Eriti huvipakkuvad on äärmiselt vastuolulikest allikatest - spiritismist ning mentaalsest ja transiseisundis meediumlusest - pärinevad pooleksperimentaalsed tõendid teadvuse surmajärgse säilimise kohta. Parimad meediumid suudavad täpselt reprodutseerida surnu häält, kõnemustreid, žeste, maneere ja teisi iseloomulike tunnuseid.
Mõnikord on saadud informatsioon kõigile juuresviibivatele inimestele või koguni kõigile elusolevatele inimestele tundmatu. Mõnikord on "küllatulnud" olendid kogemustesse ootamatult sisse murdnud ning mõnel juhul on õnnestunud ka nende isik hiljem välja selgitada. Osadel juhtudel on õnnestunud hankida olulisi teateid "puhvri kaudu" - sel juhul on võõras ja teemaga mitte kursis olev osapool otsinud informatsiooni surnu lähisugulase või sõbra asemel. "Ristsuhtluse" puhul on terviklik sõnum edastatud jupphaaval mitme meediumi kaudu. Terve rida lääne teadlasi eesotsas Walter Pahnke http://en.wikipedia.org/wiki/Walter_Pahnke , Stanley Kippneri http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Krippner ja Andrija Puharichiga http://en.wikipedia.org/wiki/Andrija_Puharich on sedasorti sündmusi korduvalt uurinud ja filminud.
Minul ja mu naisel Christinal avanes harukordne võimalus näha Brasiilia psühholoogi ja Spiritistliku kiriku liikme Luiz Gasparetto http://www.youtube.com/watch?v=PaxKCdmd7-o tähelepanuväärset sooritust ajal, mil ta viibis külalisõppejõuna meie kuuajalisel seminaril Esaleni instituudis http://en.wikipedia.org/wiki/Esalen_Institute . Luiz oli kuulus oskuse poolest "kanaldada" suurte kunstnike vaimusid ja maalida nende stiilis. Ta suutis maalida isegi pilkases pimeduses. Esalenis oli ruum tema etteaste ajal osaliselt hämara punase valgusega valgustatud. Valgust oli piisavalt, et pealtvaatajad saaksid vaadata, kuidas ta töötab, kuid mitte piisavalt selleks, et Luiz suudaks värve tavapäraseid tajukanaleid kasutades eristada.
Luiz, kes kuulas kogu seansi vältel Vivaldi "Nelja aastaaega" (pidades seda eriti inspireerivaks), valmistas hämmastava kiirusega ühe tähelepanuväärse maali teise järel, igaüks neist mõne kuulsa kunstniku - van Goghi, Picasso, Gauguini, Rembrandti, Monet', Manet' või mõne teise stiilis. Ta kasutas mõlemat kätt, maalides vahepeal kahte pilti samaaegselt, kummagi käega ühte. Suure osa ajast ta isegi ei vaadanud paberile. Ühe Manet' portree maalis ta tagurpidi laua all olles parema jalaga, ilma paberile kordagi heitmata. Luizi rabav etteaste kestis natuke üle tunni. Kui ta maalimise lõpetas, oli põrand tema ümber kaetud suurte maalidega, mida oli kokku 26. Vaatamata sellele, et ruumis oli punane valgus, mis muutis värvide eristamise võimatuks, suutis Luiz valida kõigi maalide jaoks sobivad toonid.
Ruumis viibivad inimesed hakkasid nihelema, sest tahtsid minna maale lähemalt uurima. Oli selgesti näha, et Luiz ei olnud veel lõpetanud. Ta istus mõnda aega vaikselt mediteerides ja teatas seejärel: "Siin on üks vaim, kes ütleb oma nimeks Fritz Perls; http://www.fritzperls.com/ ta tahab, et Toulouse-Lautrec temast portree maaliks." Seejärel tegi ta maali legendaarsest Lõuna-Aafrika terapeudist ja geštaltteraapia rajajast, kes oli veetnud oma elu viimased aastad Esalenis. Tulemus ei olnud mitte ainult Fritzi väga täpne portree, vaid oli lisaks maalitud eksimatult äratuntavas Toulouse-Lautreci stiilis.
Luiz lõpetas maali, kuid ei andnud mingil viisil märku, et etteaste on läbi. Ta mõtiskles hetke ja ütles siis: "Siin on veel üks vaim. Tema nimi on Ida Rolf; http://www.rolfguild.org/idarolf.html ta tahab, et temast ka portree tehtaks, aga mitte selline, nagu ta oli surres, vaid selline, kus on ta kujutatud 40-aastasena." Ida Rolf oli teine Esaleni legend ja iidol. Ta oli saksa biokeemik, kes töötas välja kuulsa endanimelise kehatöö tehnika. Ta elas palju aastaid umbes kahe kilomeetri kaugusel. Kui Ida Esalenist lahkus, asusime meie sinna elama.
Fritzi portree nägi välja täpselt selline, nagu inimesed teda mäletasid või piltide järgi tundsid. Seevastu Ida portree oli kunstiliselt väga huvitav, kujutades keskealist naist, kuid selle täpsust ei olnud võimalik mingil moel hinnata. Mitte kellegi Esaleni kogukonnast ei olnud aimugi, milline Ida 40-aastasena välja nägi, sest Saksamaalt Esalenisse saabudes oli ta juba üpris eakas. Esaleni instituudi asutajaliige Dick Price http://en.wikipedia.org/wiki/Dick_Price oli Luizi etteastest vaimustuses, eriti kahest portreest, mis kujutasid inimesi Esaleni ajaloost, keda Luiz ei tundnud. Dick nägi hiljem hulk vaeva, et hankida Saksamaalt foto Idast, kus too on 40-aastane. Foto, mis viimaks saabus, oli Ida "portreega teispoolsusest" erakordselt sarnane ning seega väga veenev tõend Luizi erakordsete ülemeeleliste annete kohta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.