pühapäev, 4. november 2012

Ayurveda "viie peegli" meetod ja marmad

        Haiguste diagnostikas paneb ayurveda arst diagnoosi ,,viie peegli” meetodi järgi: pulssdiagnostika, iridodiagnostika, aurikulaarne diagnostika, diagnostika keele seisundi järgi (lingvodiagnostika) ja naha seisundi järgi, mis annab patsiendi seisundi kohta täieliku informatsiooni. See meetod võimaldab avastada haiguse mitte ainult selle kliinilises staadiumis, vaid ka alles tekkiva haiguse ja isegi eelsoodumuse ühtede või teiste haiguste suhtes. 

Pulssdiagnostika aluseks on pulsi kuulamine. Igal haigusel on oma ,,muusika” (meloodia), ja kogenud arst võib selle meloodia ära tunda, kui on seda varem kuulnud. Asi on selles, et energoinformatsioonilise välja (meridiaani) kanalid on erinevate elundite ja süsteemide omapärasteks heliharkideks.

Lingvodiagnostika – see on informatsiooni saamine keele pealispinna uurimise alusel. Siin võetakse arvesse keele kuju, värvust, keelekatu iseloomu. Põhiliselt annab see informatsiooni seedetrakti ja hingamissüsteemi seisundi kohta.

Aurikulaarne diagnostika – organismi seisundi hindamine kõrva kuju järgi, samuti kõrva reflektoorsete tsoonide valutundlikkuse kindlaksmääramise järgi. Aurikulaarne diagnostika annab informatsiooni peamiselt siseelundite funktsionaalsete häirete ja ägedate protsesside kohta.

Iridodiagnostika – informatsiooni hankimine silma vikerkestalt. Iridodiagnostika abil selgitatakse välja siseelundite orgaanilisi patoloogiaid, organismi šlakistumise taset.

Signaturoloogia – informatsiooni saamine karma ja pärilike haiguste kohta peopesa märkide ja joonte, sünnimärkide ja teiste nahamoodustiste järgi.

Arst vaatab haige läbi, kasutades selleks kõiki loetletud meetodeid, kuulab ära haige kaebused ja paneb selle alusel diagnoosi. Ning juba seejärel alustab ravimist, kasutades selleks kõiki ajaproovile vastu pidanud retsepte – ayurveda suurepärane ravitoime on olnud teada sadu ja isegi tuhandeid aastaid. Ayurveda käsutuses on kümneid tuhandeid ayurveda preparaate.

MARMATERAAPIA

Marmavidja – on teadus marmadest ehk inimkeha elutähtsatest keskustest. See on tohutu teadmiste valdkond, mis eksisteerib juba aastatuhandeid. Need teadmised on edasi kantud paranpara kaudu (õpetuse edasikantavuse järjepidevus) ja siiamaani on see olnud salastatud.

Traditsiooniliselt tõstetakse siin esile kahte marmavidja õpetuse haru – tamiili haru, mille loojaks oli Agastyar (Agastya-muni) http://en.wikipedia.org/wiki/Agastya ja kerala haru, mis oli loodud Sushruta http://en.wikipedia.org/wiki/Sushruta poolt. Tamiili kool rakendas oma teadmisi võistluskunstis ja alguses nimetati marmadeks surmapunkte inimese kehal. Sushruta-muni, kes oli arst, kasutas neid teadmisi paljude haiguste ravimisel. Teati, et surmapunktide õige kasutamine annab parima raviefekti ning iidsetel aegadel kasutati Ayurvedas marmavidjat nn. energokirurgiaks.

Vastavalt iidsemale Ayurveda traktaadile “Sushruta Samhita” http://en.wikipedia.org/wiki/Sushruta_Samhita nimetatakse marmadeks ühendusi viie orgaanilise kontaktpunkti vahel, milledeks on: mansa (lihased), sandhi (liigesed), asthi (luud), sira (veresooned), snaju (kõõlused).

Marmad on ka informatsiooni ja energia kanalite projektsiooniks (sthula ja nadi). Marmasid läbivad neli erilist kanalit – närvid, veenid, arterid ja lümfisooned. Ayurvedas loetakse, et nende kanalite kaudu levib vatta, pitta ja kapha inimise organismi (neuroendokriinsüsteemi integraalnäitajad).

On teada, et marmad ei ole lihtsalt punktid inimkehal, vaid teatud tsoonid – nn. tihedamad ja hõredamad alad kehal. Teatakse, et inimkeha koosneb viiest põhikestast: anatoomilisest, eeterlikust, mentaalsest, intellektuaalsest ja põhjuslikkusest.

Tihe osa koosneb anatoomilisest ja eeterlikust kestast. Eeterlik kest on anatoomilise kesta energo-informaatiliseks maatriksiks ja järgib täielikult keha piirjooni. Kui vaadelda marmasid eeterliku kesta positsioonilt, siis marma kujutab endast pöörlevat energo-informatiivset sfääri, mis tekib juba eostumise hetkel.

Täpsemalt on marmad seotud Universumi esmaselementidega – maaga, tulega, veega, õhuga ja eetri loodusjõududega. Marmad ühendavad omavahel nadi energeetilisi kanaleid, millede arv on 350 tuhat. Marmade kaudu toimub kõikide organite ja süsteemide häälestamine ja harmoniseerimine. Samuti toimub isereguleerimiskeskuste aktiveerumine.

Marmavidja kuulub Ayurveda süsteemis kasutatavasse akupunktuuri ja punktimassaazi.

Nimetatud õpetus sisaldab selliseid ravimeetodeid nagu hirudoteraapia (kaaniravi), energokirurgia, nõelravi, mesilasravi, koaguleerimine ehk kõrvetamine ja nahale pealemäärimise kaudu organismi mineraalide, metallide ja taimede viimine.

Hiina ja tiibeti meditsiinis on osa neist ravimeetoditest leidnud küllaltki põhjalikku kirjeldust, kuid algupäranditest on teada, et nende raviõpetuste tegelikuks allikaks oli Ayurveda kaanon Soma Radhz, mis oli olemas mitutuhat aastat enne hiina ja tiibeti meditsiini kaanoneid.

Marmateraapiat kasutatakse laialdaselt krooniliste haiguste ravimisel, marmateraapia mõjub noorendavalt organismile ning on profülaktikaks ja kaitseks pahaloomulistele haigustele. On tähele pandud, et peale marmateraapia seanssi taastub ja suureneb patsiendi energo-informatiivne väli, vabanevad ja korrigeeruvad energiavoolud. Marmateraapia on näidustatud nii täiskasvanutele kui ka lastele. Vastunäidustusteks on – ägedad nakkushaigused, akuutsed seisundid ja rasedus. 

_______________________________

P.S. Kuula ka saadet "Hallo, Kosmos!" ALEKSANDR DRELJOVIGA http://arhiiv.err.ee/vaata/hallo-kosmos-aleksandr-dreljov . Saates selgub: Mis on ayurveda neli põhieesmärki? Mis on naiste ja mis meeste dharma? Sattva, rajas ja tamas toidud meie menüüs? Millised on ayurveda süsteemi viis elementi ja kuus maitset? Mis iseloomustab kolme doshat ehk kehatüüpi - vatat, pittat ja kaphat? 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.