pühapäev, 13. mai 2012

peavalu ja migreen

        Peavalud tekivad sellel, kes liiga palju pead murrab ja liiga palju mõtleb, selle asemel, et probleeme lahendada. Sellel, kes pidevalt samade mõtete otsa komistab.

Peavaluga kaasneb tavaliselt surve peas. Seega oleme surve all mõistuse abil asjad selgeks rääkida, neid mõista või need läbi töötada. Teisalt ilmneb koos peavaluga pinge, sest midagi pole korras, see käib läbi pea. Surve säilib seni, kuni püsib vastusurve. Niipea, kui te suudate ennast sisemistest pingetest vabastada, on ka surve ja pinge kadunud.

Migreeni ja tegelikult ka peavalu, peapõhjuseks on meie teadlik kui ka alateadlik ülepaisutatud auahnus ja tahtmine. Kes selliselt ennast survestab, see kogeb seda peagi ka kehaliselt. Peavalu on pingutamise otsene tagajärg. Inimene pürib saavutuste ja tunnustuse poole, kuid hirm ebaõnnestumise, äraütlemise ees, samuti hirm ja häbi (kujuteldava) kaasinimeste poolt alavääristamise ees on juba sisse programmeeritud. Migreenihoog on organismi kaitserefleks, mis aitab reaalsuse eest põgeneda, et saaksime vältida ülesannete täitmist ja saavutamist. Haigushoo vallandajaks võivad olla ka sügav rahulolematus või teadvustamata agressioon survestavate põhjuste vastu. See, kes peab mingi olukorraga leppima, kuigi ta on oma elu ja  ettetulevad olukorrad teisiti planeerinud. 

Migreeni teine põhjus on teadvustamata raskused ja probleemid seksuaalvaldkonnas. Migreeni all kannatajate puhul võib täheldada kaht vastandlikku hoiakut: ühelt poolt seksuaalsuse täielik allasurumine ja teisalt ülekompensatsioon - ülemäärane enese eksponeerimine, teadlik avatus ja lõbusus. Mõlemad hoiakud näitavad, et see teema valmistab inimesele probleeme. Samuti seda, et inimene pole valmis oma tasandil probleemidega tegelema, sest pelgab selle kehalist külge. Seepärast tegeleb ta probleemiga peas, kus valitsev pinge kutsub esile migreeni või peavalu.

Peavalu näitab, et ma survestan end mõtetega. Ma mõtlen palju ja murran pead. See teeb haiget eriti siis, kui mul on tugev tundeelu, kuid ma ei kuula oma tundeid, vaid elan üksnes mõistusega kooskõlas. Kui ma ohjan oma tundeid rangelt mõistuse abil, siis satun ma surve alla. Seepärast ei tohi ma oma tundeid pidevalt mõtte abil tagasi hoida.

Peavalud, eriti aga migreen, on märk sellest, et ma tahan olla teistsugune, kui olen. Ma ei vasta iseenda nõudmistele, kardan läbi kukkuda.

Küsige endalt: kas ma olen liiga põikpäine? Mille üle ma pead murran ja miks? Sageli on see, mida mõttes õigeks peetakse ja tegelik elu omavahel vastuolus ja nii satub inimene surve alla. Seepärast tuleb üha rohkem elada kooskõlas sisemise juhtimise ja mitte ainult mõtlemisega. Mõtlemine ütleb sageli ei, selle asemel et öelda jah elule nii, nagu see on. Te peate endale teadvustama: ma elan praegu ja elan nii, nagu ma olen, elan kooskõlas oma seesmise tegelikkusega, mitte ettekirjutuse varal, mis dikteerib mulle, mida ei tohi ja kuidas ma pean käituma. 

Kes jahib ideaali, see eitab enda tegelikkust. Tuleb lõpetada kaasinimeste ja ühiskonna näiliste reeglite pilli järgi tantsimine, sest muidu elategi ideaalide kujutluses maailmast ja inimestest. Täiesti võimalik on vabaneda piiravatest ettekujutlustest ja olla viimaks vaba - vaba iseenda jaoks.

___________________

EESTI PEAVALU SELTS

Migreen on üks kroonilise peavalu alaliike, mille all kannatab erinevate uuringute andmetel umbes 10% elanikkonnast. Kalduvus migreeni haigestuda on ca 80% ulatuses perekondlik, seega on enamasti päritav haigus. Haigus levib seni seletamata põhjusel edasi eelkõige naisliini pidi. Eriti sageli kannatavad migreenihoogude all naised (umbes 3 korda sagedamini kui mehed) vanuses 18-40 aastat. 

Migreen esineb peavaluhoogudena, mis võivad kesta mõnest tunnist mitme päevani. Küllaltki sageli võib valu olla väga tugeva ja piinava iseloomuga, mis pärsib täielikult igapäevase tegevuse. Tihti lisanduvad sellele veel tugev iiveldus või isegi oksendamine. Samuti täheldavad paljud patsiendid, et väiksemgi müra või päevavalgus on migreenihoo ajal muutunud väljakannatamatuks. 

Migreen ei ole psüühikahäire ega ka haigus, vaid periooditi esinev häire. See ei ole välja ravitav, kuid temaga on võimalik hästi "toime tulla"! 

Seega ei ole migreen lihtsalt peavalu, vaid keeruline, paljuski veel segase tekkega, neurootiline häire. Õnneks on tänaseks välja töötatud uued spetsiifilised ravimid, mis on tõeliselt efektiivsed migreenihoogude kiireks leevendamiseks.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.