reede, 30. detsember 2011

Tarkusest

        ... 12. Mina, Taaveti poeg, olin Iisraeli kuningas Jeruusalemas. 13. Ma pühendasin oma südame teadlikult otsima ja uurima kõike, mis taeva all sünnib: see on õnnetu ülesanne, mille Jumal on andnud inimlasele endi vaevamiseks! 14. Ma nägin igasugu tegusid, mis päikese all tehakse, ja vaata, see on tühi töö ja vaimu närimine! 15. Kõverat ei saa teha sirgeks ega puudulikku täiendada! 16. Ma mõtlesin oma südames ja ütlesin: Mina, vaata, olen hankinud suure tarkuse ja olen ületanud kõik need, kes enne mind on valitsenud Jeruusalema üle, ja mu süda on näinud palju tarkust ja teadmisi. 17. Ja ma pühendasin oma südame tarkuse mõistmisele, ka meeletuse ja sõgeduse mõistmisele: ma mõistsin, et ka see oli vaimu närimine! 18. Sest kus on palju tarkust, seal on palju meelehärmi, ja kes lisab teadmisi, see lisab valu! ... 

... 13. Sedagi tarkuse näidet ma nägin päikese all, ja see oli minu meelest suur: 14. Oli väike linn ja selles vähe mehi; suur kuningas tuli selle alla, piiras seda ja ehitas selle vastu suured piiramistornid. 15. Seal leidus vaene tark mees, kes oma tarkusega oleks võinud linna päästa; aga ükski inimene ei mõelnud sellele vaesele mehele! 16. Siis ma ütlesin: Tarkus on parem kui ramm, aga vaese tarkust põlatakse ja tema sõnu ei võeta kuulda! ...

    Igale asjale on määratud aeg,
    ja aeg on igal tegevusel taeva all:

1. aeg sündida ja aeg surra,
    aeg istutada ja aeg istutatut kitkuda;
2. aeg tappa ja aeg terveks teha,
    aeg maha kiskuda ja aeg üles ehitada;
3. aeg nutta ja aeg naerda,
    aeg leinata ja aeg tantsida;
4. aeg kive pilduda ja aeg kive koguda,
    aeg kaelustada ja aeg kaelustamisest hoiduda;
5. aeg otsida ja aeg kaotada,
    aeg hoida ja aeg ära visata;
6. aeg rebida ja aeg õmmelda,
    aeg vaikida ja aeg rääkida;
7. aeg armastada ja aeg vihata,
    aeg sõjal! ja aeg rahul!
8. aeg Tarkuseks ...

_________________

Kasutatud kirjandus:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.