reede, 4. mai 2012

kuidas haigus tekib

Haigus võib tekkida, kui...

arvan, et olen teinud vea ning mõistan end selle eest hukka ja kahtlen endas. Tegelikult pole vigu olemas, sest me elame selleks, et õppida ja tunnetada enda suurima veana puudulikku mina ise olemist. Hoolitsegem siis selle eest, et me pidevalt oma suurimat viga ei korda. Meie ülesanne ja rahulolu on olla mina ise. Kui elate enesekindlalt, olete rahulolev ega tunne enam millegist puudust, siis ei tee te ka järelikult enam vigu.

Haigus võib tekkida, kui...

satun vastuollu endaga. Kui ma ei ole selline, nagu tegelikult olen, siis projitseerin oma vead ümbritsevasse keskkonda ja olen ühe või teise asja vastu. Ent selline negatiivne hoiak mõjutab elu. Ma elan disharmoonias - sõjajalal enda ja eluga. Ma võitlen millegi vastu, sest ma pole enda poolt ega ela iseendana.

Haigus võib tekkida, kui...

ma elan disharmoonias. Sest kui ma pole, nagu ma olen, siis mängin ma võõrast viisi ja toon kuuldavale vale tooni, mis pole kooskõlas elu meloodiaga ega minu sees kõlava lauluga. Iga kord, kui etendan mingit rolli, toon ma kuuldavale vale heli.

Haigus võib tekkida, kui...

olen millegi vastu. Ma saan olla millegi vastu vaid siis, kui miski mind enda juures häirib, kui ma olen millegi vastu enda juures või sees. Tegelikult segab mind aga see, et ma ei ole niisugune, nagu ma tegelikult olen. 

Haigus võib tekkida, kui...

elan millestki pidevalt puudust tundes ega ela tervikliku minana. Niipea, kui ma mõnd osa enda isiksusest tõrjun või muudan, mängides seejuures mingit rolli, järgin võõrast programmi või käitumismalli, elan oma minast puudust tundes ja disharmoonias.

Haigus võib tekkida, kui...

ma elan patus. Patus elamine tähendab ühtsuse puudumist, kahestumist. Meie tähenduses on patt illusioon minu ja sinu, hea ja kurja eraldumisest, samuti eraldumine iseendast, kui ma pole mina ise. Iga kord, kui ma end oma tõelisest olemusest distantseerin ehk eraldan, teen ma pattu ja elan disharmoonias. 

Haigus võib tekkida, kui...

ma ei armasta! Kui ma ei armasta, siis ei armasta ma ka ennast, ei võta end sellisena, nagu olen, ütlen "ei". Iga eitamine põhjustab haiguse. Tõeline armastus tähendab "jah" ütlemist, elamist ja vaba olemist. Armastus on jumala kõrgeim käsk ja esimene vaimne seadus.

Haigus võib tekkida, kui...

ma pole rahul. Ma pole rahul, kui mul jääb midagi vajaka, kui ma pole päris nii, nagu ma siin ja praegu olen. Rahulolematus tähendab, et mul jääb midagi enda juures vajaka, ma ei ela oma elu täiuses, sest ma ei lase seda enda juurde. 

Haigus võib tekkida, kui...

elan teisiti, kui tegelikult tahan ja õigeks pean. Ma ei tunnista iseennast, elan näilisuses ja olen seega disharmoonias oma sisemise minaga. Mul peab olema julgust olla mina ise.

Haigus võib tekkida, kui...

ma ei ela nii, et elujõgi võiks minust takistamatult läbi voolata. Kui mul on sisemisi tõkkeid, kui elan mingite programmide järgi, etendan rolle, elan teiste arusaamade ja arvamuste järgi ning eluenergia ei pääse minu sees vabalt voolama, nagu see õige on, siis tuleb mul tunnistada, et tegelikult ma ei ela. Õigesti elamine tähendab täiesti iseendaks olemist, iga kandi pealt ilma piiranguteta.

Haigus võib tekkida, kui...

olen millegagi seoses ebapuhas, see tähendab, ma pole midagi andestanud või teen etteheiteid. Ma ei saa ümbritsevaga läbi. Ebapuhtus on peidus minu sees, need on mustrid, rollid, süütunne ja käitumisviis, mis mulle ei sobi. Minu sees on varjud, kohad, kus ma pole mina ise. Varjud toovad kaasa haiguse. Kui ma olen kellegiga seoses ebapuhas, siis tuleb mul endalt küsida, kus ma endaga ebakõlas olen, kus ma endale etteheiteid teen ja end süüdi tunnen. Mul tuleb endalt küsida: kuhu see mind välja viib? Millises aspektis ei ela ma nii, nagu ma tegelikult olen?

Haigus võib tekkida, kui...

ma pole elurõõmus, kui miski koormab mind. Siia kuuluvad lahendamata probleemid, asjad ja inimesed, millest pole ma suutnud lahti lasta, kuigi need ei kuulu enam minu juurde, rollid, mida etendan, kuid mis ma tegelikult pole, mustrid, mille järgi ma end sean, kuigi need on vananenud ega pea enam paika. Kõik see, mis ei kuulu praegusesse hetke, aga mille järgi ma ikka veel elan, millest kinni hoian, mida täidan või mis olen, koormab mind, sest see seob minu energiat ja takistab niiviisi minus elu vaba voolamist. 

Haigus võib tekkida, kui...

ma püüan olla "normaalne". Sel juhul ei ela ma kooskõlas oma sisemise tegelikkusega, vaid välise ilma reeglite järgi. Väline aga üksnes peegeldab minu sisemust. Ma saan välist vormida ja seepärast pean ennast iseenda järgi seadma, sest muidu elan enda eluga disharmoonias.

Haigus võib tekkida, kui...

ma ei täida ega lahenda elu ülesandeid. Ülesanne on alati midagi, mille elu mulle seab, et astuksin vajaliku sammu. Probleemid ja ebaselgus sunnivad mind omapäi samme astuma. Minu ülesanne on olla mina ise ja endale iga hetkega lähemale liikuda. Kui ma vajalikku sammu ei astu, siis manitseb elu mind haiguste ja kannatustega.

Haigus võib tekkida, kui...

ma pole maailmaga, enda või teistega rahul. Ma võin mitte rahul olla vaid siis, kui võitlen ühe või mitme oma mina osaga. Rahulolematus ütleb mulle, et ma ei ela nii, nagu ma tegelikult olen. Kui ma olen mina ise, siis elan endaga rahus ja saan seda kiirata ka enda ümber. Rahus olemine tähendab harmooniat ja seega terviklikkust ja tervist.

Haigus võib tekkida, kui...

ma pole vaba seadma samme oma arvamuste, eeskujude ja soovide järgi. Ma ei lase endal olla nii, nagu ma siin ja praegu olen.

Haigus võib tekkida, kui...

ma ei ela siin ja praegu. Elu elatakse vaid olevikus. Kui ma elan minevikus, siis elan surnud minevikus. Aga kui elan juba tulevikus, siis elan ma ajas, mis veel ei ela. Elada saab vaid olevikus, kus on elu, mis voolab ja muutub igal hetkel. Kui ma elan teistes paikades kui see, kus ma praegu olen, seega siin, siis tiirlevad minu mõtted mitte minu, vaid teiste inimeste või asjade ümber, mis ei lase mul olla mina ise. Sellisel juhul ei saa elu minu sees ja läbi minu voolata nii, nagu see on vajalik. Alati, kui ma pole olevikus, pole mul võimalik ennast tõeliselt aduda. Mul puudub võimalus olla nii, nagu ma sel hetkel ja selles paigas olen. Elu peab voolama, muidu tekivad tõkked ja piirangud ning need teevad meid haigeks.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.