mesmer (töötas välja) seisukoha, et universumit
läbistab mingi “magnetiline fluidum” ning tähed ja planeedid põhjustavad selle
fluidumi “tõusu”... Mesmer uskus, et need “tõusud” mõjutavad inimese
haigestumisi ja tervist, sest meid endid täidab samuti närvikava genereeritud
magnetiline fluidum. Kui see fluidum blokeeritakse või seiskub, me haigestume.
Kui takistused on magnetite või arsti enda “loomuliku magnetismi” abil
kõrvaldatud, siis paranetakse.
1778. aastal siirdus Mesmer Pariisi ja põhjustas
seal oma väidetega paraja skandaali, nii et asjasse sekkus lausa kuninglik
uurimiskomisjon. See komisjon, kuhu kuulus ka Ameerika saadik Benjamin Franklin,
jõudis järeldusele, et Mesmeri väited magnetismi abil saavutatud tervenemise
kohta ei pea tegelikult paika ja tervenemisjuhud on põhjustanud enesesisendus.
Hoolimata komisjoni hinnangust ja Prantsuse revolutsiooni tekitatud kaosest
säilis Mesmeri tööde vastu suur huvi.
1826. aastal kutsus Prantsusmaa Teaduste ja
Meditsiini Akadeemia kokku teise komisjoni, mis Mesmeri meetodeid uurima asus.
Skeptikud uskusid kindlalt, et raport tuleb sama hävitav kui esimene. Kuid
komisjoni järeldused panid neid jahmatama.
Richard Broughtoni sõnadega:
Komisjon tunnistas, et kuigi nad ei suutnud täpselt
tuvastada, mida transiseisund endast kujutas, olid nad veendunud, et transs on
ehtne. Veel enam, nad jõudsid arvamusele, et see võib aidata arendada uusi
oskusi, mida võiks kirjeldada sõnadega “selgeltnägemine”, “intuitsioon”,
“sisekaemus”. Lõpuks veensid komisjoniliikmed akadeemikuid, et
mesmerismi-alaseid uuringuid tuleb julgustada, sest tegemist on “väga huvitava
psühholoogia ja loodusloo haruga”. Akadeemia juhid ei olnud komisjoni
järeldustega rahul ega teinud midagi nende soovituste järgimiseks.
Pärast aastaid kestnud vaidlusi teadus- ja
meditsiiniringkondades arenes mesmerism edasi süsteemiks, mida tänapäeval
tunneme hüpnotismina.
19. sajandil pöördus avalikkuse tähelepanu William
Dentoni nimelisele inglasele, kes dokumenteeris mõned puhtakujulised
kaugvaatluse juhtumid. Noore mehena hakkas Denton metodistiks, kolis
Ühendriikidesse ja abiellus seal Cincinnattist pärit naisega. 19. sajandi
keskpaiku sai temast Bostoni ülikooli geoloogiaprofessor.
Sel ajal nimetati selgeltnägemist psühhomeetriaks
ja Denton asus innukalt uurima kaugvaatluse võimalikkust sihtkohast pärit
esemete abil. Oma naises Elizabethis leidis ta väga tänuväärt
katseisiku.
Wilsoni sõnadega:
Denton kasutas mõjutuste vältimiseks
ettevaatus-abinõud, mis välistas igasuguse autosugestiooni võimaluse, tõestades
sellega, et ta on tõeline teadlane. Ta mässis erinevad esemed (kivid) paberisse
ja ajas segamini, nii et ei mäletanud isegi, mis on mis. Seejärel andis ühe
neist naise kätte. Naisel tekkis nägemus vulkaanist, mille külgedelt nõrgus
laavat. “See peab olema laava,” arvas proua Denton ja tal oli
õigus.
Proua Dentoni edu esemete puudutamise teel info
ammutamises oli tähelepanuväärne ning on hästi dokumenteeritud. Aja jooksul
muutus ta osavamaks ja suutis isegi paika panna ajastu, kust esemed
pärinesid.
Kord andis Denton naisele killu Vana-Rooma oraatori
Cicero villa väljakaevamistel leitud mosaiikpõrandast. Denton lootis kuulsa
roomlase kirjeldust kuulda ning küsis naiselt, mis muljeid see kild temas
tekitab.
Proua Denton kirjeldas Rooma olustikku, suurt
sammastega villat ja raskeid sameteesriideid. Ta nägi ka kiivrites sõdureid ning
iseloomustas nende juhti: “Tüse mees laia näo ja siniste silmadega. Ta on
majesteetliku hoiakuga, kuid temas on ka tubli annus nutikust,” lisas ta. “Ta
peab ennast teistest paremaks ja eemaldub nende seltskonnast.”
Denton oli pettunud. Naise kirjeldus ei sobinud
üldse Ciceroga, kes oli pikakasvuline ja kõhn. Kuid mõni aeg hiljem sai Denton
teada, et enne Cicerot oli maja omanikuks Rooma diktaator Sulla. Sulla oli
elurõõmus mees, keda sõbrad armastasid ja sõdurid “õnneseen Sullaks” kutsusid.
Ilmselt oli see Sulla, keda naine vaimusilmas nägi, mis annab kindlat tunnistust
ka sellest, et Denton mõjutas naise vaimurännakuid väga vähe või üldse
mitte.
1873. aastal avaldatud raamatus püüdis Denton
kirjeldada, mida tema naine koges, kui kaugvaatles teisi eksistentsi
tasandeid:
Sageli küsitakse, kus kõik need asjad asuvad, mida
psühhomeetrik näeb? Sellele küsimusele võib pisut valgust heita proua Dentoni
ootamatu nägemus. Kas see on reaalsus, kuhu hinged siirduvad pärast surma? Või
on olemas veel kaugem reaalsus, millest meieni jõuab vaid ähmane kaja? Räägib
proua Denton: “Ma olen teises maailmas, millesarnast pole varem näinud... Kuid
see tundub reaalne maailm, asiste olenditega, mis liigub tagasi, veelgi rohkem
tagasi, peaaegu lakkamatult, nii aega kui ka ruumi. Ma näen inimesi ja nende töö
tulemusi, isegi pingutusi, mis nende tulemusteni on viinud. Algul pidasin seda
mingiks miraažiks. See näis pildina kõigest, mis olnud, kuid nüüd tundub mulle,
et võiksin astuda siinsest maailmast sealsesse – ma ei oska seda muudmoodi
nimetada – ning rännata läbi kõigi sealnähtud vaatepiltide. Kui erinevad on
siinne mateeria ja see, mis tundub sealse mateeriana! Ühes on elemendid nii
jämedakoelised ja nurgelised, et ma imestan, kuidas me seda kõike talume, veel
enam, me soovime jätkuvalt sellesse maailma jääda. Teises on kõik elemendid nii
peened – ei mingit nurgelisust ega toorust, mis iseloomustab siinset –, et ma
peaksin meeleldi hoopis seda maailma tõeliseks eksistentsiks, mitte
siinset.”
Denton kirjutas: “Ma olen kindel, et treenitud
psühhomeetrikud suudavad rännata planeedilt planeedile ja näha nende
hetkeseisundit minuti täpsusega, samuti nende minevikku.”
Paraspioonide väitel ühtivad proua Dentoni
kogemused täpselt nende kaugvaatlejate nähtuga, kes on tunginud ka teistesse
eksistentsivormidesse peale meie oma.
Mesmeri hüpnotism ja Dentoni psühhomeetria koos
spiritualismi ja meediumlusega köitsid 19. sajandi lõpul ja 20. sajandi algul
tugevalt avalikkuse tähelepanu. Ja mil iganes tekib laiema üldsuse huvi, ilmuvad
välja ka petturid ja šarlatanid.
Paranormaalsete nähtuste uurimisest sai tänapäeva
teaduse osa, kui 1882. aastal kogunes Londonisse rühm teadlasi ja õpetlasi, kes
asutasid Psüühiliste Uuringute Ühingu (Society for Psychical Research –
SPR http://www.spr.ac.uk/main/
).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.